• jenwal

Bf Augusti 2015

Var tvungen att använda dopplern ikväll då jag inte känt rörelser sedan i förrgår. Hjärtat slog så fint men det kändes som om den låg lite mer "gömd" då det var klurigt att hitta hjärtljudet och det försvann långt bort ibland. Jag kanske har moderkakan i framvägg eller så är det bara ett lugnt barn :)

• jenwal

Usch så sorgligt... Läste om lille Frank som dog endast 4 mån gammal i en hudsjukdom. Så fruktansvärt, vilken mardröm... Tårarna väller upp i ögonen då jag tittar på bilden av den fina lilla killen som inte fick leva länge på denna jord ????

• jenwal

Liten giraff- men wow vilken chock! :) Så kul och mysigt med två, grattis! Är det era första barn?

• jenwal

RUL om drygt 1 timme. Är så jäkla nervös nu.. Håll tummarna är ni snälla!

• jenwal

Allt gick bra på RUL. Så fin liten kille som sprattlade runt där. Ansluter mig till killgänget! :) Så otroligt mysigt det var! Det datum som blev satt på kub-testet är tydligen det som står fast då det stämmer bättre än RUL. Så 25/8

• jenwal

evelinac- men wow! Otroligt att du inte anat något fast du gått så långt. Grattis! :) Hoppas chocken lagt sig för er och att ni kan se fram emot ert lilla barn.

• jenwal

Känner fortfarande väldigt lite rörelser, någon fler? Jag har moderkakan i framvägg så förstår att rörelserna dämpas men man vill ju så gärna få känna varje dag.

Jag var tvungen att lyssna med mitt Angelsound idag för att lugna mig själv. Konstigt att ett sånt stort foster som det ändå är i v.20 och ändå känner jag nästan inget.

• jenwal

Vad lugnande att höra att höra att fler känner inga/lite rörelser. Det är ju bara så konstigt då man har 2 dm foster i magen utan att känna nåt :) Jag hoppas att jag snart känner tydliga rörelser.

• jenwal

Har ni funderat eller bestämt namn än? Vi hade så många fina flicknamn och ett favoritnamn men nu måste vi tänka om då det visade sig vara en pojke. Det är så svårt med fina pojknamn tycker jag! Inget känns 100 % rätt...

• jenwal

Lycka till ni som har RUL, skriv och berätta sen :) Det är så underbart att få titta in på den lilla bebisen!

Jag försöker hitta det perfekta pojknamnet men det finns helt enkelt inte lika många att välja på som flicknamn. Vi är intresserade av lite äldre svenska namn såsom Wilhelm, August och liknande. Men vi måste bara hitta det perfekta.

• jenwal
    doccah skrev 2015-04-08 07:59:44 följande:

Någon som har erfarenhet av ligamentsmärtor eller foglossning?? Vet inte om de är något av de jag har. Har skitont under magen mest på höger sida långt ner och de gör ont när jag ligger, sitter, står och går... Ja hela tiden. Typ hugger och molar om vartannat :/

Jag har jättemycket besvär av smärtor i ligamenten! Det gör jäkligt ont och det går inte att röra sig. Sen helt plötsligt släpper det bara. Jag hoppas jag slipper detta snart för det är väldigt svårt att vara aktiv och jobba på förskola då jag får dessa smärtor.
  • jenwal

Nu känner jag äntligen tydliga buffar från barnet :) Så mysigt! Men det tog väldigt lång tid tycker jag. Men nu känner jag rörelser på flera ställen samtidigt så man förstår att bebisen växt på sig :)

• jenwal

Är det någon av er som bloggar eller följer någon bra gravidblogg? Tipsa gärna!

• jenwal

Vevve- hoppas det ser bra ut på uppföljningsrul! Måste vara väldigt jobbigt att gå igenom.

Jag var hos BM imorse på mitt andra besök. Jag bad henne skriva ut mitt moderskapsintyg men nu när jag tittar på det så står det BF 27/8. Ska inte det datum som räknades fram på UL gälla? Alltså 25/8? Jag är petig för jag ska söka GP.

Annars hade jag något högt blodtryck och ska tillbaka nästa vecka för ny koll av det.

• jenwal

Jag har gjort KUB men även det gav BF 25/8. Så min BM går fortfarande efter sista mens...

Minxy- du ligger 1 dag före mig! :)

• jenwal

Jag är så glad att jag har min doppler. Fastän jag är i v.22 så känns inte bebisen av så mycket. För några dagar sen var det full rulle men nu i 2 dagar har jag inte känt något alls, då känns det väldigt lugnande att lyssna med dopplern.

Jag var hos min BM i tisdags, besöket tog ca 10-15 min och nästa besök blir 27/5. Önskar nästan att jag tecknat mig hos en privat.

Min BM ställde inga frågor utan stressade igenom besöket och sen var det tack och hej bara, kändes inget vidare kul....

• jenwal

Inga frågetecken utan smiley! FL verkar inte riktigt fixa detta med smileys.

Svar på tråden Bf Augusti 2015