Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Mår också mycket bättre! Illamåendet kan komma om det gått för länge (typ 3 timmar, haha) mellan måltider, men för det mesta håller det sig borta. Mindre hungrig, och fått tillbaka aptit för annat än smörgåsar (äntligen!). Den värsta oron har lagt sig också, även om jag inte kommer känna mig helt lugn förrän efter UL i samband med KUB 26/1.

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-14 07:23:01 följande:

V.10 (9+0) idag! Mår bra, bara lite illamående då och då men fullt hanterbart. Är gasig och uppsvälld, ser ut att vara gravid i 6:e månaden tycker jag själv :P

Allt bra med er övriga?

Haha, du är inte ensam! V 11 (10+4) här. imorse hade jag besvär att hitta nån tröja jag kände mig bekväm i. Testade mina tajta jeans, men de gjorde ont vid naveln så det blev leggings... som alla andra dagar senaste veckorna. Pust. Dags att köpa mammakläder snart tror jag. Även lite större tröjor börjar sitta lite tajt runt magen. SÅ svullen, speciellt framåt eftermiddagen.

Sen har jag börjat få någon "konstig" känsla i magen, typ som att det spänner och är hårt "inuti", vet inte om jag ska säga att det gör ont, det KÄNNS bara. Kanske ont på någon viss punkt på magen, men vågar inte trycka så hårt. Sen kan det hugga till rätt rejält om jag t ex nyser, framförallt om jag ligger på sidan. Mitt första barn, så vet inte om det är normalt?
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-14 11:25:29 följande:
    Hehe, skönt att jag inte är ensam *s*

Maken är nöjd, för han verkar inte se storleken på magen. Storleken på brösten distraherar honom :D

Jag börjar få svårt att dölja det i bylsiga tröjor jag med....
    Jaså, hehe. Mina bröst har inte växt så mycket, "trots" att de är rätt små inledningsvis. Men visst, BH:n sitter lite tajtare än vanligt.

Bara toa en gång i timmen? Jag springer nog minst två.. Men så är jag sjukligt törstig och dricker kopiösa mängder iskallt vatten också, mums.
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-14 13:06:47 följande:

Jag har ökat två kupstorlekar...från 65 E till 65 G. Det blir dyrt att köpa nya bh:ar. För tillfället har jag bara köpt en ny. Om dom växer mer så tänkte jag släppa ut den lite genom att sätta i förlängning bak i ryggen.

Oj! :) Ja, blir dyrt. Tänkte först om man skulle köpa amnings-bh:ar direkt som man kan använda efter också, men omöjligt att veta vilken strlk man kommer att behöva så långt fram?
  • charlotta1985
    KramKolan skrev 2015-01-14 18:19:24 följande:

Har precis lika. Ligger jag på rygg med benen plant och nyser så hugger det till och spänner ihop en liten stund innan det ger sig. Funderar på om det är nån sammandragning av nåt slag.

Men drar jag upp knäna när jag nyser/hostar så får jag inte ont.

Bra tips, ska jag testa. Av någon anledning har jag haft nysfest jämt och ständigt sen... Ja, sen jag blev gravid typ?!
  • charlotta1985
    KramKolan skrev 2015-01-14 18:19:24 följande:

Har precis lika. Ligger jag på rygg med benen plant och nyser så hugger det till och spänner ihop en liten stund innan det ger sig. Funderar på om det är nån sammandragning av nåt slag.

Men drar jag upp knäna när jag nyser/hostar så får jag inte ont.

Bra tips, ska jag testa. Av någon anledning har jag haft nysfest jämt och ständigt sen... Ja, sen jag blev gravid typ?!
  • charlotta1985
    Surprice skrev 2015-01-14 19:36:13 följande:

Är det någon mer som ligger sömnlös på nätterna? Lägger mig skapligt för att vakna vid midnatt och kan ligga vaken tre till fyra timmar... Ibland hjälper det att äta lite youghurt eller nötter. Imorgon flexar jag från jobbet för jag måste få återhämta mig. Berättade för chefen tidigt för att kunna köra med öppna kort och hittills har jag inte varit hemma något. Är i v. 12 nu.

Jag blir trött tidigt, lägger mig runt 21. Går upp och kissar ca två ggr. Andra ggn brukar vara runt 2-3, och då kan det ibland ta riktigt lång tid att somna om. Jättejobbigt!

Skönt att ha berättat på jobbet, ökar kanske förståelsen. Jag har inte berättat, men jag har tack o lov ganska flexibla tider så har blivit många tidiga dagar... Dock inte heller sjukskrivit mig en enda dag, trots att det lockat. Som tur är inföll julledigheten under mina jobbigaste veckor :)
  • charlotta1985

Fina magar! Jag är någonstans mittemellan. Svårt att hitta kläder som passar.

Jobbigt att vara så orolig, men jag antar att vi alla är det i någon utsträckning. Illamåendet är bättre, men har märkt att det kommer när jag blir lite stressad. Går in i v 12 om två dgr. Längtar tills ul 26/1, då kommer jag vara i v13 och ser allt bra ut då tänker jag fasiken sluta oroa mig!!

• charlotta1985
    Lilla My82 skrev 2015-01-16 15:21:29 följande:

Har alla svårt att dölja sina magar?

Jag är inte direkt svullen alls och jag är i v 7+5...

Är ruskigt orolig för ma den här graviditeten. Var mycket lugnare förra gången. Kanske just är för att jag inte har någon mage fastän jag "borde" ha en...

Jag började bli svullen typ när halva v 9 gått tror jag.... Riktigt svullen v10-11
  • charlotta1985
    MissPin skrev 2015-01-16 20:29:09 följande:

Ja jag försöker tänka så! Jag är glad att det inte var färskt blod. Hade det varit efter sex så hade jag inte blivit orolig. Men nu var det vid ett vanligt kiss-besök haha. Och jag har bara tagit det lugnt idag.

Men jag har inte ont så jag har bestämt mig för att bara slappna av, händer det så händer det. Förra gången så sa min magkänsla att det var kört, den här gången känner jag faktiskt inte så.

Håller tummar och tår! Magkänslan brukar ha rätt!
Svar på tråden Bf Augusti 2015