-
Usch, magsjuka borde inte få finnas;) . Avskyr det som tusan. Men än är inte aptiten tillbaka, kämpar dag för dag, men borde nog komma igång snart :) ger det några dagar till :) .KramKolan skrev 2015-04-13 19:15:51 följande:Jag var också magsjuk nyligen och det dröjde några dagar innan aptiten var tillbaka! Håller tummarna att den kommer igång igen! -
Någon mer här som har problem med foglossning?var hos bm idag och ska träffa läkaren men inte förren mitten på maj. för Mig känns det helt förjävligt då jag jobbar som lokalvårdare och har så ont i ryggen att jag grinar på kvällarna. Min chef bryr sig inte,hon kastar på mig massor med jobb som om jag inte alls har ont.har pratat med henne om detta 1000gånger men hon tar det inte på allvar. Självklart strävar jag inte efter att bli sjukskriven men kroppen säger ifrån och sjukgymnasten sa att ja inte bör jobba mer innan bebben är ute.
Hur går jag tillväga för att dom ska ta mig på allvar ?:( -
Jag har varit hemma 1 vecka idag då jag knappt kommit upp ur sängen. Så blir att återgå till jobbet idag, ( hur jag nu ska klara de ).Speck skrev 2015-04-16 07:07:19 följande:Tessan : säger som MuffinCake, gå till vårdcentralen. Sjukskriv dig själv idag och ring till vc och boka en tid. För att du ska få va hemma två veckor utan intyg krävs det att du går o jobbar den 6 arbetsdagen och går hem igen tror jag? På mitt jobb kräver de intyg efter fem dgr iaf men man kan gå dit o "återinsjukna".. Har jag för mig. Bad du sjukgymnasten om ett intyg? Det kan du ta med som underlag och stöd när du träffar läkaren.
Barnmorskemottagning ska ringa upp mig runt halv 9 idag, så får jag säga att jag verkligen har problem , men jag förstår inte att det ska vara så svårt för dom att ge en läkartid snarast när man har kraftig foglossning och jobbar med det ja gör.
Får väl se vad dom säger annars får jag ringa sjukgymnasten och be om intyg och sen ringa vårdcentralen .