• Agentkia

Bf Augusti 2015

AnnaBanana skrev 2015-03-21 23:57:51 följande:

Ja man kan ju de! Precis och jag e heönöjd med vad jag fick för allé dem pengarna däruppe :) har du också bf 6 aug ? :) vår lilleman e mer aktiv på kvällen 22.00-00.00 brukar han ha sina perioder :p men tycker sparkarna ändå känns rätt så rejält :)

Ja det förstår jag. Man får ju massor för pengarna där.

Ja precis. Har vi samma bf kanske då ?

Min lilla kör 17 gympa. När jag har ätit mat är det som mest fart. Ja nog känner man rätt mkt. Men inget jämfört med när man är 10 veckor längre gången.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-22 15:19:07 följande:

Verkar så, har också den 6 aug :) roligt med någon som har samma :) hehe nä kan tänka mig de :p har du börjat köpa någonting till er bebis än? :)

Jag har köpt en mysig bomullsfilt till bäbisen. Thats it. Haha. Har inte vågat köpa ngt mer eftersom jag trodde så länge att det skulle gå snett. Nu känns det som att det är så länge kvar så köpa kan jag ju göra sen typ. Haha. Har inte riktigt haft inspiration. Tror inte jag förstått riktigt att den kommer efter sommaren.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-22 21:08:22 följande:

Jag va likadan, ville/kunde inte riktigt tro på att vi skulle få en liten för allt som hänt tidigare så jag va säker på att nåt skulle hända även denna gången men jag började lugna mig när jag bärjade känna rörelser och nu känner jag att jag måste ta itu med den rädslan jag hade och den har blivit mindre, dock kommer ju nog alltid en del vara kvar men nu vill jag glädjas så jag gick loss på Ullared och resterande får tas i etapper nu så man har lite kvar under resterande graviditeten också men har så mycket att göra innan lilleman kommer så de e rätt skönt att ha en del avklarat också :)

Ja jag borde handla något. Men det tar emot på något sätt. Vi behöver inte handla allt heller. Har vagn och säng. Sängkläder och sånt finns också. Kanske även babyskyddet är löst. Så det är väl mest kläder och bra att ha saker.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-25 10:27:47 följande:

Va på extra UL idag eftersom dem inte hann med organscreeningen på RUL :) lillrackaren ville inte visa sitt ansikte idag heller ( löper ökad risk för LKG- spalt) så de lilla man kunde se så såg allting fint ut:) kändes jättebra, hon sa att det ser ut som en jättefin bebis därinne ^^ fick 3D ULbilder med oss hem på ansiktet i profil , 5 fingrar och ett sött litet öra :) så glad just nu!

Vad skönt att det såg bra ut av vad man kunde se iaf. Ska ni göra något mer eller har dom sett nog flr att veta att bebbe inte har LKG-spalt? Åh var bilderna fina? Är du med i FBgruppen?
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-25 21:08:04 följande:

Blev ingen ny tid inbokat iaf men ska till min bm snart så ska ta de med henne:) hon sa idag att även om hon inte kunde se exakt allt så skulle jag se de som att bebis va frisk :) ja dem e jättesöta :) fick inte på hela ansiktet men fick på huvudet i profil, en bild på när han håller fingrarna vid öronen :) jag skickade en vänförfrågan till tjejen i åmot nånting men har i te hört mer sen , va typ nån vecka sen nu :/

Ja okej. Då räknar vi att allt är bra nu då. Nå vad mysigt med 3D bild. Blir mer riktigt med en sån. Vår lilla envisades också med händernarunt ansiktet. BM försökte flera gånger, men varje gång hon pausade bilden var där en hand eller så saknades hakan el så.

Jasså? Undra om du skulle skriva till henne. Skrivs väldigt mkt där inne.
  • Agentkia
    Speck skrev 2015-03-25 22:15:06 följande:

Ja jo huvudvärk med migrän 3-4 ggr i veckan började jag väl ha strax efter första trimesterns illamående och trötthet släppte.. Så det är ett par månader nu. Läkaren skrev ut migränmedicin som inte hjälpte så nu går jag på akupunktur två gånger i veckan som åtminstone tog bort migränen, men huvudvärken är kvar, dagligen. Den varierar i intensitet. Jag är hyfsat lång o smal med men hade ingen tanke på att det skulle vara en faktor. Jag är ju inte lika smal nu som för ca ett halvår sen eller så ;P

