Inlägg från: Mamma till 5 underbara barn |Visa alla inlägg
  • Mamma till 5 underbara barn

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-05-13 09:22:59 följande:

Jäkla skit...

Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.

Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....

Hur är det med alla andra, några krämpor eller glider ni fram på räkmackor? ;)

Har också krämpor fogarna börjar djävlas , likaså ryggen och enorm trötthet som inte verkar bli bättre alls men är ju sjätte barnet så är väll väntat .. Skönt ska de bli när liten är ute

Någon som vet någon bra Syskonvagn som inte kostar 10000kr gärna någon som håller även om man köper begagnat ? Ska passa nyfödd + syskon som kommer vara 21 månader när bebisen kommer .

MuffinCake skrev 2015-05-13 17:16:03 följande:
    Jag hade en beg. babytavel till mina tvillingar när de var små.

Tyckte det var en helt ok budgetvagn smile1.gif

Köper man en ny så ingår liggdelar och man kan vända barnen åt vilket håll man vill (tex bebisen mot sig och syskon framåt).
    Okej tack ska kolla
    Minxy skrev 2015-05-13 17:34:28 följande:
    Ja man längtar! smile1.gif
    Ja verkligen känns som det är en evighet kvar

Idag har jag varit och mätt magen för första gången , BM sa bebisen ligger ytligt i magen ( vilket inte är så vanligt så här tidigt ) så hon kunde känna bebisens kroppsdelar och jag fick känna på huvudet .

stjärnasomärdin skrev 2015-05-15 18:18:51 följande:

Hittills är det räkmacka här men jag tänker att det snart kommer så försöker njuta medan det varar :) Har inte bf för än senare delen av augusti och är i vecka 26 så jag ligger ju någon vecka efter många av er + att det inte är för än nu som det är en mage som växer ut från kroppen!

Jag är i vecka 25 +5 idag BF 29/8 då har du BF några dagar innan mig ?
    Mamma till 5 underbara barn skrev 2015-05-15 18:33:06 följande:
    Jag är i vecka 25 +5 idag BF 29/8 då har du BF några dagar innan mig ? smile1.gif
    24 +5 menade jag
    Minxy skrev 2015-05-17 08:00:00 följande:

99 dagar kvar idag - tvåsiffrigt! smile1.gif

Grattis jag är där snart oxå har 104 dagar kvar idag

Fick precis veta att en jag känner hennes vatten gick tidigt imorse nu väntar hon på värkar Gud va man längtar nu lite avis är jag allt oxå då hon inte har BF förrän 27 maj och första barnet när Jag alltid går övertiden massor . Med första barnet gick jag ju över hela 20 dagar med . Blir väll igångsatt denna gången oxå ca 1 vecka efter BF . Har ju 104 dagar kvar men bebisen kommer väll om 110 dagar med tur om Jag blivit igångsatt då känns som en evighet dit bara.

100 dagar till BF idag de går ner sakta men säkert .

[quote=75437129][quote-nick]Tribute skrev 2015-06-18 16:35:13 följande:[/quote-nick]

Har skrivit en del här i tråden men inte hittat till FB-gruppen.

Tänkte i alla fall berätta att vår son, som var beräknad 25/8, kom ut den 7/6. Jag var då i vecka 28+4. Han vägde 1130 gram och var 38 cm... Han är som en liten fågelunge. Sa bara några dagar innan att jag ville sluta vara gravid nu eftersom foglossningen och illamåendet kändes hemskt. Vet nu att det hade varit betydligt lättare att fortsätta som gravid. Det har varit en hemsk tid.

Först och främst att behöva genomgå en förlossning fyra timmar efter att först fått reda på att det var nu han skulle komma. Sedan nästan se honom dö framför ögonen på oss då han fick komplikationer en vecka efter förlossningen och nu befinna sig 25 mil hemifrån eftersom han fick flyga till Umeå Universitetssjukhus. Att få spendera sommaren på olika sjukhus, behöva lämna bort hunden i flera månader, gå ner i lön redan nu (dessutom båda två) och stressa över allt vi inte hann ordna innan han kom (barnvagn, babyskydd, kläder, hans rum...) är jobbigt bara det...

Men så länge han överlever detta så står vi ut med vad som helst. Just nu ser det ljusare ut än för bara två dagar sedan. Jag måste dessutom säga att vi är otroligt imponerade över prematurvården och personalen både på Sundsvalls sjukhus och Umeå Universitetssjukhus.

Grattis hoppas allt går bra

[quote=75438020][quote-nick]TyckOmMig skrev 2015-06-18 20:16:32 följande:[/quote-nick]

Ja det kan vända fort...

Själv blev det akut kejsarsnitt den 15/6 för mig med tvillingar i v 33+0 vi ligger också på Neo dock stabilt läge och inga värre komplikationer.

[

Grattis !

[quote=75457142][quote-nick]TyckOmMig skrev 2015-06-23 22:38:50 följande:[/quote-nick]

Mamma till 5 underbara barn-tack kära du!

Hur går det för dig?

Förstår att du måste ha det kämpigt.

Jag har precis börjat att få kvälls natt morgon permission från NEO efter en veckas återhämtning efter kejsarsnittet så börjar man förstå vad som hänt och värsta smärtan har lagt sig och har man flera barn hemma är det länge att inte ses alls på en vecka och min egen säng och hemmet var helt sagolikt att hämta kraft i.Dagtid tillbringar jag dock fullt ut med att dubbelamma och sondmata mina små minigossar och räknar med att få hem dom med till helgen med hemsjukvård som stöd varannan dag.

[/

Här går det ok extremt trött fogarna börjar djävlas men snart snart kommer bebisen så bara hålla ut . Är ju värt alls krämpor fAst man gärna hade varit utan dom

låter skönt att få hem bebisarna

Svar på tråden Bf Augusti 2015