• Maglizz

Bf Augusti 2015

1000 tack till alla som skrivit. Fick mig att peppa upp mig och fokusera på livet som lever inom mig. Är väl alltid svårt att höra ifrån sin mamma men ska försöka låta bli att lägga större möda på vad min mamma sagt :)

Nu är jag i v15(14+3) och väntar med spänning att få göra ultraljud :)

• Maglizz

Måste fråga: är det någon annan som kan få som "ryckningar" i benen? Alltså utan att man gjort något? Jag får det titt som tätt som ibland gör ont :/

• Maglizz
    Liafiaa skrev 2015-03-07 07:38:00 följande:
    Jag känner som du när det gäller personers dumma kommentarer.

Vi vill om det går se kön på rul, vilket flera har kommenterat..

"Nej, det gör man ju inte. Det ska ju vara en överraskning!"

"Gud va tråkigt! Det är ju det som blir spännade att se sen"

"När jag är gravid så ska jag inte kolla iallafall. Det är mycket roligare"

Jag kanske är känslig. Men va fan, det är mitt barn i magen. Jag gör va fan jag vill.. punkt..

Om man inte vill se könet så är det okej med mig. Men låt då mig få bestämma vad jag vill.
    Har också fått det kommenterat.. "Varför? Titta inte och låt det bli en överraskning!!"

Sa tillslut ifrån att det är min kropp barnet är i, det är hur jag vill göra som betyder något. Alla andra kan säga sin åsikt men det kommer inte ändra mig - då slutade dom ifrågasätta mitt beslut. Så stå på dig hur irreterande/sårande det är! :)
  • Maglizz

Känner mig jättelångt efter mina kompisar som enbart ligger 1-2v före mig. Har fina bebismagar och jag känner mig jätteavis! Jag ser mest tjock ut och mår illa på morgonen. Inget tyder på en graviditet nu... Känns inte alls normalt dethär :(

Bör man ringa BM och höra? Vill inte känna mig orolig...

• Maglizz

*** ursäkta nakenchocken!! ***

Jag är i v.18(17+2) och idag kände jag typ som "fladder" i magen. Men jag tycker min mage är väldigt långt ner och inte alls särskilt stor när jag hört med kompisar samt sambons syster. Är dethär normalt?

Självklart är det väl "skönt" att ha en liten nätt kula... Men samtidigt känns det konstigt när alla andra får en "synlig" kula redan i v18 :/

Är jag bara sjåpig nu?

• Maglizz

Haft ett helvete idag... Har så ont i svanken samt fram där "mensvärkkänslan" brukar vara.. Kan knappt gå, ligger jag ner gör det ont.. Orkar inte, vad är detta? Blir jätteorolig? :(

• Maglizz

Hahahahahahaha.. Skulle bara ta en en bild för att se och blev chockad. När kom den magen liksom? Har kunnat dölja jättelänge men plötsligt kommer det bli svårare tror jag.

Ligger vi i fas med v19 och har BF 21 augusti? ;)

• Maglizz

Varit på ultraljud idag, allt såg toppen ut och beräknad till 18 Augusti väntas min son komma till mig :D

(Ingen bra bild men han låg lite galet)

• Maglizz
    AnnaBanana skrev 2015-03-26 22:32:37 följande:
    Hmm kanske kan prova skicka en vänförfrågan igen? Skickade inte nåt pm, men tror nästan att de va du för när jag kollade "din" sida så står där på dina inlägg att du väntar barn och att de e beräknat i augusti, eller kan de va så pass att de finns 2 ändå? :p hur see din profilbild ut?
    Finns det någon grupp på Facebook nu?
  • Maglizz
    Queenxiter skrev 2015-03-26 22:56:26 följande:
    Hejsan, ja vi har en grupp som heter nytt liv i augusti. Du kan skicka en vänförfrågan till mig lotta Andersson så lägger jag till dig. Skriv namnet och Åmotfors efter så hittar du förhoppningsvis mig. Står som ägare/grundare till Delicasia på mig.
    Har lagt till dig som vän nu :)
  • Maglizz
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-27 08:02:32 följande:

Finns det någon med med bara pyttemage och näst intill obefintlig viktuppgång? I början kändes det skönt att inte lägga på sig kilon men nu börjar det kännas lite olustigt....