Jag har också migrän och haft den tidigt denna graviditet. för mig funkar det med avslappning/ meditation/mindfulness. Jag får anfall när jag stressar. Hade 3ggr i veckan förut men nu har jag nog 2 v emellan.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-26 10:43:31 följande:

Jo jag tänkte också på och skriva till henne men nu kommer jag inte ihåg vad hon heter :/ hehe våra ungar kommer nog bli envisa ;)

Lotta Andersson Åmotfors heter hon

Jag hoppas inte det. Min tidigare är snäll som bara den.
  • Agentkia
    AnnaBanana skrev 2015-03-26 18:47:55 följande:

Men kan jag skriva privat till henne när jag inte är vän med henne och dessutom så att mina vänner inte ser de ? :/

Lägg till henne som vän om du inte redan gjort det. Annars kan du väl skriva till henne. Skicka annars ett meddelande till mig här så kan jag skriva till henne att hon ska läggs till dig. Isåfall får du skriva ett meddelande här vad du heter. Om du skriver via meddelande till henne ser ingen annan.
  • Agentkia

Grattis till alla lyckade RUL idag!!!

• Agentkia
    Queenxiter skrev 2015-03-26 19:00:16 följande:

Hejsan, jag har inte fått någon vännförfrågan ifrån dig vad jag vet. Ifall du bara skickat pm så kommer inte det fram om inte vi är vänner.

Hon skrev att hon addat dig. Kanske fel Lotta. Man fick upp en till. Sen såg jag sin bild här inne.
  • Agentkia
    Queenxiter skrev 2015-03-26 20:48:14 följande:

Hmm, har för mig att någon av alla jag la till i gruppen aldrig har svarat på det välkommen inlägget. Kan inte hitta det, men det kanske är hon. För en vännförfrågan missar jag ju inte, brukar besvara förfrågan, lägga till i gruppen, skriva välkommen och ta bort vännförfrågan igen.

Ja okej. Får hoppas hon ser det här iaf. vore kul om hon kom med i fb.
  • Agentkia

Jag har gått upp ca 6 kg. Vet inte riktigt vad jag vägde innan. Jag tycker att magen växt fort nu från vecka 20. Inte alls nöjd med viktuppgången då jag har lite extra kilon sen innan förmodligen Tack vare min sköldkörtel. Tycker jag har mindre fett mitt på magen nu, men tänker att det kanske är mer utsmetat eftersom magen är större. :-/ Aldrig är man nöjd. Hahaha

• Agentkia
    Resound skrev 2015-03-27 17:37:00 följande:

Hej! Väntar andra barnet den 24/8 och är gärna med här. FB är också aktuellt men inte förrän efter måndag (RUL) då vi än så länge inte direkt berättat för någon.

Magen är inte så stor (18+5) men med tajt tröja kan man nog gissa... Var inte stor med förra barnet men det brukar ju bli större andra graviditeten sägs det!

Hur mår ni annars?

Fb är en hemlig grupp så ingen får veta att du är med förutom vi som är här.
  • Agentkia
    Cvs skrev 2015-03-28 15:16:07 följande:

jag börjar må dåligt över det här med vikten, ca 6kg upp hittills. v.22 idag..

dum som jag är så provade jag nyss sommarkläder som jag hade förra året, fick såklart inte upp ett par chinos över höfterna ens.. nån mer än jag som tycker det börjar bli jobbigt?

känns larvigt egentligen eftersom jag ju är gravid och jätteglad! men ändå :/

Samma här. Känner mig tjock och ful. Ursäkta men jag gillar inte att inte kunna kontrollera situationen riktigt. Är väl hormonerna. Bara dumma tankar som får fäste. Som bra swishar fort förbi.
  • Agentkia
    Tribute skrev 2015-04-08 15:41:40 följande:

Äntligen är RUL över. Min bebis löper risk för att bli prematur på grund av att jag har dubbla livmödrar som är hälften så stora motför en vanlig. Risk föreligger också för hjärtfel på grund av medicin som jag måste äta för mitt eget hjärtfel. Därav min extrema oro inför detta facit.

Men allt såg bra ut! Livmodertapparna är långa så inget tyder på att kroppen vill starta förlossningen ännu, hjärtats kammare samt kärl såg bra ut, platsbrist råder inte ännu, hjärnan/ryggrad/ben/armar/urinblåsa finns och fungerar! Så bebisen är frisk och kommer med all sannolikhet att hålla sig inne åtminstone några veckor till! Jag kunde inte hålla mig och grät några tårar för första gången på några år då spänningen släppte.

