Inlägg från: KramKolan |Visa alla inlägg
  • KramKolan

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-02-15 21:49:35 följande:

Någon som vet hur långt de måste gå innan dem sjukskriver en för foglossning? :/ är arbetslös men min handläggare vill ha mig sjukskriven pga foglossningen då hon anser det är onödigt att ta av mina a-kassedagar när jag ändå inte kan jobba nu :/ nån som ska till Ullared snart och handla bebissaker? :) ska dit i mars :)

Testa att ringa läkaren och be om en tid. Träffar du rätt läkare blir du sjukskriven. Endel stolpskott kör på "graviditet är ingen sjukdom och inget att sjukskrivas för..." Men foglossning är ju ändå nåt som verkligen leder till problem!

Jag ska till Ullared med mina systrar 7-8 mars!!! Men först ul på torsdag så det verkligen är en liten krabat där inne som lever och mår bra. Sen ska det börja shoppas!!!
  • KramKolan
    AnnaBanana skrev 2015-02-16 20:29:43 följande:

Har pratat med en annan bm nu om min foglossning men hon gav mig en tid till min egen bm först om 3 veckor :( hade ni nöjt er med de? Har ju fått mer och mer ont särskilt nu dem senaste dagarna :( tycker de va dåligt men hur hade ni gjort? Ringt och tjatat om en tidigare tid eller väntat? Min handläggare vill ha mig sjukskriven fortast möjligast :/

Min bm sjukskriver inte, det gör en läkare på familjeläkaren. Testa att ringa dit, det borde gå fortare! <3
  • KramKolan
    AnnaBanana skrev 2015-02-17 10:53:17 följande:
    Så de e bara att ringa till någon på vårdcentralen då? Har ingen familjeläkare nämligen :/ ska man bara säga typ; hej! Jag har jättejobbigt foglossning och skulle behöva bli sjukskriven? :/
    Ja men precis så! Så har det funkat för mig förut. Lycka till!!
  • KramKolan

Rul imorgon (!) och 17 dagar till Ullared!! Ska bli såååå spännande imorgon. Hoppas bebisen mår bra...

• KramKolan
    charlotta1985 skrev 2015-02-18 18:42:25 följande:
    Vad spännande! Ska du ta reda på kön?
    Det ska bli väldigt skönt att se om den mår bra! Men vi har inte tänkt ta reda på kön. Vi vill att det ska bli en riktig överraskning när den kommer! <3 Så vi hoppas att de inte försäger sig imorgon! =P
  • KramKolan

Tittade först på en film där ett barn dog när det var tre dagar, efter det såg jag Greys anatomy där ett par får reda på att deras ofödda barn är sjukt, genom ett ultraljud.

Perfekt uppladdning inför rul imorgon.. =S Tur att vi har tid kl.8.00 så vi slipper vänta...

• KramKolan

Rul gick fint!! <3

Bebis mådde fint och allt såg bra ut! Blev som jag förväntade mig flyttad en vecka. Så bf 27 juli. V.17+2 idag. Sen brukar jag gå över två veckor så jag är inställd på att det är 10 augusti som gäller för oss!

• KramKolan
    AnnaBanana skrev 2015-02-21 13:12:36 följande:
    Likadant här.. Har hållit på i ett par veckor nu :/ någon som har börjat få magkatarr?? Jag har känt av de den senaste veckan, gör skitont! :( rätt så tidigt vad jag förstått men har haft problem sen innan , dock inte på ett par år. Får stå ut till den 9:e när jag ska till bm. Någon som har nåt tips på några tabletter man kan ta under tiden?
    Jag har magkatarr. Men det har jag "jämt". Jah äter Omeprazol. Det går fint att äta under graviditeten. Sen kompletterar jag med Nouvalucol och Samarin vid behov.

Krya på maggen!
  • KramKolan
    Minxy skrev 2015-02-24 15:37:18 följande:

25 dagar kvar till RUL....

Min man frågade i förbigående om jag hade valt ut någon vagn när jag och barnen ändå var på Babyproffsen för att hämta ut en babybox! :D

Jag som trodde han var helt inställd på begagnad från blocket, men troligen inte. Roooooligt att gå och känna på barnvagnar igen! :D

Va kul! Bara att börja kika då!

Vart beställde du babyboxen?

Får man bara med första barnet?

Jag väntar tredje, men det är ju 6 år sen sista så vi har inget kvar!
  • KramKolan
    Cvs skrev 2015-02-24 20:27:59 följande:
    Jag tycker det är lite jobbigt att gå upp i vikt,och få stor mage utan att kunna kontrollera. Jag är överlycklig över barnet i magen men ändå. Har haft en komplicerad relation till mat förut. Blir ju verkligen inte bättre av sådana kommentarer.
    .
    Samma här... Gick ner 26 kg föräras året. Lade på mig några innan jag blev gravid och det är med viss ångest som jag ser hur det plussas på på vågen. Vet iofs att jag kan fixa det sen. Men känner mig så himla stor... (
Svar på tråden Bf Augusti 2015