Jag! Men tänk inte så mycket på det :) jag är v20 och sa till BM igår att "jag har ju ingen mage" men det är så individuellt :)

Jag är glad att jag inte har någon jättemage då jag vill kunna jobba så länge som möjligt :)
  • Maglizz
    jenwal skrev 2015-04-05 20:25:40 följande:

Känner fortfarande väldigt lite rörelser, någon fler? Jag har moderkakan i framvägg så förstår att rörelserna dämpas men man vill ju så gärna få känna varje dag.

Jag var tvungen att lyssna med mitt Angelsound idag för att lugna mig själv. Konstigt att ett sånt stort foster som det ändå är i v.20 och ändå känner jag nästan inget.

Har också min i framvägg, känt Max 5 gånger. Känner typ INGENTING :)
  • Maglizz

Är det någon mer än jag som börjat få otroliga problem med att sova? Jag är i v21(20+5) och har JÄTTESVÅRT med min sömn. Nästan jobbigt. Jag har som enorma krämpor i ryggen(sidan av ryggen, på höger sida mellan skulderbladet och höftområdet). Jag har dessutom mycket ont i magen, vilket jag i stora hela antagit att det är för att magen växer och tar mer plats. Men ryggen? Hur jag än sitter eller ligger så hugger det till med en kramp-liknande-smärta som är VÄLDIGT irreterande. Jag har provat allt, 2 panodil(tar bara i AVSOLUTA NÖDFALL), vårmekudde, promenad, massage.. Inget hjälper? :(

• Maglizz
    tessan91 skrev 2015-04-09 10:24:33 följande:

Jag undrar om någon har haft samma bekymmer som mig?. 
    Min kropp har sagt i från i ett antal veckor nu, då jag har så fruktansvärt ont i ryggen så ja knappt kommer upp efter en dag på jobbet ( lokalvårdare )  men envis som man är tänker man "det går över " . Igår slog det till ordentligt, kunde knappt gå och inatt så spydde jag även , men bara 1 gång. Kan det vara ett tecken på att kroppen verkligen har sagt ifrån på allvar? 
    Ska till BM senare idag , dock inte till min vanliga då hon hade semester. men är detta nått jag ska ta upp med henne? 
    är i vecka 21. 20+4

Hade precis samma sak; urinvägsinfektion trots att det inte gör ont när jag är på muggen i kissar :)
  • Maglizz
    Monkan81 skrev 2015-04-15 13:33:15 följande:

Är det någon mer än jag som har STORA problem med trötthet? Jag blir galen snart och jag skulle kunna stå och sova om jag fick när tröttheten kommer. Jag har varit på vc och mitt hb låg på 117 så det var helt okej och jag behöver inte ha extra järn. Någon som har tips på vad det kan bero på annars och hur jag ska "överleva"? På helgerna brukar jag slumra till på soffan så fort jag sätter mig ner med sonen och då ropar han: snälla mamma måste du sova.. Det gör så fruktansvärt ont i mamma hjärtat och jag önskade att jag hade energi att hitta på saker med honom som förut Rynkar på näsan På jobbet måste jag resa mig upp och ta ett varv i korridoren för att somna när det är som jobbigast

Jag hade också det förut, började dricka proviva och även deras proviva "att-ta-med" och blev snabbt bättre när sömnen slog till. Vitaminerna ökade på och jag piggnade till :) ett tips iallafall!
  • Maglizz

Finns det något bättre än att vakna och må så bra i kroppen och själen? Och dessutom kunna klappa lite på magen som växt till sig dom sista veckorna? :*

Jag har verkligen haft några helvetes veckor med mycket kramp och sammandragningar men jobbat mig igenom dom. Nu tog jag 4 dagar där jag inte gått in och vikarierat alls för att återhämta mig och det känns nu, nu är kroppen stark att jobba igen.

Hoppas alla får en lika gosig morgon som jag! :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015