Inlägg från: AnnaBanana |Visa alla inlägg
  • AnnaBanana

Bf Augusti 2015

Fippla skrev 2015-03-17 21:26:25 följande:

Någon mer som upplever sig tröttare?

Är i vecka 20 och tycker att jag är trött!!

Somnar lättare i soffan på kvällen och när jag kommer hem efter jobbet vill jag gärna gå och lägga mig en stund! Äter "gravidvitaminer" och magnesium. Kan det vara järnet som spökar? Dröjer tills vi ska till BM nästa gång!

Börja med järntabletter och se om de funkar :) är själv i v20 och har precis börjat, haft bra järnvärde tidigt i graviditeten men min bm tyckte ändå att de va en bra ide eftersom jag va så trött :) dem flesta rekommenderas att börja med de omkring v 20 tydligen :) annars bara ring och rådfråga din bm om inte annat :)
  • AnnaBanana

Någon som varit på Ullared ännu? Ska dit på fredagen börjar bli lite orolig över sortimentet, har läst lite att periodvis är där superbra sortiment och andra gånger dåligt :p tänkte också på de här med kläder , vi vet ju vad för kön vi med största sannolikhet kommer få och har därför varit inne på olika sidor tex hm och kollat på kläder osv och tänker lite om dem verkligen har liknande klädsortiment däruppe alltså om dem följer "modet" som hm och dem gör? Någon som vet? :)

• AnnaBanana
    livet från ljusa sidan skrev 2015-03-18 16:34:33 följande:

Jag var där förra fredagen, vad för sortiment tänker du på? Kläder tycker jag inte alls om att köpa på gekås. Inte alls mkt billigare än hm/zara/Kappahl och fulare och sämre kvalitet. Men det finns mkt lakan/påslakan/spjälsängskydd/täcke/kudde/skötbädd... Osv bärsele babybjörn och matstolar, bilstolar, fårskinn. Nappar/flaskor/dusch saker/olja

Fråga om det är ngt särskilt du är ute efter så skall jag se om jag kommer ihåg ????

Vi ska ju ha i princip de mesta till lilleman, som tex de du nämner ovan :) men har tänkt lite på babyskydden (kan inte riktigt de) men är det återförsäljarna eller tex brio i sig som står för garanti? Hade dem mycket fina grejer osv ? Jag har alltid tyckt rätt bra om deras kläder och dem har hållit till mig osv så tänkte mest liksom kollar man på hm så har dem ju jättefina kläder där tex skjortor, hängslwbyxor, chinos, pyjamaser osv , kollade du nånting hur deras kläder såg ut? Alltså om de va nåt liknande? :) har dem libero babyblått också? Har bara sett bilder på barnängen. Har dem fisher price? Ursäkta alla frågor :)
  • AnnaBanana
    Queenxiter skrev 2015-03-20 12:08:54 följande:

Har vi några nya här i tråden som vill vara med i Facebook gruppen nytt liv i augusti?

Det är en hemlig grupp så ingen ser vad som skrivs i den förutom vi i gruppen såklart.

Lägg till mig som vän på Facebook så lägger jag till dig i gruppen och tar sedan bort vännförfrågan.

Skriv Lotta Andersson Åmotfors så hittar ni mig. :)

Kommer skicka vänförfrågan till dig heter Anna Nilsson och har en profilbild där man mest ser ansiktet :)
  • AnnaBanana

Har förresten varit på Ullared idag :) rätt så nöjd ändå, fick de mesta jag va ute efter bland babyutrustningen ( vill ha lite specifika grejer ) dock inte så mycket kläder som jag hoppats på men de gör inget för hade inte direkt räknat med de egentligen :) blir en shoppingrunda imorgon också men har räknat ut att på dem grejerna jag köpte har jag tjänat in drygt 2000kr :D najs! Mer än bara min lille som har fått lite rutiner på sparkarna? :)

• AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-21 06:24:51 följande:

Vad skönt att börja få ordning på alla saker. Kläder kan man ju alltid köpa, men babyskydd och sånt köper man ju bara ett.

Ja här inne börjar det bli livat märks att den är starkare. är i vecka 20+1 nu så borde ju märkas.

Just nu kör den morgongympa.

