• tessan91

Bf Augusti 2015

Maglizz skrev 2015-04-09 10:26:44 följande:
    Hade precis samma sak; urinvägsinfektion trots att det inte gör ont när jag är på muggen i kissar :)
    Okej, jag hade urinvägsinfektion när ja var i vecka 18 , då gjorde  det dock ont när jag var på muggen och kissa. 
    Men något ja bör ta upp idag när jag ska träffa bm ? 
  • tessan91
    Maglizz skrev 2015-04-09 10:26:44 följande:
    Hade precis samma sak; urinvägsinfektion trots att det inte gör ont när jag är på muggen i kissar :)
    Okej, jag hade urinvägsinfektion när ja var i vecka 18 , då gjorde  det dock ont när jag var på muggen och kissa. 
    Men något ja bör ta upp idag när jag ska träffa bm ? 
  • tessan91
    plett skrev 2015-04-09 10:30:02 följande:
    Min kropp säger också ifrån emellanåt (Espresso House...) och på grund av det har jag gått ner lite i timmar nu och ser till att verkligen bara vila ett dygn när jag är ledig. Funkar för mig även om det är så himla trist att ställa in sig på en hel dag i sängen. Du kanske kan få bli sjukskriven på deltid och bli befriad från tyngre sysslor? I mitt fall har de plockat bort leveranspassen och det gör också skillnad. :)
    okej , på mitt jobb finns det tyvärr inga andra sysslor som jag kan göra :/ . och jag jobbar bara 50% redan nu. 
  • tessan91
    Cvs skrev 2015-04-09 11:05:00 följande:
    Jag ska till sjukgymnasten på måndag mot min ryggvärk/foglossning, min BM som skickade dit mig :( känns inge vidare kul att redan ha ont. Är i v.23 (22+5)
    Usch , hoppas det blir bättre för dig :) ja ska till sjukgymnast imorgon för min rygg , känns inte så roligt om jag skulle behöva bli sjukskriven redan nu. Men idag är det en sån dag där ja mestadels är liggandes för jag har så ont. ska till BM vid 14 annars blir det liggläge hela dagen :( 
  • tessan91

Vad gör man när man inte får behålla något? så fort ja stoppar i mig något kommer det antingen upp eller ut andra vägen, har så ont i magen :( Farligt för barnet ?

• tessan91
    MuffinCake skrev 2015-04-09 16:52:07 följande:
    tessan91 skrev 2015-04-09 12:20:23 följande:

Usch , hoppas det blir bättre för dig :) ja ska till sjukgymnast imorgon för min rygg , känns inte så roligt om jag skulle behöva bli sjukskriven redan nu. Men idag är det en sån dag där ja mestadels är liggandes för jag har så ont. ska till BM vid 14 annars blir det liggläge hela dagen :( 

Jag tycker absolut att ni ska försöka bli sjukskrivna. Från v.33 kan man även söka graviditetspenning om man har ett tungt jobb.

Självklart ska man inte behöva ha så ont så man knappt kommer ur sängen på morgonen efter ett arbetspass, bara för att man råkar vara gravid.

Jag kommer att ta ut semester från v.29 och har sedan beviljats hel grav. penning från v.33.

Jobbar som kock, vilket är tungt på många sätt.

Tror det är viktigt att ta hand om sig under graviditeten, då man aldrig vet hur jobbig spädbarnstiden blir.

Lycka till hos BM och sjukgymnasten! :)
    tack för svar :). 
    Ställde tyvärr in mötet hos Bm idag då jag inte vet om jag åkt på magsjukan igen. Är svin hungrig men får inte behålla något och så varm så jag inte vet vart jag ska ta vägen. :(  Sjukgymnasten ska jag till imorgon oavsett om ja är sjuk eller inte, måste få bekräftat om jag har foglossning eller inte. just nu skulle ja bara vilja bli sjukskriven så jag har tid att se till så jag mår bra. :(
  • tessan91
    KramKolan skrev 2015-04-09 16:07:56 följande:
    Stackare!!!

Det är inte farligt för barnet. Men se till att få dig vätska!

Bebisen tar näring innan du får det, så den klarar sig fint. Håll koll på fosterrörelser bara.

Jag har just vart magsjuk och känt bebis mycket hela tiden så jag har känt mig väldigt lugn för den delen. Har fortfarande väldigt ont i magen och den är sur. Å inatt åker vi på semester till Cypern, så jag hoppas att den lugnar sig. :-S

Krya på dig nu!!
    Okej, andra gången jag blir riktigt sjuk sen jag vart gravid:( men är väl bara att gilla läget antar jag. 
    Jag håller koll, den rör sig då och då . :) Försöker kämpa med vätska , oftast vatten då det går lättast ner . Men är så varm så ja inte vet vart ja ska ta vägen,fick tips om att äta ipren men det verkar inte vilja bita på febern :( .

Hoppas du blir bättre:) skönt med semester:)

Tack:)  
  • tessan91
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-04-10 07:17:13 följande:
    Ipren ska man inte ta som gravid
    konstigt, min bm sa att det var det man fick ta , och att Alvedon är det man inte får ta? :O. Men då undviker jag det helt . Mår bättre idag så hoppas det är på rätt väg:) 
  • tessan91
    Minxy skrev 2015-04-10 06:41:05 följande:

Tessan: jag faller in i den övriga kören: ät inte Ipren! Alvedon är bättre. Jag tycker dock du ska försöka ordna ny tid till BM för att kolla vad hon tror om dina kräkningar + feber.

Ojdå. min bm har sagt att ipren är  det man får äta när man är sjuk och gravid och att man ska undvika Alvedon ?. Kan det ha blivit nån fara för barnet? tog bara 3 st igår. Idag känner jag mig lite bättre. men ska undvika piller då febern är borta. 
  • tessan91

Nu är ja som gott frisk och kry igen :D . vet inte om det var magsjukan ja åkte på eller inte, hade feber och kräktes bara  1 gång. 

Men nån här inne som har känt att mataptiten nästan försvunnit? får liksom tvinga i mig mat, blir inte hungrig och är inte sugen på något alls. Är detta normalt? gick ner nästan 3kg på 4  dagar. men inte vägt mig nu , tänkte göra det på onsdag och se om det har vänt. Ska  till Bm då och prata om sjukskrivning :/ . 

21+1 idag, :D Och den lille sparkar för fulla muggar:) 

Svar på tråden Bf Augusti 2015