Inlägg från: Mamma till 5 underbara barn |Visa alla inlägg
  • Mamma till 5 underbara barn

Bf Augusti 2015

Lakrits74 skrev 2015-04-20 13:47:39 följande:

Hej! Jag är gärna med BF 29 augusti

V 22
    Vi har BF Samma dag
    stjärnasomärdin skrev 2015-04-20 17:21:37 följande:

Någon som har erfarenhet av amningskudde sen tidigare? Användbart? Är vadd eller frigolitkulor att föredra?

Haft vanlig kudde med alla mina 5 barn funkat hur bra som helst

Kul vi är några med samma BF datum ser vissa redan är under 100 dagar till BF en annan har hela 129 dagar kvar . Jag tycker inte graviditeten går speciellt fort fast jag redan har 5 barn men vänta är heller inte min starkaste sida hatar att vänta

Minxy skrev 2015-04-22 23:41:42 följande:
    Men eller hur, jag har 124 dagar kvar och tycker tiden segar sig fram smile2.gif
    Ja de går rätt segt
    stjärnasomärdin skrev 2015-05-06 10:27:20 följande:

Jag har ett BMI på 19 innan graviditeten. Vecka 25 i morgon och +5,5 kilo. Allt mitt har kommit de senaste veckorna.

Hur ofta känner/kände ni av era små där jag befinner mig ni? Har känt henne varje dag de senaste två veckorna men tycker att det varit lite dåligt de senaste två dagarna och man blir ju lite orolig. Google är ju inte så hjälpfullt direkt eftersom det både står att det är heeeelt normalt och oroväckande ;) Har moderkakan centrerad i framvägg också skall tilläggas!

Känner varje dag fast inte lika mycket varje dag är i vecka 23 +3 , läste någonstans att man ska känna Bebisen varje dag från 26 .+0 om jag minns rätt
    Minxy skrev 2015-05-07 10:10:00 följande:

Alltså, vissa dagar känner jag mig så vansinnigt ofokuserad på mitt jobb. Jag GILLAR ju mitt jobb, men det är som om tankarna bara vandrar iväg...nästan som om hjärnan redan gått på f-ledighet. Väldigt irriterande.

Igår hos BM fick jag mitt moderskapsintyg. Skickade in det till FK samma dag, så jag lär väl få "startpaketet" om några veckor.

Startpaket ? Från BM :-O?
    Minxy skrev 2015-05-07 14:41:43 följande:
    Haha, nej nej, startpaketet från försäkringskassan. Det är bara massa papper (info om föräldrapenningen + inkomstblanketten), men dom kallar det för sitt "startpaket" iaf smile1.gif
    Haha ok trodde de va något roligt
    Minxy skrev 2015-05-07 20:26:19 följande:
    Tyvärr inte smile2.gif

Jag längtar faktiskt lite efter den där väskan man brukar få på BB! Är det Libero eller Pampers man får? Eller det kanske är olika beroende på vilket landsting man hör till?
    Har för mig att man får bägge på BB om Jag inte minns helt fel

111 dagar kvar här till BF och vecka 25 idag (24 +0) + övertid så klart på de ! Tiden går såååååå sakta . Tiden står stilla när man är gravid tycker jag iaf sen när bebisen väll är född går de FÖR fort bara se här hemma min äldsta " bebis " är redan 20 år och känns som de va förra veckan jag blev mamma till honom

Svar på tråden Bf Augusti 2015