Ja man kan ju de! Precis och jag e heönöjd med vad jag fick för allé dem pengarna däruppe :) har du också bf 6 aug ? :) vår lilleman e mer aktiv på kvällen 22.00-00.00 brukar han ha sina perioder :p men tycker sparkarna ändå känns rätt så rejält :)
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-22 07:58:55 följande:

Ja det förstår jag. Man får ju massor för pengarna där.

Ja precis. Har vi samma bf kanske då ?

Min lilla kör 17 gympa. När jag har ätit mat är det som mest fart. Ja nog känner man rätt mkt. Men inget jämfört med när man är 10 veckor längre gången.

Verkar så, har också den 6 aug :) roligt med någon som har samma :) hehe nä kan tänka mig de :p har du börjat köpa någonting till er bebis än? :)
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-22 18:43:43 följande:

Jag har köpt en mysig bomullsfilt till bäbisen. Thats it. Haha. Har inte vågat köpa ngt mer eftersom jag trodde så länge att det skulle gå snett. Nu känns det som att det är så länge kvar så köpa kan jag ju göra sen typ. Haha. Har inte riktigt haft inspiration. Tror inte jag förstått riktigt att den kommer efter sommaren.

Jag va likadan, ville/kunde inte riktigt tro på att vi skulle få en liten för allt som hänt tidigare så jag va säker på att nåt skulle hända även denna gången men jag började lugna mig när jag bärjade känna rörelser och nu känner jag att jag måste ta itu med den rädslan jag hade och den har blivit mindre, dock kommer ju nog alltid en del vara kvar men nu vill jag glädjas så jag gick loss på Ullared och resterande får tas i etapper nu så man har lite kvar under resterande graviditeten också men har så mycket att göra innan lilleman kommer så de e rätt skönt att ha en del avklarat också :)
  • AnnaBanana

Va på extra UL idag eftersom dem inte hann med organscreeningen på RUL :) lillrackaren ville inte visa sitt ansikte idag heller ( löper ökad risk för LKG- spalt) så de lilla man kunde se så såg allting fint ut:) kändes jättebra, hon sa att det ser ut som en jättefin bebis därinne ^^ fick 3D ULbilder med oss hem på ansiktet i profil , 5 fingrar och ett sött litet öra :) så glad just nu!

• AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-25 14:51:03 följande:

Vad skönt att det såg bra ut av vad man kunde se iaf. Ska ni göra något mer eller har dom sett nog flr att veta att bebbe inte har LKG-spalt? Åh var bilderna fina? Är du med i FBgruppen?

Blev ingen ny tid inbokat iaf men ska till min bm snart så ska ta de med henne:) hon sa idag att även om hon inte kunde se exakt allt så skulle jag se de som att bebis va frisk :) ja dem e jättesöta :) fick inte på hela ansiktet men fick på huvudet i profil, en bild på när han håller fingrarna vid öronen :) jag skickade en vänförfrågan till tjejen i åmot nånting men har i te hört mer sen , va typ nån vecka sen nu :/
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-26 07:07:31 följande:

Ja okej. Då räknar vi att allt är bra nu då. Nå vad mysigt med 3D bild. Blir mer riktigt med en sån. Vår lilla envisades också med händernarunt ansiktet. BM försökte flera gånger, men varje gång hon pausade bilden var där en hand eller så saknades hakan el så.

Jasså? Undra om du skulle skriva till henne. Skrivs väldigt mkt där inne.

Jo jag tänkte också på och skriva till henne men nu kommer jag inte ihåg vad hon heter :/ hehe våra ungar kommer nog bli envisa ;)
  • AnnaBanana
    Agentkia skrev 2015-03-26 13:10:51 följande:

Lotta Andersson Åmotfors heter hon

Jag hoppas inte det. Min tidigare är snäll som bara den.

Men kan jag skriva privat till henne när jag inte är vän med henne och dessutom så att mina vänner inte ser de ? :/
  • AnnaBanana
    Queenxiter skrev 2015-03-26 19:00:16 följande:

Hejsan, jag har inte fått någon vännförfrågan ifrån dig vad jag vet. Ifall du bara skickat pm så kommer inte det fram om inte vi är vänner.

Hmm kanske kan prova skicka en vänförfrågan igen? Skickade inte nåt pm, men tror nästan att de va du för när jag kollade "din" sida så står där på dina inlägg att du väntar barn och att de e beräknat i augusti, eller kan de va så pass att de finns 2 ändå? :p hur see din profilbild ut?
Svar på tråden Bf Augusti 2015