Bf Augusti 2015
Men åh så härligt. Kul att det gick bra och att du fick med dig sambon. Blir så glad för din skull.
Usch för det andra paret.Kan tänka mig din puls ökade där.
Men åh så härligt. Kul att det gick bra och att du fick med dig sambon. Blir så glad för din skull.
Usch för det andra paret.Kan tänka mig din puls ökade där.
Trodde inte man kunde teckna försäkring förrän efter v 22 ? :p
När jag pratade med trygg hansa så sa de att det som man vanligtvis använder försäkringen till är för att få ersättning för sjukhusvistelse om barnet föds för tidigt eller behöver opereras eller så direkt efter födseln, för då har man ju inte hunnit teckna en barnförsäkring än. Men om tex ett hjärtfel upptäcks på RUL och man inte har någon gravidförsäkring då så kan man inte använda försäkringen om bebisen måste opereras elöer så eftersom man viste om hjärtfelet redan när försäkringen tecknades..
Men en del gör ju reklam för att försäkringen ska va gratis? :/
Bara jag som tycker att det känns som mer än bara ett fladder när lillen rör sig i magen? :p tycker mig känna riktiga buffar och precis som om han vänder sig:) förmiddagar och kvällar brukar vår lille vara mest aktiv:)
Hur mycket har ni gått upp i vikt fram tills nu? Jag har en rejäl bula men har bara gått upp 1,5 kg sen startvikten (gick ner ett kilo dock) :/
Jag är i v 18 och för mig känns det som buffar och nervryckningar i magen :P
Jag har gått upp 3,5 kg ungefär, dock gick jag ner förut då jag spydde varje dag, nu den senaste veckan jag börjar lägga på mig
Jag skulle inte heller beskriva som fladder, mer små buffar och en gång som om den gjorde kullerbyttor, dock har jag bara känt vid ca 5 tillfällen.
Jag har gått upp ca 4 kg, ligger hittills på exakt samma vikt som vid förra graviditeten och då slutade det på +16 kg
Då va gravidförsäkring tecknad :) blev trygghansas gravid+extra försäkringen :) känns faktiskt skönt att veta att man kan få hjälp med kostnader osv om de värsta skulle inträffa !
Alltså de enda man kunnat se utvändigt så e de att ibland "dunkar" magen men see mer ut som typ när man kan känna en puls, ungefär samma takt och känner inte direkt några buffar i samband med de oftast så känns inte riktigt som att de kan va bebis, eller ?? :/
Jaha.. Varit hos läkare (manlig) nu för ev sjukskrivning pga foglossning.. Fick ett blankt nej då han inte tyckte jag hade tillräckligt ont :( tack för den liksom! Han ansåg att jag kunde söka andra jobb än dem jag och min handläggare har lagt upp :/ ska iaf till sjukgymnast 15.30 idag så får väl se vad hon säger men man blir ju lite besviken när dem inte förstår hur jobbigt och ont de gör :(
Vad tråkigt, jag är ledsen för din skull :( Foglossning är fruktansvärt.
Jag ska själv till läkare 15.00 för att be om sjukskrivning åtminstone någon vecka. Har varit väldigt illamående och kräktes upp nästan allt jag åt förra veckan. Jag fick lergigan och primperan och det har tagit bort det värsta men jag spyr fortfarande och måste äta väldigt sakta. Mitt jobb är stressigt och vi har inte lunchrast. Kan dessutom inte springa iväg och kräkas efter att ha fått kasta i mig maten så jag fattar inte hur det ska kunna gå till just nu.
Jag håller tummarna både för egen del och för att din sjukgymnast kanske kan ge dig lite hjälp åt rätt håll! Har du ett arbete där du går och står mycket?