• Agentkia

Bf Augusti 2015

Sommar15 skrev 2015-03-19 06:47:06 följande:

Knappt 2 timmar kvar till RUL för mig nu. Stort lycka till alla som har idag! Hoppas så för oss alla att det blir ett gäng härliga uppdateringar senare idag!

Lycka till!!!
  • Agentkia
    Cvs skrev 2015-03-19 08:21:16 följande:

Tur i oturen att hans brors barn också va sjuka så han kunde vara där några timmar! Så sambon blir me

Lycka till alla idag! :D

Hahaha min syster har sjuka barn så sonen får vara med dom så vi kan åka båda två.
  • Agentkia
    Sommar15 skrev 2015-03-19 09:52:36 följande:

RUL gick superbra! Allt såg fint ut och jag är så lättad! Vi väntar en liten flicka! <3

Så härligt. Grattis till en frisk flicka. såg att du haft massa problem förut så extra kul att det gått bra nu en till levaxinare här har RUL 13.30
  • Agentkia
    Sommar15 skrev 2015-03-19 10:43:14 följande:

Tack! Ja vi har haft en hel del otur innan kan man säga.. Så det känns extra bra nu! Massa lycka till sen idag, kommer gå fint för er också! :)

Ja förstår det. Riktigt kul!

Tack tack. Det är kanske inte RUL utan ett extra UL. Vi hade RUL för 13 dagar sen men var för kort gången så dom kunde inte screena alla organ ordentligt. Därför gör vi idag med. Men inte utan att det finns lite oro. Men det är nog bara fint med lillen.
  • Agentkia
    Minxy skrev 2015-03-19 11:01:04 följande:

Här gick i jag RUL bra! En frisk krabat där inne, dock blev jag tillbakaflyttad, så BF är 24/8 istället för 19/8.

Därför fick vi också en ny UL-tid om några veckor för att kolla igen, men jag känner ingen oro. BM gick verkligen igenom allt noga, vi har sett hjärtat, njurarna, magsäcken, urinblåsan, räknat alla fingrar och tår osv. Allt såg jättebra ut!

Det bästa är att min man kommer kunna följa med på nästa UL!

Åh så bra. Det verkar lösa sig bra trots allt
  • Agentkia
    jenwal skrev 2015-03-19 11:34:51 följande:

Grattis till alla lyckade RUL och lycka till ni som ska göra ert idag! Så spännande. Jag har nu 2 veckor kvar till mitt och längtar massor!

Ni som känner era barn röra sig/sparka, vart känner ni dessa rörelser? Igår rörde det sig jättemycket på hö sida av naveln bara ca 2-3 cm under den. Det känns som att livmodern inte går så högt än?? Jag är i v. 17+1 idag.

Jag kände också tydliga rörelser där för två veckor sen när jag var i vecka 17. Lite till höger och strax nedanför naveln. Nog var det barnet alltid. jag är rätt lång och har ändå livmodern dit upp så man kan nog inte säga att alla är exakt lika. Ofta känner jag lite kittel nere i ljumsken också min lilla ligger som oftast med huvudet ner och ryggen längs min mage.
  • Agentkia

Nu är vi klara. Allt fint med lillen. Vi fick tillbaka våran andra tid som vi hade efter vårt vul i vecka tio. Så jag är nöjd. Hon kan inte uppdatera datumet men vi vet iaf att jag är i vecka 19+6 och inte 19+1.

Vi fick en halvbra bild med oss. Den där lilla busen vill inte bli fotad. Samma sak sist. precis som pappa. Väldigt lik pappa i profil också

• Agentkia
    Fippla skrev 2015-03-19 19:33:02 följande:

Någon mer som upplever ont i tänderna? 

Har ju läst att tandköttet kan bli känsligt och att man har lättare att få hål, men ikväll fick jag plötsligt ont i flera tänder i över käken, flera kindtänder! 

Gör ont när jag biter ihop och tuggar! 

Livrädd att det är hål i allihopa! (HATAR att gå till tandläkaren!!!) 

Om man har svullna bihålor kan svullnaden trycka på roten på tänderna. Räkna från hörntanden och tre steg in i munnen så har du en tand vars rot går riktigt högt upp i käken och den får man ont i vid problem i bihålorna. Så sa min tandhygenist när jag klagade på värk där. Även närliggande tänder ömmade kändes det som, men det var trycket mot den tanden som gav den ömmande känslan.
  • Agentkia
    charlotta1985 skrev 2015-03-19 19:47:57 följande:

Inte tandont, men när vi är inne på märkliga nya symtom.... Galet torr i ansiktet! Smörjer varje dag men det hjälper inte. Nu efter dusch var jag helt röd och svullen i fejjan och det brann som eld. T om bytt mot supermild tvål som är helt opartymerad. Inte ens helosan i ansiktet hjälper :(. Tror jag blivit allergisk också, något jag aldrig varit i mitt 30åriga liv. Kliar i ögon och nyser konstant. För att inte tala om törsten och hickan, men de två är inte lika jobbiga...

Oj det lät lite jobbigt att vara du just nu. hoppas det blir bättre.

Helosan är nog inte den bästa salvan då den inte är så bra på att andas, framförallt om man smörjt på ett tjockare lager. Bephanten är bättre isåfall
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-20 22:47:52 följande:

Har förresten varit på Ullared idag :) rätt så nöjd ändå, fick de mesta jag va ute efter bland babyutrustningen ( vill ha lite specifika grejer ) dock inte så mycket kläder som jag hoppats på men de gör inget för hade inte direkt räknat med de egentligen :) blir en shoppingrunda imorgon också men har räknat ut att på dem grejerna jag köpte har jag tjänat in drygt 2000kr :D najs! Mer än bara min lille som har fått lite rutiner på sparkarna? :)

Vad skönt att börja få ordning på alla saker. Kläder kan man ju alltid köpa, men babyskydd och sånt köper man ju bara ett.

Ja här inne börjar det bli livat märks att den är starkare. är i vecka 20+1 nu så borde ju märkas.

Just nu kör den morgongympa.
Svar på tråden Bf Augusti 2015