• Agentkia

Bf Augusti 2015

Sommar15 skrev 2015-03-18 15:43:17 följande:

Jag har haft sammandragningar sedan vecka 17, är i vecka 19 nu. Har jobbat mindre och jobbat mer hemifrån (kan göra det i mitt jobb) för enl barnmorska och läkare är det stressrelaterat. Har varit inne och kollat livmodertappen o så för att utesluta att sammandragningarna påverkat den och allt såg fint ut då. Men de har inte slutat trots vila även om de minskat, så nu vet jag inte riktigt hur det kommer bli med jobb o så. Vill liksom du kunna jobba så mkt som möjligt.

Sammandragningar har jag ju egentligen haft hela tiden. Det är ju normalt. Men ni har jag flera gånger om dagen. Jag har haft tre på 30 min nu och då bara legat i soffan.

Att inte stressa är svårt speciellt då jag gjort det i flera år. Men jag tränar mindfulness och meditation.

Jag får nog ringa bm om det blir värre så dom får kolla tappen. En månad kvar till nästa koll hos bm.
  • Agentkia
    Sommar15 skrev 2015-03-18 15:56:09 följande:

Jag har väldigt många vilket gjorde att de ville kolla upp det för min del, att ha några stycken är ju helt normalt. Nu har jag loggat dem i en dryg vecka och det är ett tydligt mönster hur många jag har när jag haft en mer stressfri dag jämfört med en stressig, så mina lär vara stressrelaterade. Kan ha 20-30 st en stressig dag och 6-7 stycken en lugn dag.

Åh vad bra. Nu har jag ett riktmärke :-P

Det var väldigt skillnad mellan stress och lugn för din del. Jag har nog inte över 10 faktiskt. Man tänker på när dom kommer bara.

Tack för svar. Blev lugnare nu.
  • Agentkia
    Cvs skrev 2015-03-18 17:48:10 följande:

Jag känner mig lite osäker på om jag haft det eller inte :/

när jag varit ute å gått snabbt, trodde att en pw är väl inga problem i v.20...mm tjena haha. då spände magen och trycktes utåt så jag var tvungen att sakta ner. tror det var sammandragningar?

Japp. Magen drar ihop sig och blir hård och liksom trycker utåt. Som kan vara lite obekväma men ska inte göra ont. I slutet av förra graviditeten fick jag det bara jag böjde mig ner.
  • Agentkia
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-18 17:42:12 följande:

Håller med! 1/4 känns ju bara såååå långt bort när alla springer på RUL hela tiden haha ;)

Hahahaha springer på RUL hela tiden. Låter som man gör flera om dagen.

Förstår om det känns länge. Rätt vad det är ligger vi och krystar och undrar -vad hände?!
  • Agentkia
    Sommar15 skrev 2015-03-18 17:01:42 följande:

Min läkare sa som exempel att "ja du ska ju inte kanske ha 20 st på en dag" när jag undrade hur många som var "för många" så det är ett bra riktmärke. Tror inte du behöver oroa dig om de inte är så många! Men att känna efter lite extra och försöka stressa så lite som det bara är möjligt är nog alltid bra!

Ja okej. Det låter vettigt.

Ja sluta stressa är nyckelordet helt klart. Lättare sagt än gjort.

Igår och idag vet jag inte alls vad som är fel på mig. Jag går in i saker, spiller, välter saker osv. Helt hopplös. Vet inte om det är stressen eller att jag börjar bli större.

Fasen vad magen satt igång att växa frstn.
  • Agentkia
    Zora skrev 2015-03-18 18:52:57 följande:

13.30 imorgon är det dax för RUL för vår del! Är ganska nervös faktiskt samtidigt som det känns roligt och spännande!

Vi har samtidigt!
  • Agentkia
    stjärnasomärdin skrev 2015-03-18 19:04:03 följande:

Hahaha ja nu när jag läste det igen så lät det ju lite roligt faktiskt ;)

Hehe ja jag skrattade gott åt det.
  • Agentkia
    sjl89 skrev 2015-03-18 18:42:05 följande:

Heej tjejer, vet inte om ni kommer ihåg mig. Va med här i början men fick konstaterat mani slutet på december. Ville bara verötta att vi nu är gravida igen så håll tummarna för mig att det går vägen!:D hoppas alla mår bra!

Kram

Jag var inte här då men Grattis och lycka till! !!
  • Agentkia
    Queenxiter skrev 2015-03-18 20:41:12 följande:

Jag trodde att graviditeten skulle kännas/märkas mer. Men jag känner mig fortfarande helt vanlig, inga cravings, inga humörsvängningar, ingenting egentligen förutom halsbränna. Enda som är annorlunda är att jag kissar ofta. Men antar att man snart kommer klaga för det är åt andra hållet. Går in i v21 på lördag. :)

Hade inte jag haft migrän som jag bara får nät jag är gravid och ett förbaskat dåligt flås skulle jag tro att jag bara blivit lite rund om magen o inte alls gravid.
  • Agentkia
    Cvs skrev 2015-03-19 06:18:09 följande:

Sambons barn vakna nyss med feber så jag kommer att få gå själv på RUL.. Blev genast livrädd!

Det kommer gå bra. jag har samma situation här. Min son vaknade inatt med feber. Ska försöka hitta ngn som har honom. Det är ju bara en timme. Exet (pappan) är dock bortrest annars hade han haft honom. Hoppas ni löser det. Annars håller jag tummarna för er.

Här kör vi kl 13.30.
Svar på tråden Bf Augusti 2015