• Cvs

Bf Augusti 2015

Minxy skrev 2015-02-18 10:23:14 följande:

Jag får också vänta, har RUL 20/3 :/

Känns lite otäckt eftersom jag inte känt av någonting alls från magen de senaste dagarna :(

Och jag VET att det i början kan gå veckor utan att man känner nåt eftersom bebisen är så liten och har så gott om plats där inne, men man blir ändå nojig....

Det var samma med de två första, så man tycker ju att jag borde ha vant mig :P

Men man är ju så ivrig att känna den lille:)
  • Cvs
    KramKolan skrev 2015-02-18 22:20:47 följande:

Tittade först på en film där ett barn dog när det var tre dagar, efter det såg jag Greys anatomy där ett par får reda på att deras ofödda barn är sjukt, genom ett ultraljud.

Perfekt uppladdning inför rul imorgon.. =S Tur att vi har tid kl.8.00 så vi slipper vänta...

Usch, man ska inte titta på sånt! Jag såg också nått program där navelsträngen hade lindats runt axlarna så när huvudet var ute så tryckte bm tillbaka barnet in igen för att sedan utföra kejsarsnitt.. Helt sjukt! Detta var alltså inte autentiskt utan en såpa.

Hur gick RUL? :)
  • Cvs
    jenwal skrev 2015-02-19 19:59:55 följande:

Kul att få göra RUL! Jag har hela 6 veckor kvar till mitt... Lång väntan. Jag längtar så!

Kommer ni allihop ta reda på kön eller är det någon som tänker låta det vara hemligt till fl?

Kunde vara kul att höra vad alla tror och sedan när man gjort RUL se om känslan stämde :)

Jag tror att vi väntar en liten flicka.

jag har 4 veckor kvar ..men hur snabbt brukar inte veckorna gå? :)
    Vi kommer att ta reda på kön så vi kan börja prata namn och så.
    Jag tror jag har en liten tjej i magen.
  • Cvs
    Rosenbebis skrev 2015-02-19 20:47:25 följande:
    Fyra veckor och fyra dagar kvar till RUL. Kommer vara i v 20 då. Idag är det fyra veckor sedan vi gjorde kub ultraljudet. Där jag bor erbjuds alla kub och RUL ligger tydligen normalt i v 20 ca. Vi har bestämt oss för att kolla kön... Det ska bli spännande! Jag tror fasen ingenting just nu. Jag tycker också tiden går fort.
    Jag kommer också va i v.20 när det är dags.
    Innan jag blev gravid hade jag en bild av att man sprang på ultraljud lite titt som tätt, hehe så när bm sa att det vanligtvis bara var ett blev jag lite snopen.. Men jag förstår ju nu att det kanske inte är så nyttigt för det lilla fostret. 
    De flesta vänner inkl sambo trodde kille först men nu har de börjat ändra sig av nån anledning så jag hakar mest på vad dem andra tror :) För hur ska man "känna" av det liksom? 
  • Cvs
    AnnaBanana skrev 2015-02-19 21:42:02 följande:

3 v till RUL för vår del kommer då va i v 19 :) sambon vill ha reda på könet så då gör vi de, för min dem hade de gärna kunnat vara en överraskning :) sambon och omgivningen är säkra på att det e en pojke, jag lutar lite åt de hållet men är fortfarande lite osäker. Hade varit roligt att få se allas miner om de va en flicka därinne istället :p ibland kan man ju ha drömmar om vad för kön de kommer bli osv , själv har jag nämligen drömt om att de blir en flicka, vad tror ni? Kan drömmarna vara sanna eller inbillning? :)

Jag har också hört de där med drömmar. Både jag och min lillasyster har drömt att jag fått en tjej.. så vi får se:)
  • Cvs

fick höra på jobbet i helgen: "är du säker på att du inte väntar tvillingar, du är ju redan så stor. har dem verkligen räknat rätt hur långt gången du är"  
    Av en kvinna som själv har barn! Usch tycker såna kommentarer är så onödiga! :/

• Cvs
    Minxy skrev 2015-02-24 15:37:18 följande:

25 dagar kvar till RUL....

Min man frågade i förbigående om jag hade valt ut någon vagn när jag och barnen ändå var på Babyproffsen för att hämta ut en babybox! :D

Jag som trodde han var helt inställd på begagnad från blocket, men troligen inte. Roooooligt att gå och känna på barnvagnar igen! :D

Får man beställa oavsett vilken vecka man är i ?
    Vart beställde du ifrån?

Åh kul med nytt! vi va också inställda på begagnat då sambon förlorade jobbet och vi hade lite små panik, nu har han fått nytt så nu är planen ny vagn här me :)
  • Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-24 20:04:34 följande:
    Alltså folk fattar inte att de är så klumpiga. Min chef sa i förra veckan "om du redan är så stor, tänk då hur det kommer bli sen". Och jag har redan ångest över att jag växer liksom...
    Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.
    .
  • Cvs
    Minxy skrev 2015-02-24 19:49:02 följande:

Kramkolan och CVS: googla babybox så får nu upp några olika :)

Vissa hämtar man på babyproffsen, vissa kan man hämta på apotek osv. Oftast går man i gengäld med på att leverantörer får skicka reklam till ens mail, men det kan man ju leva med :)

Babybox får man oavsett vilket barn i ordningen det är, jag väntar tredje barnet!

Babyboxen man hämtar hos Babyproffsen innehöll en (1!) blöja från Pampers (snålt), några tvättlappar, en haklapp, tandkräm (?), en napp och nåt tvättmedel.

Sen så brukar man ju få en Box/bag på BB också, men det är ju efter förlossningen :)

3 boxar beställda :D Så nu lär jag bli bombad med reklam haha
  • Cvs
    charlotta1985 skrev 2015-02-25 19:31:43 följande:

Är det bara jag som tycker utbudet på mammakläder är förskräckligt dåligt? Hittar några fina men då kostar det 800kr för EN tröja typ. De billigare kedjorna tex HM har ju ungefär 3 plagg att välja på och ofta med fult tryck på.

Skulle vilja ha enfärgade tunikor/ långa tröjor av babydoll-typ, dvs tajtare över byst och löst vid magen. Hittar ingenstans...

Jag håller med! Utbudet är ett skämt. Jag kör nu på mammabyxor och vanliga linnen från H&M (alltså inte mama) och en kofta över. Hittat nån snygg tröja men inte på långa vägar lika roliga som "vanliga" kläder. 
    Inte alls lika kul att gå in i klädbutiker längre :/
Svar på tråden Bf Augusti 2015