• Speck

Bf Augusti 2015

Vet ni hur det funkar, min son har en försäkring nu via IF men jag tycker den är himla dyr. Men om man har anmält en skada till ett försäkringsbolag, och sen byter försäkringsbolag och sen visar det sig att det blir påföljder av tidigare anmäld skada - blir det det nya försäkringsbolaget som täcker de kostnaderna eller kan man kontakta sitt gamla bolag trots att man inte längre är kund där?

• Speck
    AnnaBanana skrev 2015-03-15 15:01:58 följande:

Bara jag som tycker att det känns som mer än bara ett fladder när lillen rör sig i magen? :p tycker mig känna riktiga buffar och precis som om han vänder sig:) förmiddagar och kvällar brukar vår lille vara mest aktiv:)

Hur mycket har ni gått upp i vikt fram tills nu? Jag har en rejäl bula men har bara gått upp 1,5 kg sen startvikten (gick ner ett kilo dock) :/

Jag känner buffar även utanpå magen. Häromdagen satt jag med magen mot skrivbordet och kände hur liten roade sig med att sparka mot skrivbordskanten :)

Jag tror jag gått upp ca 4 kg.
  • Speck
    Maglizz skrev 2015-03-16 13:52:07 följande:

Haft ett helvete idag... Har så ont i svanken samt fram där "mensvärkkänslan" brukar vara.. Kan knappt gå, ligger jag ner gör det ont.. Orkar inte, vad är detta? Blir jätteorolig? :(

Foglossning? Ring bm och kolla om du får komma till sjukgymnas, de borde kunna fixa det ev med remiss från mvc dr.
  • Speck
    Julle86 skrev 2015-03-16 23:50:57 följande:

Så kul att läsa om alla som börjar känna sparkar/fladder/buffar osv :) jag kände fladder i v.12 redan men tydliga sparkar i v.16, det kan göra ont när h*n sparkar ibland men antar att bebben kommer åt något känsligt där inne, det konstiga är att jag tycker det känns väldigt högt upp.. under/bredvid naveln (är i v.17 nu).

Sen har jag fått sån fruktansvärd huvudvärk :( sitter över ögonen/pannan/tinningen och strålar ner i nacken.. tabletter som jag helst inte vill ta hjälper inte nånting, någon som har något bra tips på vad som kan hjälpa?

Akupunktur!

Jag pratade med min läkare och han skrev ut zomig nasal åt mig men de gjorde allt värre. Så då sökte jag mig privat till fysioterapeut som gör akupunktur och efter två besök släppte den huvudvärk jag haft i veckor!! Han har sagt jag ska komma två gånger i veckan, åtminstone nu i början. Och så slipper du trycka i dig massa piller!
  • Speck
    Julle86 skrev 2015-03-17 14:26:22 följande:

Tack för tipset! Har ringt en fysioterapeut och fick en akut-tid för akupunktur imorgon :) får hålla tummarna att det funkar lika bra för mig som det gjorde för dig.

Hoppas! Återkom gärna med feedback hur det funkar för dig sen..
  • Speck

Ja dessa sammandragningar.. Jag tycker jag har hur många som helst och har haft de sen tidigt i graviditeten. Går in i v 20 imorgon. Jag får SD om byxorna inte sitter rätt, om jag har nåt som spänner över magen öht tex ett tajt linne, om jag är ute o går, om jag är på jobbe, om jag ligger i sängen... Aldrig tänkt på att räkna dom dock.

Rul på måndag.

• Speck

Queenx : här är en till ivf, icsi här med. Vet inte kön på denna än. Vid icsi väljer de den spermie som ser friskast och normalast ut och då är det 50/50 har jag också hört, som chasingdreams.

Charlotta : jag är också torr i ansikte! Jag har fått som röda utslag av att jag är så torr men jag kanske ska se över mina rengöringsprodukter som sommar15 tipsade om.

• Speck

Halloj, rul idag. Allt såg fint ut, tack o lov. Vi kunde inte se kön, den låg med benen i kors. Däremot låg moderkakan lite lågt så jag måste in på ett ul till för att kontrollera att den flyttat på sig. Det blir nog i vecka 32.

Angående era inlägg om att inte bara vara helt lycklig.... Jag är glad över barnet och myser över att känna sparkar etc men jag dras med ett JÄVLA humör! Jag är så lättstött, bitter och grinig att inte ens jag vill va i närheten av mig själv. :( Hatar jobbet och mina kollegor är dumma i huvudet, bm som gjorde ul gav oss en så dålig utskrift av bebis, de som gjorde min lunch delade brödet för mycket så fyllningen föll ur... Alltså jag upplever att det är nåt fel på allt... Tur jag ska till bm imorgon så får jag fråga om det är normalt att va så här grinig :P

• Speck

Kottex : jag är mer lättdistraherad nu än i vanliga fall och allt på jobbet går långsamt. Men jag har ju också huvudvärk dagligen och det spelar absolut in för mig. Jag gör fel på enkel matte tex på jobbet. Skulle lägga på 5,6% och la på 0,56% o såna saker.

Träffade bm igår och mitt blodtryck ligger på 90/55, rätt lågt mao. Hon ville också jag skulle börja äta järn. Hon sa det är helt normalt att man har lite mer humör som gravi, det visste jag ju egentligen men ändå skönt att höra. Min livmoder var precis rätt stl också.

• Speck
    Kottex skrev 2015-03-25 21:01:59 följande:

Fy med huvudvärk, klart den påverkar. Har du gått med huvudvärken länge? Fått något tips eller annat som hjälp? Det är lite skillnad på 5,6 och 0,56 men någon dag skrattar man åt det :) Va hos bm i vecka 14 senast och hon sade att så snart jag gått in i vecka 20 skulle jag börja äta järnrabletter, började denna vecka så får vi se om jag bör fortsätta eller om det var för tidigt att börja med dem. Är lång och smal så räknar med lågt blodtryck.

Ja jo huvudvärk med migrän 3-4 ggr i veckan började jag väl ha strax efter första trimesterns illamående och trötthet släppte.. Så det är ett par månader nu. Läkaren skrev ut migränmedicin som inte hjälpte så nu går jag på akupunktur två gånger i veckan som åtminstone tog bort migränen, men huvudvärken är kvar, dagligen. Den varierar i intensitet. Jag är hyfsat lång o smal med men hade ingen tanke på att det skulle vara en faktor. Jag är ju inte lika smal nu som för ca ett halvår sen eller så ;P
Svar på tråden Bf Augusti 2015