Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Jag sover också ganska bra, men lite svårt att somna för jag är så varm på kvällarna. Mest om fötterna. Min stackars sambo får stå ut med öppet fönster ;).

Jag är också väldigt nervös för att berätta för min chef. Vi har många stora projekt på gång, ett har jag blivit tillfrågad att leda. Det kommer rätt olägligt i förhållande till det. Jag har dock redan nu börjat fila på en plan som jag ska presentera för chefen i samband med avslöjandet så han blir lite lugnare. Dessutom har jag inte tänkt vara hemma ett helt år.

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-22 10:53:55 följande:

Nu har jag bokat ett nytt UL! Ska till min BM den 29/1, kommer då vara i v. 12 (11+1).

Om allt ser bra ut då ska jag slappna av och tänka positivt!

Vad skönt! Tre dagar efter mitt UL, är så otålig! Vill ha måndag NU. Sen på tisdag har jag passande nog utvecklingssamtal med min chef, tänkte berätta då. Pust! Nervöst :). Efter det blir det att berätta för de medarbetare jag är chef över. Undrar vad de tycker, hehe :)
  • charlotta1985
    isaswe skrev 2015-01-22 19:06:33 följande:

Har ni haft någon viktuppgång än?

Man känner sig ju lite uppblåst nu (läs strandad val :)) och kommer definitivt behöva nya jeans snart :)

Är i v 11 och var på inskrivning i dag :) KUB och RUL bokat också

Jaa, +6 kg :/ ... Vecka 13 i övermorgon. Jag hoppas jag är en sån som går upp mycket i början och att det sedan saktar ned...
  • charlotta1985
    familjenl skrev 2015-01-22 21:51:04 följande:

Har ni fått tid för rul? Vilken vecka kommer ni att vara i då? Själv fick vi inte tid förrän i slutet på v 20. Känns som en evighet tills dess!!!

Jag fick RUL 6 mars, 17+6 kommer jag vara i då. Vecka 20 låter jättesent? Kan du inte ringa och boka om?
  • charlotta1985
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Vad häftigt, grattis!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-23 22:28:07 följande:

Jag fattar inte, jag har börjat nysa väldigt mycket under den här graviditeten. Det kommer extra mycket nysningar när jag mår illa dessutom. Märkligt.

Jag nyser också mycket mer än vanligt, plus väldigt snörvliga. Kollegorna som inte vet nåt tycker bestämt att min förkylning hållit i sig länge nu ;)
  • charlotta1985

Ahh, vecka 13 idag! De riskfyllda veckorna är över och andra trimestern är här! Nu får det bli måndag så KUB blir avklarat och vi får veta att allt är bra! :)

• charlotta1985
    Zezzanz skrev 2015-01-25 08:17:12 följande:

Imorgon gäller det. UL för kub testet hoppas verkligen på ett tickande hjärta! Blandade känslor må jag säga.

Samma här, också ul för KUB imorgon! Nervöst... men det ska gå bra! :)
  • charlotta1985

Jag är i v 13, imorgon vid kub 12+2. Jag är 29 år, alla blir erbjudna att göra här (Sthlm) gratis.

Är nervös, men har en bra känsla. Finns inget som tyder på att det INTE skulle vara bra. Kommer dock ändå känna mig lättad efter om allt ser bra ut. Första gången pappan ska få se också, jag var på supertidiga ul själv, så det är skoj :)

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-26 09:48:25 följande:

Jo jag vet, och jag kommer binda buketten bara för att slippa bråka om saken.

Förlåta det sista hon gjorde vet jag inte om jag kan. Hon började skicka nakenbilder på sig själv till min man och vägrar att ens be om ursäkt. Jag förstår att hon mått dåligt i några år, men jag har då svårt att se varför hon ska blanda in mig och min familj i sin skit :(

Hon är ändå min syster - man ska fan inte bete sig så mot sin släkt :(

Jag skulle aldrig förlåta en sådan sak, förmodligen skulle jag säga upp kontakten. Definitivt inte ställa upp med några tjänster. Fy vilken obehaglig handling.
Svar på tråden Bf Augusti 2015