Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

jenwal skrev 2015-01-08 19:13:55 följande:

Någon annan som gjort tidigt VUL? Hur stort var embryot och vilken vecka var ni i då?

Jag bokade vul till 8+2, behövde dock inte köra vaginalt utan gick finfint på magen med vanligt ul. Pluppen var 17mm "stor" :)
  • charlotta1985
    jenwal skrev 2015-01-09 06:43:24 följande:

Jag är enligt VUL i v.7 (v.6+3). Jag började blöda igår morse och fortsätter blöda idag. Har rejäl mensvärk. Får se hur det utvecklas under helgen.

jenwal skrev 2015-01-09 06:43:24 följande:

Jag är enligt VUL i v.7 (v.6+3). Jag började blöda igår morse och fortsätter blöda idag. Har rejäl mensvärk. Får se hur det utvecklas under helgen.

Hoppas att det inte är någon fara, håller tummarna!

• charlotta1985
    Sanandra skrev 2015-01-08 16:43:03 följande:

Åh så skönt! Om 1 timma går jag på 17 dagars ledighet, känns helt underbart att slippa åtsittande jobbbyxor och att måsta dölja illamående för allt å alla.

Hur mår ni andra?:)

Åh, vad skönt med ledighet!! Själv ser jag fram emot helg. Går in i v 11 imorgon, börjar må bättre men efter en heldag är jag ganska slut.

Såg i min app att jag idag gått 25% av grav. Coolt!!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-09 10:03:18 följande:
    Ja jag längtar också efter helgen. Jobbar bara två dagar den här veckan, men känner att det är ungefär vad man orkar med.

Nu är det dessutom oxveckor framöver, ingen ledighet förrän tidigast sportlovet!

Funderar dock på att ta ut fp för sonen och vara hemma med barnen då och då. Har nämligen över 90 sjukpenningnivådagar kvar för honom och han fyller 7 nu, så jag har bara ett år på mig att ta ut de sista dagarna!
    Ja, får verkligen hoppas att tröttheten ger mig sig efter vecka 12 som "utlovat". Jag gillar ju att vara igång och aktiv! Men nu är det soffan som lockar mest :(.

Har du fp-dagar så kan du ju absolut göra så, skönt nu i början när man mår som sämst. Hoppas som sagt man mår sådär toppen i andra trimestern som man hört om! Längtar också till bebisbula och inte bara känna sig svullen och tjock.
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-09 10:31:33 följande:

Haha, ja....figuren är inte den bästa just nu :P

Jag är väldigt nöjd över att jag städat undan alla mina "smal-kläder" redan. Jag slipper bli förbannad varje morgon. Vissa klänningar får jag vänta med, för dom sitter ganska tight just för att framhäva bebismagen när den väl kommer. Just nu ser man bara allmänt underlig och oformlig ut.

Jag har inte köpt några mammakläder, det är ju mitt första också så har inget sedan gammalt. Nu blir det de oversize-kläder jag har...
  • charlotta1985
    Moelme skrev 2015-01-09 11:47:42 följande:

Va in till gynakuten imorgon pga blödning och magont. Tyvärr så har graviditeten stannat av i v 6+2. Skulle idag gått in i v 10+0. Ska tillbaka nästa fredag för att göra en skrapning, eftersom kroppen inte verkar fixa detta själv. Jag som skulle på inskrivning idag

Men jag önskar er all lycka och hoppas allt går bra för alla.

Nä, fy vad trist. Beklagar. Hoppas det tar sig snabbt på nytt, om det är vad ni vill. Ta hand om dig/ er! 
  • charlotta1985
    Whoeix skrev 2015-01-09 12:07:30 följande:

Hej alla!

jag hoppar in här, har BF 16e augusti i år.

Jag är 29 år och bor i mellersta Sverige :)

Har sedan tidigare tre MF varav två MAs som båda upptäcktes runt v12. Har gått utredning, och får efter den Trombyl utskrivet att äta vid eventuell graviditet för att jag förhoppningsvis skall slippa MF/MAs.

Fick, tack vare Trombylen, en son i oktober 2013, som nu är femton månader gammal. :D

Nu väntas lillasyskonet! Var på VUL igår, som visade en välmående böna på 2cm med pickande hjärta. Nästa UL blir i v13. Är idag i v 8+5.

Har ni någon FB-grupp?

Välkommen och grattis till syskonet!
    Ingen FB-grupp, men vet att det var några som ville gå med i en ny (den gamla stänges för medlemmar), så den som vill kan ju skapa en! :)
  • charlotta1985

Någon som har koll på det här med foglossning? Kan man ha det tidigt? Jag går in i v 11 imorgon. I tre dagar har jag haft väldigt ont i ländryggen, särskilt när jag suttit ett tag. Kanske inte alls är det, men undrar ju vad det är för något.

• charlotta1985
    Isabelli skrev 2015-01-09 13:43:06 följande:
    Har haft samma problem! Speciellt när jag suttit, stått eller gått.... även när jag precis vaknar.... Det känns typ överbelastat och spänt för mig. Vet inte heller vad det är... har inte ens tänkt på att det kan vara foglossning... jag gick in i v 11 idag och mina problem med ländryggen började för typ en vecka sedan...
    Exakt så det känns för mig också... Det var nästan värst igår när jag klev upp, fick knappt på mig byxorna. Sedan under dagen känns det spänt och överbelastat, som du skriver. Är det ditt första?
  • charlotta1985
    Isabelli skrev 2015-01-09 14:18:39 följande:
    Samma här!!! Och efter att jag gått en bit kan jag typ inte ens böja mig utan att det känns som ryggen ska gå av.Läskigt...

Ja, det är första för mig... Har inga nära kompisar med barn heller så man har inga att bolla med. Är det första för dig?
    Precis, enda gången jag inte känner av det alls är när jag står rakt upp och ned med tyngden fördelad på båda fötterna, alt ligger ner (vissa ställningar).

Japp, första här också. Tycker det här med foglossning känns så luddigt också när jag läser om det, inga direkta svar. Blir det inte bättre tänkte jag ringa bm och få remiss för läkarundersökning. Har en kompis som blev sjukskriven för foglossning, så det är jag jätterädd för! Vill absolut inte bli stillasittandes i resterande 7mån!
Svar på tråden Bf Augusti 2015