• Zora

Bf Augusti 2015

saranen skrev 2014-12-28 14:21:46 följande:
    Ont i svanken är inte konstigt alls.

Hade det från innan plus till förlossning när vi vänta sonen smile4.gif
    Låter bra att det inte är ovanligt
  • Zora
    LindizJ skrev 2014-12-31 15:31:37 följande:

nån mer här som känner sig som man vore åksjuk?

Japp! Helt klart åksjuk jag också. Blä
  • Zora
    LindizJ skrev 2014-12-31 22:06:50 följande:

Zora: så irriterande! mitt andra barn och kan inte komma ihåg att det var så här sist! (haft ett möjligen två missfall också och känner inte igen det från då heller...!) antar man får härda ut...

Ja visst är det jobbigt! Jag hade precis samma sak med första barnet. Spydde aldrig men var åksjuk typ hela tiden istället. Minns tyvärr inte riktigt när det gick över, hoppas snart! Måste leta reda på "åksjukearmbanden" som jag hade förra gången, har för mig att dom hjälpte lite iallafall.

Gott nytt år på er allihop!!
  • Zora
    grabbmamman linda skrev 2015-01-01 11:30:45 följande:

Är det någon här som ska göra KUB test? Ska in om två veckor (v.10) o ta blodprov.

Viggo 060703 Joel 080825 Mina små trollungar :)
    Jag ska göra KUB och ska in för information och ultraljud den 7:e. Är i v 8-9 då. Vet inte om det är det "riktiga" KUB ul:et eller om dom bara ska kolla hur långt gången jag är. Får kanske mer info från BM imorgon.
  • Zora
    Minxy skrev 2015-01-05 15:14:40 följande:

Personligen avstår jag gärna fb-grupper. Jag föredrar det lite mer anonyma FL :)

Samma här! Är inte intresserad av någon Facebookgrupp utan håller mig här så jag hoppas att tråden kommer vara aktiv precis som den tråden var som jag var med i vid förra graviditeten. Man lär ju ändå känna varandra utan att för den skull avslöja helt vem man är (vilket iallafall jag helst inte vill göra)
  • Zora
    Jessi20 skrev 2015-01-06 11:29:47 följande:

En annan fråga, är de någon som har börjat handla nått till bebis än? När ska man börja? ????

Vi väntar ju andra barnet och har redan det mesta. Med första började vi handla efter RUL men man kan ju i princip börja när man vill. Det enda är väl att det kan kännas väldigt jobbigt om man köpt en massa tidigt och så får man missfall, är nog därför de flesta väntar lite.
  • Zora

Har precis varit iväg och fått se ett hjärta slå! Ska göra KUB och då ville dom fastställa vilken vecka jag är i, vilket är några dagar längre än jag trodde. V 9 (8+1)

• Zora
    Inorr02 skrev 2015-01-11 10:51:59 följande:

Tiden går så sagt nu och när jag är så sjukt trött så går den inte nå fortare.

Ni som ska göra kub hur kom ni fram till att ni skulle göra det ? Hur gammal är ni som ska gör det ?

7+1 i dag vill bara att de ska gå fort till v 12 och att jag inte ska vara så här trött

Jag är 36 (ska fylla 37) och vi gjorde det även med första barnet (var 34 då). Vi gör det pga min ålder.
  • Zora

Är det någon av er som gjort kejsarsnitt och fått ytterligare ett barn efter det? Gick det bra? Födde ni normalt efter KS?

Jag var tvungen att göra KS första graviditeten och nu är jag jättenervös att nåt ska vara fel, eller gå fel. Finns ju massor med komplikationer som kan inträffa vid en graviditet efter KS och jag har väl förmodligen googlat för mycket om det... Är rädd att moderkakan ska växa fast i ärret, att (om det blir vanlig förlossning) nåt ska gå fel och livmodern spricker, rädd för att det ska bli ett akutsnitt (tydligen ca 25% risk efter ett tidigare KS jämfört med ca 2% efter att ha fött vanligt) osv osv

Var inte alls nervös förra graviditeten, men känns helt annorlunda nu.

• Zora
    Erienne skrev 2015-01-11 18:00:12 följande:
    Jag känner lite som du Zora. Jag var inte alls nervös för förlossningen förra graviditeten men fick göra planerat kejsarsnitt pga placerat previa. Och nu känner jag mig jättenervös för den här gången. Tänkte att jag ska försöka prata med barnmorskan nu på inskrivningen om aurorasamtal så man kan få komma in med det i ett tidigt skede så kanske det känns lättare sen. 
    Jag kanske borde prata med någon jag också för jag känner mig redan ganska orolig som sagt.. Skönt att nån mer känner som jag.

Mitt var också planerat, men det kom väldigt plötsligt. Blev KS pga sätesläge och tillväxthämning, så även om jag visste att det kanske skulle kunna bli KS pga säte (vilket ju inte var säkert eftersom hon ju skulle kunna vända sig och annars vändningsförsök) så blev det väldigt hastigt bestämt när tillväxthämningen upptäcktes ca 2 v innan KS. Definitivt besked om KS fick jag en torsdag och på tisdagen plockades hon ut, nästan 3 v innan BF, så jag hann liksom inte riktigt med i svängarna. Kan bara tänka mig hur jag skulle känna om det blev akutsnitt. Är en såndär människa som behöver tid på mig att vänja mig vid saker...

Skönt att höra att det gått bra för andra iallafall, men oron att det ska hända nåt för mig finns tyvärr ändå. Försöker dock väga upp mina "domedags"googlingar med historier som faktiskt går bra.
Svar på tråden Bf Augusti 2015