• Zora

Bf Augusti 2015

Inatt kände jag bebisen för första gången! Har bara känt nåt obestämbart någon enstaka gång förut och aldrig utanpå. Efter magsjukan i helgen har jag inte känt nåt alls.. Men i natt när jag vaknade så la jag handen på magen och fick två buffar Gick in i v 18 idag, andra barnet. Trodde jag skulle känna mycket mer tidigare, men icke!

• Zora

Håller med ovanstående om att det verkar mysigt med många barn

Själv blir jag 37 nu snart och väntar 2:a barnet. Skulle vilja ha en 3:a också, men då får vi nog köra på ganska snabbt igen för jag vill helst ha alla barn jag ska ha innan 40.. Samtidigt hade det varit skönt med en lite längre paus så att de andra barnen hunnit bli lite större. Men vi får se, vi kanske nöjer oss med 2 barn också. Beror nog lite på hur resten av graviditeten kommer kännas och hur det kommer kännas och fungera sedan med två barn

• Zora
    Agentkia skrev 2015-03-13 10:31:21 följande:
    Åh vad kul med en till i "samma" ålder och situation. Tycker att alla verkar mkt yngre eller redan har sina ungar :-/

Jag ville ha klart med barn innan 35. Livrädd för att få ett barn med speciella krav. Vet inte hur man skulle orka. Separerade från sonens pappa när sonen var 8 mån. Vart ensam den dess till för ett år sen. Sonen är ni 3.5. Blev oplanerat gravid men välkommet som tusan. Ville kanske hinns vara tillsammans och bo ihop innan. Men men det funkar såhär med. Med exet hade jag 3 år tillsammans innan vi fick barn och det gick inte så. Inget rätt inget fel. Vi båda vill verkligen ha detta lilla barn. Vi kanske vill ha ett till. Om det funkar och allt känns bra. Men då vill jag att tvåan är iaf två år innan.

Men när jag ser familjen annorlunda så blir jag då sugen på flera barn.

Själv uppvuxen med stor familj.
    Håller med om att "alla" känns mycket yngre. Tyvärr har det inte blivit några barn tidigare trots långa förhållanden. Exet ville bara vänta och vänta och vänta och blev jätteirriterad när jag försökte prata om att jag ville att vi skulle ha barn...

Min nuvarande sambo och jag hade bara varit tillsammans 3 mån (eller ja.. tillsammans och tillsammans.. det var inte officiellt) när jag upptäckte att jag var gravid. Vi bodde inte ihop, han bodde 10 mil från mig och jobbade dessutom borta i veckorna..

Kommer i håg att jag ringde min mamma och berättade att jag och Xxxx var tillsammans.. sen ringde jag upp dagen efter och berättade att jag var gravid Efter det flyttade vi ihop i min 2:a och bebis kom våren 2013. Nu har det snart gått 3 år sedan vi blev tillsammans och i höstas köpte vi hus och nu väntar vi barn 2 i höst.

Så att man inte hunnit bo ihop behöver inte betyda att det går åt skogen, lika lite som det betyder att man kommer hålla ihop för evigt om man varit tillsammans länge innan man får barn :) Visst... vi har ju märkt att vissa saker har vi delade åsikter om och all fungerar inte smärtfritt, men vi har bestämt oss för att gör det bäst av det och få det att fungera.

• Zora

13.30 imorgon är det dax för RUL för vår del! Är ganska nervös faktiskt samtidigt som det känns roligt och spännande!

• Zora
    Agentkia skrev 2015-03-18 19:20:38 följande:
    Vi har samtidigt!
    Vad kul
  • Zora

Vårt RUL gick också bra Hon kunde inte säga 100% säkert men tyckte det såg tomt ut mellan benen, så troligtvis är det en lillasyster till dottern

• Zora
    familjenl skrev 2015-03-21 19:15:47 följande:

Åkte på matförgiftning inatt och är inte helt bra än.. Visst borde det inte vara någon fara för barnet så länge jag får i mig vätska? Näring borde den ju kunna få från mina reserver nånstans? :)

Blir lite känslig och orolig

Jag tror inte det är någon fara. Jag hade magsjuka för två veckor sedan och det enda jag fick i mig på två dygn var ca 6-7 dl nyponsoppa. Fick magsjukan söndag kväll och åt ingenting förrän måndag kväll, då ca 2 dl nyponsoppa. Drack kanske på sin höjd ett glas vatten under det första dygnet också... Tisdagen fick jag i mig mer vatten iallafall och ca 4-5 dl nyponsoppa. Enda som var lite läskigt var att magen försvann, såg inte gravid ut efter dom två dygnen. Magen kom dock tillbaka väldigt snabbt och på RUL förra veckan låg det en glad sprattlande bebis och drack fostervatten
  • Zora
    Micka! skrev 2015-03-22 16:06:30 följande:

Så häärligt... idag såg jag magen röra sig när bebis sparka, så kul att se det på utsidan, mina barn satt med spänning och väntade. ..men då blev det lugnt igen! Är i v. 21 och har moderkakan i framvägg, vi längtar så mycket till alla får känna den lilla i magen smile1.gifsmile1.gif

Har ni andra känt bebis på utsidan?

Jag har känt utanpå en gång ganska precis i början av v 18 (är i v19 nu). Trodde det skulle kännas tidigare nu med andra barnet, men icke. Inuti känner jag dock ganska mycket av och till. Har moderkakan i framvägg jag också.
  • Zora

Svårt med storlekar.. Vi hade till första barnet köpt mest i 56 och lite i 50. Trots att vi tyckte att vi garderat oss så blev det fel, för dottern föddes tillväxthämmad och drog storlek 44.. Så för oss räckte kläderna läääänge.

Den här gången har vi kläder i alla storlekar redan så förhoppningsvis ska nåt passa ???? Men jag skulle nog ändå rekommendera mer i strl 56 än strl 50. Som sagt så brukar dom ju normalt sett växa ganska fort i början.

• Zora

En till här då med drastiskt minskad sexlust... Har väl blivit typ 3 ggr sedan bebisen blev till.. Först mådde jag illa och var så himla trött att det inte blev nåt och sedan har lusten bara varit borta! Känns inte som vanligt de gånger vi gjort det heller.. Betydligt torrare framförallt. Blä

Svar på tråden Bf Augusti 2015