Inlägg från: AnnaBanana |Visa alla inlägg
  • AnnaBanana

Bf Augusti 2015

Besöket hos bm gick jättebra :) ska till sjulhymnast och få hjälp med smärtan och sen ska jag skaffa bältet och läkare är inbokad nästa vecka för ev sjukskrivning :) ska börja ta järntabletter nu också :) plus att jag fick höra den lill*s hjärtljud ^^ ca 150 slag/min :) nu e de bara att invänta RUL på torsdag :D lycklig tjej idag! :D

• AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-09 21:01:06 följande:

Vad skönt att det gick bra och att bm lyssnade på dig. Att det finns lite saker som kan hjälpa. Mysigt med hjärtljud.

Lilo skrev 2015-03-09 21:47:51 följande:

Men åh va härligt!

Och skönt att du får hjälp med smärtan!

Ja de känns helt underbart allting :) har känts lite sisådär med denna bm innan men idag kändes de verkligen bra :) ska ni andra gå på vattengympa förresten ? :) min bm bokade in mig tidigare pga foglossningen :)
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-10 08:30:29 följande:

Vad skönt att det känns bra nu. Det är huvudsaken nej jag har inget hört om vattengympa. Är det via mvc? Gratis? För att du har foglossning? Jag hade inte så jobbig foglossning sist och känner inte mkt nu. Har jag vart igång mkt kan jag få ont i ischias och det kan vara av foglossning, men inget ont i ryggen el höfter.

Ja de va min bm som bokade in mig på de redan vid inskrivningssamtalet men vet faktiskt inte om de kostar något, hon har inte sagt nåt om de eller liknande så skulle inte tro att det kostar nåt :p nä hon bokade ju in de tidigare så hon bara tidigarelade de pga foglossning då de hjälper mot smärtan :) va skönt ändå att slippa foglossningen, men trist du ska ha dem andra problemen :/
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-10 21:56:55 följande:

Jaha. Häftigt. Eller, jag trivs väl inte sådär jättebra på badhus av någon anledning. Men det låter som att det skulle vara både bra och skönt.

Brukar inte jag heller göra, tycker inte om och visa mig :/ men känner lite att det kan vara skönt att bli av med "tyngden" lite plus träffa andra blivande mammor :) är ensam bland våra vänner så ingen och prata med direkt, förutom min svägerska och svågers tjej men vi är inte precis likasinnade ens när det gäller barn :/
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-11 07:00:16 följande:

Jag tycker nog att det är jobbigt att göra nya saker som jag inte brukar göra. På badstranden har jag inga problem att gå i bikini. Hemma på altanen ligger jag i bikini. Men insåg igår när jag skrev till dig att det här med att testa nya saker görmig väldigt obekväm. :-/

Nej vad tråkigt att du inte har ngn att dela det med. Det brukar vara lättare isåfall. Antar det är ditt första barn? Jag hittade en grupp här inne från samma stad som alla skulle ha barn inom samma två månader. Så vi umgicks en hel del o h följde varandra. För vissa var det första och några fick sina andra barn. Vi var ganska jämna i åldrarna med många av oss. Var riktigt kul!

Ja då e de inte lätt :/ jo de känns rätt jobbigt ibland att inte ha någon men jag vill ju så gärna ha detta barnet så då får de va som de e helt enkelt, jag klarar mig :) japp första :) oj då får man kanske leta lite och se vad man kan hitta :) tack för tipset!
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-11 11:26:24 följande:

Nä men nu när jag har insett det går det ju att påverka också.

Ja klart du klarar dig ändå! Du har ju oss också

Har du sambo med eller väntar du själv?

Ja men kika runt om du hittar ngn tråd i din stad eller närmare.

Nej jag har sambo men blev rätt ledsen nyss.. Har varit på 5 UL än så länge och sagt till han att imorgon måste han ta ledigt då han bara har varit med på 1 utav dessa och nu när han kom hem så sa han att de e ändrade planer i för imorgon för han måste jobba :( känns så tråkigt och blir ledsen :( inte kul och åka på de själv precis och särskilt inte när de kanske e de sista vi ska på :(
  • AnnaBanana
    Minxy skrev 2015-03-11 17:57:17 följande:

Samma här

Har RUL nästa torsdag och då är maken 50 mil bort på jobb. Min mamma följer med istället, men det är tråkigt att han aldrig kommer få se bebben i magen.

Agentkia skrev 2015-03-11 18:01:31 följande:

Ja det är ju synd om han inte kan vara med. Vissa jobb är ju svårare att få ledigt ifrån. Kanske är det så för honom. Men förstår att du vill dela dom stundens med honom.

Ja jag vill ju verkligen inte ligga där ensam på britsen och kanske få nyheter om att vårt barn har någon missbildning, skulle jag inte köara ensam :( han sa han skulle göra vad han kunde för att jobba undan men jag skulle inte ha några förhoppningar :( tror han sa de lite också för att göra mig lite gladare dock :/
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-11 22:15:06 följande:

Nä det förstår jag ju såklart. :-/ jag tror förvisso att det kommer gå bra. Men det gör ju ingen skillnad tyvärr. håller tummarna för er och tänker på dig.

Tack! ^^
  • AnnaBanana

RUL idag! Så himla glad men samtidigt lite sorgsen. Kom dit och blev inkallade, dem sa att vi fick vänta litegrann bara för dem hade fått ta in en akuttid först så kunde hända att dem inte hann med och göra hela RUL färdigt men skulle iaf göra en del av de:) sen när det här paret kom ut så grät kvinnan och mannen tröstade henne och dem fick gå till de rummet jag va i när jag skulle få ta tabletter för mitt ma.. Va väl ungefär lika långt gången som jag och där va en bbläkare med som dem skulle kontakta sen. Led verkligen med dem :( gjorde ju inte en själv mindre nervös precis heller :/. Men vi fick en extra tid inbokat om 14 dagar och allt såg bra ut än så länge, inget ryggmärgsbråck el liknande :) blev tillbakaflyttad till den 6/8 istället för 9/8 så v20 imorgon :D och by the way så väntar vi en liten pojke ^^ <3

• AnnaBanana

Tack alla! :) ja han va så snäll och kämpade på för att få undan en del av jobbet så han kunde få vara med ^^ <3

Svar på tråden Bf Augusti 2015