Det är en liten pojke som är större än väntat så jag fick tidigare BF, 25/8 i stället för 30/8 :)

Vad skönt att det såg bra ut såhär långt iaf. Hoppas den väljer att stanna gärna 10 veckor till eller så. Kommer du göra fler ul för hjärtats skull?
  • Agentkia
    Angeliic skrev 2015-04-18 15:44:03 följande:

Har skummat igenom trådarna nu lite och kan inte hitta att någon skapat en grupp på Facebook? Tog mig lite friheter och skapade en - jag är så mycket mer aktiv på Facebook än på familjeliv.

Gruppen är "HEMLIG" - vilket betyder att den inte går att söka efter av andra facebookanvändare - och ingen kan se om man är medlem i en sådan grupp heller. Ifall man vill fortsätta vara lite anonym bland sina vänner och bekanta på facebook.

Så för att komma med (än så länge är bara jag där) så måste man först bli vän med mig på facebook så att jag kan lägga till er. Därefter plockar vi bort varann som vänner - behövs bara för att lägga  till er till gruppen. Så OM någon är sugen på att haka på - lägg till mig som vän - Angelica Östfalk - så lägger jag snabbt in er i gruppen.  :) 

Jodå det finns en hemlig grupp på fb redan. Lotta Andersson från Åmotfors kan du söka på så lägger du till henne så fixar hon in dig i gruppen.
  • Agentkia
    Vevve1984 skrev 2015-04-20 18:32:20 följande:

Idag va vi på Lunds Universitetssjukhus igen för kontroll a vätskan i lungan och kontroll av hjärtat med kardiologen. Hjärtat ser bra ut de såg 1 litet hål med inget att oroa sig över.

Men nu är där även vätska i vänstra lungan

Ska tillbaka igen imorgon och förhoppningsvis  får vi veta vad man kan göra för att åtgärda detta.

Vad bra att hjärtat såg bra ut. Nu håller vi tummarna för lungorna imorgon. Lycka till.
  • Agentkia

Min chef förstår inte att jag blir stressad på jobbet och vi hade ett är årssamtal i förra veckan. Då ska man göra bokslut och sätta mål för nästa år. Alltså 2015. Jag sa att jag har som mål att jobba kvar enligt planen till jag går på semester i juli. Jag sa att jag tänker att det är bättre att jag är där överhuvudtaget än är sjukskriven. Det höll han med om.

• Agentkia

Du kan ju säga att är du sjukskriven på heltid kan du inte göra något alls och fortsätter du i detta tempo och han stressar dig kommer du föda för tidigt och då går du också hem så han får snällt välja bästa scenario.

• Agentkia
    Tribute skrev 2015-06-18 16:35:13 följande:

Har skrivit en del här i tråden men inte hittat till FB-gruppen.

Tänkte i alla fall berätta att vår son, som var beräknad 25/8, kom ut den 7/6. Jag var då i vecka 28+4. Han vägde 1130 gram och var 38 cm... Han är som en liten fågelunge. Sa bara några dagar innan att jag ville sluta vara gravid nu eftersom foglossningen och illamåendet kändes hemskt. Vet nu att det hade varit betydligt lättare att fortsätta som gravid. Det har varit en hemsk tid.

Först och främst att behöva genomgå en förlossning fyra timmar efter att först fått reda på att det var nu han skulle komma. Sedan nästan se honom dö framför ögonen på oss då han fick komplikationer en vecka efter förlossningen och nu befinna sig 25 mil hemifrån eftersom han fick flyga till Umeå Universitetssjukhus. Att få spendera sommaren på olika sjukhus, behöva lämna bort hunden i flera månader, gå ner i lön redan nu (dessutom båda två) och stressa över allt vi inte hann ordna innan han kom (barnvagn, babyskydd, kläder, hans rum...) är jobbigt bara det...

Men så länge han överlever detta så står vi ut med vad som helst. Just nu ser det ljusare ut än för bara två dagar sedan. Jag måste dessutom säga att vi är otroligt imponerade över prematurvården och personalen både på Sundsvalls sjukhus och Umeå Universitetssjukhus.

Nämen lilla vännen då. Skönt att han verkar bli bättre nu om jag förstod inlägget rätt. Hoppas han växer sig starkare och håller sig frisk. Grattis till underverket och sköt om er. Det viktigaste är ju precis som du säger att han blir bra. Hund och allt praktiskt går att lösa.
Svar på tråden Bf Augusti 2015