Inlägg från: excalibur |Visa alla inlägg
  • excalibur

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-02-05 07:16:07 följande:

Visst är det irriterande?!

Jag har drömt likadant när jag väntade våra första två, så jag förstår ju att det säkert kommer sig av att man känner sig extra utsatt när man är gravid, det skulle vara en enorm påfrestning att bli lämnad/lämna någon under graviditeten. Förmodligen bearbetar man de känslorna på natten, men det gör ju inte att det känns trevligare.

Sjukt störigt!! Man kan ju inte släppa det riktigt heller. Men, man får ju verkligen hoppas att man inte har ett sånt rövhål till man! :)

Kub-testet precis avklarat! 1:20000 - sååå skönt!!
  • excalibur
    MissJP skrev 2015-02-05 08:38:11 följande:

Tack för alla lyckönskningar. Ni är fina människor. Är på väg in till sjukhuset.. känns som att jag kan den här vägen nu. Hugger som f..n i magen.

Jag håller alla tummar i världen!
    Har en känsla av att det kommer se bra ut.
    Kram!
  • excalibur
    Kattflickan skrev 2015-02-05 10:17:59 följande:

Excalibur: Har aldrig sett en så tydlig och fin ultraljudsbild. Vilken vecka är du i?

Nä det blev en superbra bild! :) går in i v14 idag,13+0, enligt kuben idag :)

Nån som kan nåt om skallteorin/nubbteorin? Nyfiken så jag går aaaav! Drömmer
  • excalibur
    AnnaBanana skrev 2015-02-05 12:31:05 följande:

Skulle nog gissa på flicka om jag fattat allt detta med skallteorin och nubb rätt :)

ÅÅh spännande :) Jag fattar inte ens va nubben är för nåt?! :P

Tycker du ska försöka få ett extra om du är orolig, bättre man får lugna nerverna. men jag tror inte det är nån fara alls :) Kul med samma BF! :)
  • excalibur
    Maglizz skrev 2015-02-09 09:13:41 följande:

Sitter just nu hos BM och har druckit en glucosblandning. Värsta jag druckit någonsin. Alla mina prover övrigt såg jättefina ut och mitt järn var perfekt - så skönt. Fick dock ett besked jag inte ville ha och det var att jag är blodgrupp negativ, vilket min sambo också är så BM sa att hon bokar in extra koller för att kolla. Någon annan som är negativ?

Jag är oxå negativ, dock aldrig fått extrakoller för det, däremot tar dom ett par blodprov extra. Och som jag fattat det så är/var det "farliga" med att vara negativ om barnet vart positivt då kroppen bildar antikroppar emot nästa eventuellt positiva barn, och är barnet positivt får man en spruta efter förlossningen för att förhindra det. Den slipper du nog dock om gubben din är negativ med, då kommer barnet vara negativt och allt är frid och fröjd :) om jag nu fattat det rätt..
  • excalibur
    AnnaBanana skrev 2015-02-11 16:15:34 följande:

Troligtvis har de varit de, har ju tyckt mig känna av foglossning också :/Tack alla! Va riktigt nervös när jag skulle lägga mig där, sambon kunde inte följa med heller eftersom han jobbade så va alldeles ensam:/ MEN allt såg perfekt ut ! Sparkade som tusan och ville knappt bli mätt :p enligt hennes data va jag i 14+2 medans min app är jag bara i 13+6 så de kändes ju bra att bli tillbakaflyttad ( el hur de nu räknas) , blir lika lycklig varje gång :D tyckte mig tom ana kön men lite osäker :) finns bilder i mitt galleri för den som har lust att gissa :) där är även en bild på min mage i v 12 så som ni isf ser så kommer jag nog bli rätt så stor :p men bara bebis mår bra! Min far fyller år idag så han blev jätteglad över nyheterna ^^

Skönt! :)

Alltsp, jag är nog trög men hur kollar man folks galleri? Går jag in på andras så ser bara presentationen men inget mer.. inget galleri eller nånting man kan trycka på..
  • excalibur
    Minxy skrev 2015-02-12 22:40:32 följande:

Gaah! Mina bröst och min mage kliar! Är det någon annan som har samma problem. Ser ju dumt ut när man sitter och gnuggar brösten lite diskret på jobbet :P

Min mage kliar ihjäl oxå! Men, även mina ben och min rygg :P Brukar ha ett helvete på vintern, magen brukar dock inte va som nu under icke-gravida vintrar. MjöMjölkkannorna kliar vissa dagar med ;)
  • excalibur
    charlotta1985 skrev 2015-02-18 12:56:57 följande:

Ååh, och jag har 15 dagar till RUL. Längtar ihjäl mig! Tror jag kände bebis EN gång till, igår. Små buffar. Men sen ingenting.

Pratade med bm om magsmärtan, hon gissade på sträckning :). Nu blir det ordentligare uppvärmning innan träningspassen i fortsättningen.

Jag har haft "håll" till och från under båda tidigare graviditeterna, även denna. Vet att jag sökte för det med första barnet men allt var ju bra, så det är nog inget att oroa sig för även om det skulle hålla i sig. Har för mig jag läste en del på google om det sen med andra barnet, sök på håll och gravid :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015