-
Usch, magsjuka borde inte få finnas;) . Avskyr det som tusan. Men än är inte aptiten tillbaka, kämpar dag för dag, men borde nog komma igång snart :) ger det några dagar till :) .KramKolan skrev 2015-04-13 19:15:51 följande:Jag var också magsjuk nyligen och det dröjde några dagar innan aptiten var tillbaka! Håller tummarna att den kommer igång igen! -
Någon mer här som har problem med foglossning?var hos bm idag och ska träffa läkaren men inte förren mitten på maj. för Mig känns det helt förjävligt då jag jobbar som lokalvårdare och har så ont i ryggen att jag grinar på kvällarna. Min chef bryr sig inte,hon kastar på mig massor med jobb som om jag inte alls har ont.har pratat med henne om detta 1000gånger men hon tar det inte på allvar. Självklart strävar jag inte efter att bli sjukskriven men kroppen säger ifrån och sjukgymnasten sa att ja inte bör jobba mer innan bebben är ute.
Hur går jag tillväga för att dom ska ta mig på allvar ?:( -
Jag har varit hemma 1 vecka idag då jag knappt kommit upp ur sängen. Så blir att återgå till jobbet idag, ( hur jag nu ska klara de ).Speck skrev 2015-04-16 07:07:19 följande:Tessan : säger som MuffinCake, gå till vårdcentralen. Sjukskriv dig själv idag och ring till vc och boka en tid. För att du ska få va hemma två veckor utan intyg krävs det att du går o jobbar den 6 arbetsdagen och går hem igen tror jag? På mitt jobb kräver de intyg efter fem dgr iaf men man kan gå dit o "återinsjukna".. Har jag för mig. Bad du sjukgymnasten om ett intyg? Det kan du ta med som underlag och stöd när du träffar läkaren.
Barnmorskemottagning ska ringa upp mig runt halv 9 idag, så får jag säga att jag verkligen har problem , men jag förstår inte att det ska vara så svårt för dom att ge en läkartid snarast när man har kraftig foglossning och jobbar med det ja gör.
Får väl se vad dom säger annars får jag ringa sjukgymnasten och be om intyg och sen ringa vårdcentralen .
men att allt ska vara så jävla omständligt . Är inte direkt så att jag längtar att bli sjukskriven men det fungerar ju inte att jobba så vad finns det då för mer utväg? -
läste på nätet och där står det att man bara få va hemma 7 dagar i rad, och det har gått 7 dagar idag:( så måste kämpa på jobbet idag, men barnmottagningen ringer runt halv 9. men dom verkar vara lite tröga här i Nyköping :(MuffinCake skrev 2015-04-16 06:23:32 följande:I ditt läge hade jag faktiskt sjukskrivit mig själv. Det kan du göra i 2 veckor.
Efter det ringer du din vårdcentral och förklarar hur det ligger till och att du behöver ett sjukintyg.
Det är orimligt både att du ska gå till jobbet när du mår som du mår och att du ska vänta en månad på läkartid när sjukgymnasten vill sjukskriva dig NU. -
Någon här inne som har bra koll på sjukpennig och sådant?
Min läkare har sjukskrivit mig på 25 % ( till att börja med ). jag har en tjänst på 50% och är arbetssökande på 50 % , om han sjukskrev mig 3/4 delar på 100 % eller om han utgick från mina 50 % som jag är ute i arbete? . Försäkringskassan fattar inget och dom säger bara vi ska kolla upp detta så återkommer vi. Det ända jag vill veta är, ska ja söka sjukpenning för 25 % eller 75 % .
Förstår ni inte vad ja menar så skriva gärna privat :) .
Snart blir det nog tyvärr så att jag kommer gå hem helt, Dagarna blir jobbigare och jobbigare och chefen förstår inget. Ska bara jobba 2h om dagen, men blir mellan 2-3 h .
Känns inte så roligt att gå hem redan, då BF inte är förren 23/8 . -
Okej . Tack. Ja jag vet inte riktigt hur han räknade när han skrev mitt läkarintyg. Och får inte tag på honom heller för han har gått på semester. Men får se vad Fk säger när dom ringer upp idag.Speck skrev 2015-04-22 07:29:27 följande:Tessan: så här har jag förstått det; jobbar du 4 tim och söker jobb 4 tim per dag och är ss på 25% så ska du jobba 2 tim per dag och fortsätta söka jobb 4 tim per dag och va hemma sjuk 2 tim per dag. Men det är så jag tolkat det.
-
Känns lite jobbigt att va sjukskriven på heltid. är bara i vecka 25 ( imorgon ). Men det är bara att gilla läget.
Den sparkar / rör sig väldigt mycket om dagarna där inne och det är en sån otrolig känsla :) -
Japp jag som jobbar som städare. Men dock väldigt mycket problem med min chef fortfarande ang papper som hon måste fylla i för att dom ska kunna räkna ut föräldrapenning och sånt sen, samt att hon inte har sjukanmält mig än till FK så kan inte ansöka om sjukpenning.Speck skrev 2015-05-02 17:48:09 följande:Minxy: helt ärligt vet jag inte om vi har fack/skyddsombud på jobbet. Skulle kunna prata med hr men känner också - va ska de göra? Va skönt med stöd på jobbet!
Passo: jag är sjukskriven 25% bara, men funderar på att ringa bm och be om en ny läkartid så jag kan be om 50% (förutsatt att urinprov inte visa nåt). Det enda jag undrar över är om det skulle minska stressen, jag är rädd att jag skulle få bara ännu mindre tid att göra samma saker. Vad är det för saker runt barnet du inte känner dig tillfreds med? Har du pratat med din bm, du kanske behöver prata med nån.
Tessan: jaha har du blivit sjukskriven på heltid nu? Visst var det väl du som städade?
Har ringt att tjatat på henne men inget händer, borde jag kontakta facket? eller hur ska jag gå vidare med det?.
Är dock bara sjukskriven 1 månad i taget, men ska till Bm på fredag igen och då ska jag fråga om hon kan förlänga. Kommer knappt upp ur sängen vissa dagar:(. -
nu går det undan :D har 96 dagar kvar:).Minxy skrev 2015-05-17 08:00:00 följande:99 dagar kvar idag - tvåsiffrigt!

-
idag har vi 88 dagar kvar :D. tycker dock att det känns som en evighet.
Men den rör sig inte lika ofta / mycket som den har gjort, är det normalt? eller bör man oroa sig? -
Okej, ja jag har också känt lite då och då men inte alls som jag brukar, men nu ikväll har den levt rövare där inne så de är nog ingen fara. Får se om ca 1 vecka när vi ska till Bm igen :).Monkan81 skrev 2015-05-26 11:56:59 följande:Vi har också 88 dagar kvar idag och jag känner samma sak. Det har varit lite lugnare de senaste dagarna men jag försöker tänka att så länge jag känner något är det ingen fara (hoppas jag)
Kroppen borde väl säga till på något sätt om det skulle vara nån fara, Hoppas jag.
Första barnet för oss och vi längtar som bara den . :).
Spännande att vi har lika länge kvar, vart i landet bor du / ni ?:) -
ja precis. Åh vad mysigt :).Monkan81 skrev 2015-05-28 08:26:15 följande:Det är nog ingen fara men det finns något som man ständigt oroar sig för känns det som. För mig är det andra barnet men det är sju år sedan jag var gravid senast så minnet är inte helt hundra och jag oroar mig minst lika mycket denna gången. Vi bor utanför Vänersborg... Ni då?
Vi bor i Nyköping .