• Zora

Bf Augusti 2015

Jag blir snart tokig på mina nätter!! Måste gå upp och kissa 3-5 ggr varenda natt! Inatt var det varannan timme och det är inte det att jag "tror" att jag är kissnödig (som man ju kan känna ibland när man inte kan sova, kissa "för säkerhets skull") utan jag kissar jättemycket. Dricker inget sent på kvällen utan försöker få i mig tillräckligt utspritt under dagen.

Vad ska man göra? Går det att göra något åt? Ska inte kissnödigheten ha gått över vid det här laget, går in i v16 om någon dag. Vet att jag var uppe på nätterna med första barnet också, men att det gick över för att sedan komma tillbaka i slutet. Orkar snart inte med dagarna när jag aldrig får sammanhängande sömn

Grattis till fina resultat på KUB också

• Zora
    Lilo skrev 2015-02-23 20:55:18 följande:
    Precis samma här!! Kissar massor varje gång, och är upp en gång i timmen till 3-4 tiden...
    Ja det börjar bli riktigt jobbigt! Vet inte om jag inbillar mig, men det känns som jag kissar mindre på dagarna, ungefär som att kroppen samlar på sig vätskan på dagen, å sen på natten får den för sig att göra sig av med det..
  • Zora
    jenwal skrev 2015-02-23 21:05:55 följande:

Jag kan inte ha några av mina vanliga byxor längre. Har köpt 2 par mammajeans och sen använder jag leggings. Måste köpa lite fler tröjor bara.

Någon som testat "the baking soda test"? Testade igår och det visade tjej. Intressant om det stämmer, hoppas få veta på RUL.

Jag har gjort, men är osäker på resultatet... Inget bubbel, skum och pys, men tycker mig höra ngt svagt precis när det första hälls på. Syns dock inget. Ni andra som gjort och inte fått reaktion, hörde ni något precis i början? Väldigt svagt och bara just när det första hälls på?

Gjorde det även med första barnet och fick ingen reaktion (minns inte om jag hörde ngt dock) och det blev en tjej.
  • Zora
    Sommar15 skrev 2015-02-25 11:49:45 följande:
    Jag gjorde det och enligt instruktionerna ska man också röra om försiktigt. Första gången blev det tydligt skummigt, som ett glas öl! Pojke alltså :) andra gången inte alls lika skummigt men ändå lite bubblor och tunt lager skum överst. Ska bli spännande att se på RUL om det stämde!
    Jaha! Jag rörde aldrig om, men försökte "skaka" muggen lite.. Då visade det ingenting. Kanske får testa en gång till
  • Zora

Ja det där med manskläder ja.. Jag köpte ett par mammajeans på hm lite i förebyggande syfte, och dom känns redan trånga över höfterna.. Skulle köpt större.. Tycker det är svårt med storlekar, men skulle gärna beställa från nätet annars.

Annars funderar jag på vad sjutton man ska ha på sig i sommar??? Förra graviditeten hade jag stödstrumpor sista månaderna för jag svällde upp så mycket och jag misstänker att jag kommer svälla ännu mer i sommar, men stödstrumpor och klänning eller shorts.. Det går ju inte!! Å hur ska man kunna köpa något i förväg? Har ingen aning om hur stor jag kommer att vara då och jag antar att det är som med alla andra sommarkläder att det tar slut ganska tidigt.

• Zora
    Zora skrev 2015-02-26 19:19:02 följande:

Ja det där med manskläder ja.. Jag köpte ett par mammajeans på hm lite i förebyggande syfte, och dom känns redan trånga över höfterna.. Skulle köpt större.. Tycker det är svårt med storlekar, men skulle gärna beställa från nätet annars.

Annars funderar jag på vad sjutton man ska ha på sig i sommar??? Förra graviditeten hade jag stödstrumpor sista månaderna för jag svällde upp så mycket och jag misstänker att jag kommer svälla ännu mer i sommar, men stödstrumpor och klänning eller shorts.. Det går ju inte!! Å hur ska man kunna köpa något i förväg? Har ingen aning om hur stor jag kommer att vara då och jag antar att det är som med alla andra sommarkläder att det tar slut ganska tidigt.

Mäh!! Autocorrect är ju kul! Manskläder??? Mammakläder ska det såklart stå!
  • Zora
    Minxy skrev 2015-02-26 21:04:09 följande:
    Hehe, manskläder :-P

Men ja, jag vet vad du menar...man har ju ingen aning hur man kommer växa. Med mina två första växte i princip bara magen och brösten, såg totalt ogravid ut bakifrån. Den här gången verkar det som om hela jag kommer lägga på mig lite mer ehum....fläsk smile2.gif
    Ja med första så hade jag mest höfter lår och mage och det var de sista månaderna jag la på mig... men nu tycker jag att jag lagt på mig mer, redan.. De mammajeans jag kunde ha hela förra graviditeten sitter supertajt redan (förutom magresåren som sladdrar än så länge) så dom kommer jag inte kunna ha.. De jag köpt nu är en storlek större och även de sitter tajt! Så.. Har ingen aning om storlek i sommar..
  • Zora

Här är en till som ska på bröllop. 1/8 och BF 18/8. Får se hur det ska gå och vad man ska ha på sig...

• Zora
    Julle86 skrev 2015-02-28 17:57:06 följande:

Någon som har gjort baking soda testet? Jag gjorde det igår kväll och då visade det pojke, sen testade jag imorse 2 ggr då morgonurinen egentligen är det man ska använda och då blev det flicka.. vet inte var man ska tro om det :D men kul att testa iaf.

Jag har testat tre ggr med morgonurin, men vet inte riktigt vad jag ska tro. Det händer absolut ingenting, men tycker mig höra ett svagt ljud precis när det första hälls på. Vet inte om det bara är ljudet av två substanser som möts, eller något annat.
  • Zora
    Minxy skrev 2015-03-02 15:12:16 följande:

Pga utbildning på jobbet har jag fått flytta mitt RUL, så nu har jag RUL den 19 mars istället för den 20:e smile1.gif

Då är vi 3! Vi har också RUL 19 mars
Svar på tråden Bf Augusti 2015