• Agentkia

Bf Augusti 2015

TyckOmMig skrev 2015-03-12 21:04:21 följande:

Uppdatering från mig då vi varit på RUL idag och fått se mina två små igen och de visade upp sig från bästa sidan och allt såg perfekt ut.Så tacksam och lycklig!

Börjat känna dom bägge sedan i förrgår!

BF blev framflyttat 2 dgr till den 3/8!

Men gud så härligt.
  • Agentkia
    TyckOmMig skrev 2015-03-13 08:42:29 följande:

MuffinCake-ja vi tog reda på könen på mina tvillingbebisar i magen!

Har tvillingpojkar på 6 år en flicka på snart 5 år tvillingflickor på 16 månader och nu väntar vi tvillingpojkar!Ska bli trevligt att få plocka fram pojkkläder igen det var ju hela 6 år sedan sist!

Oj oj oj vad många barn med bara fyra graviditeter

Vad härligt. Jag drömmer ibland om en stor familj med massa barn. Dock är jag redan snart 35 och gravid med tvåan. Så här blir det max tre.
  • Agentkia
    Zora skrev 2015-03-13 09:59:20 följande:

Håller med ovanstående om att det verkar mysigt med många barn

Själv blir jag 37 nu snart och väntar 2:a barnet. Skulle vilja ha en 3:a också, men då får vi nog köra på ganska snabbt igen för jag vill helst ha alla barn jag ska ha innan 40.. Samtidigt hade det varit skönt med en lite längre paus så att de andra barnen hunnit bli lite större. Men vi får se, vi kanske nöjer oss med 2 barn också. Beror nog lite på hur resten av graviditeten kommer kännas och hur det kommer kännas och fungera sedan med två barn

Åh vad kul med en till i "samma" ålder och situation. Tycker att alla verkar mkt yngre eller redan har sina ungar :-/

Jag ville ha klart med barn innan 35. Livrädd för att få ett barn med speciella krav. Vet inte hur man skulle orka. Separerade från sonens pappa när sonen var 8 mån. Vart ensam den dess till för ett år sen. Sonen är ni 3.5. Blev oplanerat gravid men välkommet som tusan. Ville kanske hinns vara tillsammans och bo ihop innan. Men men det funkar såhär med. Med exet hade jag 3 år tillsammans innan vi fick barn och det gick inte så. Inget rätt inget fel. Vi båda vill verkligen ha detta lilla barn. Vi kanske vill ha ett till. Om det funkar och allt känns bra. Men då vill jag att tvåan är iaf två år innan.

Men när jag ser familjen annorlunda så blir jag då sugen på flera barn.

Själv uppvuxen med stor familj.
  • Agentkia
    Zora skrev 2015-03-13 13:26:05 följande:

Håller med om att "alla" känns mycket yngre. Tyvärr har det inte blivit några barn tidigare trots långa förhållanden. Exet ville bara vänta och vänta och vänta och blev jätteirriterad när jag försökte prata om att jag ville att vi skulle ha barn...

Min nuvarande sambo och jag hade bara varit tillsammans 3 mån (eller ja.. tillsammans och tillsammans.. det var inte officiellt) när jag upptäckte att jag var gravid. Vi bodde inte ihop, han bodde 10 mil från mig och jobbade dessutom borta i veckorna..

Kommer i håg att jag ringde min mamma och berättade att jag och Xxxx var tillsammans.. sen ringde jag upp dagen efter och berättade att jag var gravid Efter det flyttade vi ihop i min 2:a och bebis kom våren 2013. Nu har det snart gått 3 år sedan vi blev tillsammans och i höstas köpte vi hus och nu väntar vi barn 2 i höst.

Så att man inte hunnit bo ihop behöver inte betyda att det går åt skogen, lika lite som det betyder att man kommer hålla ihop för evigt om man varit tillsammans länge innan man får barn :) Visst... vi har ju märkt att vissa saker har vi delade åsikter om och all fungerar inte smärtfritt, men vi har bestämt oss för att gör det bäst av det och få det att fungera.

Nä så är det ju. Jag har aldrig velat ha barn förut så det var svårt att skaffa tidigare. Men nu när jag har en underbar unge boll jag ha fler. Haha.

Jag tror att ska det hålla så håller det oavsett ungar eller inte. Men jag var bra rädd att bli ensam med två barn i början. Nu har det börjat lägga sig. Det är mina dåliga erfarenheter som gör mig rädd. Sambon är helt fantastisk.
  • Agentkia
    Sanandra skrev 2015-03-13 13:29:23 följande:

Ngn som tecknat gravidförsäkring?:)

Nja. Jag har fakturan hemma men den är obetald så än gäller inte försäkringen. Tänkte vänta till efter rul och nu när vi ska göra ett till nästa vecka verkar jag vänta på det.
  • Agentkia
    Kattflickan skrev 2015-03-16 12:15:54 följande:

RUL gick jättebra! Det är en liten pojke jag har i magen!

Jag har moderkakan i framkant vilket förklarar varför jag bara känt lite rörelser vid sidorna. Pyret var helt vild och trots det kände jag inget.

Haha vad härligt!
  • Agentkia
    Plutten120301 skrev 2015-03-17 17:07:18 följande:

Lycka till! Har mitt på torsdag kl 8.00.

Är vi de enda här som inte kommer ta reda på könet? Jag är egentligen jättesugen att göra det men jag och sambon har bestämt att det skall vara en överraskning

Vi tar inte heller reda på kön. Ska också göra ul på torsdag men gjorde rul för två veckor sen och hon sa att vi var i vecka 17+2 då så därför får vi göra om nu. Dom kunde inte screena alla organ ordentligt för fostret var för litet.
  • Agentkia
    Minxy skrev 2015-03-18 06:18:58 följande:

Det är 28 timmar och 11 minuter kvar till RUL. Nä nä, jag räknar inte ;)

Lycka till!
  • Agentkia
    Chasingdreams skrev 2015-03-18 11:22:09 följande:

Här är det en till pojke. Vi fick se en pigg och fin lillebror på RUL idag. Nu är det bara att vänja sig vid att jag blir en pojkmamma :) Efter en besvärlig graviditet och ivf är vi väldigt lyckliga med våra två.

Vad skönt att allt såg bra ut. Tänk så kul dom kommer ha dom små pojkarna när dom växer upp
  • Agentkia

Jag har senaste två dagarna haft sammandragningar i livmodern. Jag har varit sjukskriven och började jobba 50% I måndags. Nu är jag rädd att det är pga stress som jag får sammandragningarna. Jag är sjukskriven pga stressrelaterad utmattning. Fick även migrän idag till följd av en jobbig gårdag.

Känner ni också sammandragningar eller är det hellugnt? Är i vecka 20 nu. Vill kunna komma igång och jobba igen.

Svar på tråden Bf Augusti 2015