Inlägg från: AnnaBanana |Visa alla inlägg
  • AnnaBanana

Bf Augusti 2015

Teakfreak skrev 2015-02-11 18:30:39 följande:

Skönt att det går så bra för alla!

Jag har UL imorgon och är så himla nervös. Men jag har en bra känsla; jag har ju molvärk och lite lätt illamående då och då och det måste ju vara bra tecken.

Vill gärna se AnnaBananas bilder från idag, men förstår inte hur man gör? 

Vet inte heller tyvärr, försökte ladda upp dem här men gick inte :/
  • AnnaBanana

Åkte på förkylning inatt, hosta, ont i halsen, huvudvärk och rinnsnuva :( någon som vet vilka läkemedel man kan ta under graviditeten? Har hållit mig borta från de än så länge men min pappa fyller år imorgon så försöker kurera mig :(

• AnnaBanana
    Sanandra skrev 2015-02-12 13:25:01 följande:

Min bm ordinerade bara alvedon.:)

Kvittade de vilken alvedon ? Eller skulle de va vanlig? Har bara Novum hemma :/
  • AnnaBanana
    Minxy skrev 2015-02-14 14:40:27 följande:

Man läser ju ofta om allt det negativa som kan komma med en graviditet (viktuppgång, bristningar, acne, risigt hår osv), men det finns ju många BRA saker också! (Förutom barnet såklart! :P )

För mig är följande positivt:

- naglarna växer med en väldig fart, blir starka och vackra!

- håret på benen slutar i princip att växa :D

- fan vad skönt att man slipper mensen och alla jäkla bindor/tamponger/trosskydd....

- brösten växer (kan vara både positivt och negativt iofs)

- jag slutar gilla chips (vilket är bra för kroppen men lite tråkigt ändå)

Jag mår överlag löjligt bra. Är bara lite extra hungrig :)

Vad har ni för positiva "sidoeffekter"?

Mina positiva grejer e nog;

Att mitt sockerberoende e som bortblåst.

Naglar och hår är tjockare och fylligare och mkt finare

Man slipper mensen

Jag känner mig mer bekväm med att visa magen bland folk nu :)

Negativt;

Foglossning! :(

Brösten växer ( känner inte att dem behöver bli större ligger på D redan)

Trötthet :p

Annars mår jag också väldigt bra faktiskt :)
  • AnnaBanana

Någon som vet hur långt de måste gå innan dem sjukskriver en för foglossning? :/ är arbetslös men min handläggare vill ha mig sjukskriven pga foglossningen då hon anser det är onödigt att ta av mina a-kassedagar när jag ändå inte kan jobba nu :/ nån som ska till Ullared snart och handla bebissaker? :) ska dit i mars :)

• AnnaBanana
    februaribebis skrev 2015-02-16 13:41:45 följande:

Hur mycket fosterrörelser känner ni andrà? Jag är i 17+2 har har kännt rörelser flera gånger men det kan gå länge mellan och de är inte så tydliga. Andra barnet och det skrivs ju att det ska vara tydligare då men det kan jag inte riktigt hålla med om. Ja, möjligen att jag kände tidigare men mindre. Nr1 gav sig till känna med besked fast senare. V 19 tror jag. Då hade jag moderkakan i framvägg nu vet jag inte.

Första barnet och är i v 16 men har faktiskt tyckt mig känna det lilla fladdret och fisken som simmar runt som folk säger men vet inte om de e som att jag inbillar mig :p sitter långt ner så inte precis magen som kurrar :) när det gäller barnvagn sla vi köpa en ny , blir en Emmaljunga edge duo, är helt förälskad i dem och den vagn som passar oss bäst :) så får vänta drygt 10 v till innan vi beställer den men ska bli så kul att börja köpa babygrejer nu :) anar inte hur mycket jag längtar efter de :p
  • AnnaBanana

Har pratat med en annan bm nu om min foglossning men hon gav mig en tid till min egen bm först om 3 veckor :( hade ni nöjt er med de? Har ju fått mer och mer ont särskilt nu dem senaste dagarna :( tycker de va dåligt men hur hade ni gjort? Ringt och tjatat om en tidigare tid eller väntat? Min handläggare vill ha mig sjukskriven fortast möjligast :/

• AnnaBanana
    KramKolan skrev 2015-02-17 06:39:49 följande:

Min bm sjukskriver inte, det gör en läkare på familjeläkaren. Testa att ringa dit, det borde gå fortare! <3

Så de e bara att ringa till någon på vårdcentralen då? Har ingen familjeläkare nämligen :/ ska man bara säga typ; hej! Jag har jättejobbigt foglossning och skulle behöva bli sjukskriven? :/
  • AnnaBanana
    KramKolan skrev 2015-02-17 12:40:54 följande:

Ja men precis så! Så har det funkat för mig förut. Lycka till!!

Okej värt ett försök, tack!
    Hetlena skrev 2015-02-17 12:22:53 följande:

Jag trodde man skulle gå upp i vikt när man blev gravid =O Nu i vecka 15 och har gått ner nästan två kilo. Ska då tillägga att jag har väldigt lite illamående och har inte spytt en enda gång. Men har mycket mindre aptit, äter mindre portioner (blir fort mätt) och är inte sugen på slisk och onyttigheter. Så konstigt är det kanske inte, men det känns fel :P Någon fler? 

Har inte heller gått upp nåt däremot -1 kg. Men aptiten e inte den bästa och sötsaker e inte så eftertraktat just nu :p
  • AnnaBanana

Här är de 22 dagar till RUL och 30 till Ullared :) 19 till BM om man ska räkna in de också :p

Svar på tråden Bf Augusti 2015