• MissJP

Bf Augusti 2015

Sanandra skrev 2015-02-20 01:19:04 följande:

Jag jobbar nätter men har inte hört så mkt negativt. Tycker maten är svårast annars behöver jag bara sova längre för att återhämta mig.:)

Jag har hört om risk för missfall.. men det känns som att det mer gäller nattarbetare som inte sover så bra på dagen eller som vräker i sig sötsaker på natten. Men man blir ju ändå lite paranoid efter såna påståenden.

Hur länge sover du? Jag får bara sova 6 timmar som mest, sen måste jag hämta dottern på förskolan.
  • MissJP
    Sanandra skrev 2015-02-21 08:45:29 följande:

Det där är inget nytt under himlen. Att skiftjobb inte är bra för kroppen är kännt sedan länge. Oftast lever skiftarbetare ngr år mindre än de som jobbar dag. Men då allt fler jobb innebär skiftgång är det ju svårt att undgå. Man kan ju inte gå arbetslös, pengar behöver man ju alltid.

Nej precis. Det är en sak.. men jag reagerade på att det ökar risken för missfall.

Är det inte lag på att gravida ska få byta till dag? Eller är det bara rekommenderat kanske...
  • MissJP

Då var det dags att bli nervös igen då! Kub imorgon.. om exakt 12 timmar..

Så nu är ungen död eller sjuk eller saknar en arm eller nåt.

Blir första gången som min karl får se bebisen med.. så det är ju bra.. förutsatt att den lever då dvs.

• MissJP

Ni hade rätt som vanligt!

Fick 1:20,000 på alla tre. På enbart blodprovet så var det 1:280,000 haha.. men hon sa att de inte går över 20,000 för det finns liksom ingen anledning enligt henne.

Nackspalten var 1,07 så det är fint!

Den där bebisen levde om och visade alla konster den kunde :D

Tänk att gå från att troligtvis inte kunna bli gravid på naturlig väg, till utomkved, till kanske ett viabelt embryo, till ett "exemplariskt foster"! Läkaren egna ordval :)

Jupp.. vi är LYCKLIGA!!

• MissJP
    Maglizz skrev 2015-02-22 22:59:31 följande:

Mår så fruktansvärt dåligt. Tog ikväll mod och ringde min mamma och berättade om min graviditet... Fick tillbaka "är du dum i huvudet? Hur tänker du? Slänger bort hela ditt liv?!?!"

Känner mig tom, värdelös och... Ledsen. Vill ju bara att mina föräldrar skall glädjas med mig. Min pappa är såklart jätteglad och superlycklig för min del..

Någon annan som varit/är i samma skor?:(

Hennes reaktion, hennes problem. Jag är dock nästan säker på att attityden kommer ändras med tiden. Jag kan relatera till viss del. När jag fick dottern så undrade min pappa varför vi inte använde kondom. Det var inte kul att höra när jag satt där med en nyfödd. Men det var på grund av att pappan till henne inte är den bästa sorten. Nu kan min pappa inte vara utan sitt barnbarn.

Föräldrar är människor... de kan kläcka ur sig korkade saker precis som vi andra. Så håll ut och prata med din pappa istället så hoppas jag att du kommer må bättre snart :)
  • MissJP
    charlotta1985 skrev 2015-02-23 13:23:06 följande:

Vilka härliga nyheter, stort grattis! Hoppas att ni kommer att kunna njuta ordentligt fr om nu!

Lilo skrev 2015-02-23 15:26:32 följande:

Åh så underbart!! Grattis till dom fina siffrorna!

Nu är det dags att njuta!

sagofröken skrev 2015-02-23 17:20:08 följande:

Så härligt! Grattis! Vi fick inte riktigt lika fina siffror på Kub men helt klart godkänt, och jag kan inte stirra mig mätt på 3D-bilden vi fick med :) Ett riktigt, levande foster liksom. Så himla fint.

Tack så jättemycket!

Nu är det bara att fortsätta livet och vänta på rul om 6 veckor! Längtar så sanslöst mycket efter att få känna sparkar och rörelser. Minns hur mysigt det och det är något jag verkligen saknat att känna :)
  • MissJP

En är ateist och den andra är kristen... hur tusan kommer man överens om bröllopet? Lite ot men det är något jag tänker mycket på för tillfället.

• MissJP
    Cvs skrev 2015-02-24 19:27:25 följande:

fick höra på jobbet i helgen: "är du säker på att du inte väntar tvillingar, du är ju redan så stor. har dem verkligen räknat rätt hur långt gången du är"  

Av en kvinna som själv har barn! Usch tycker såna kommentarer är så onödiga! :/

Du vet väl om att gravida kroppar tillhör allmänheten och att det är alla andras fulla rätt och tycka högt och kommentera utan eftertanke.

Jag hoppas verkligen att du sa till den där oförskämda människan.
  • MissJP
    doccah skrev 2015-02-24 19:41:04 följande:

1 vecka kvar till RUL och på lördag ska vi med kika barnvagn! Var helt inne på Emmaljunga men hittade en från Tako som jag gillar med

Vi har en Emmaljunga och är så otroligt nöjd med den. Inget att klaga på alls liksom. Har haft den i tre år nu och den är fortfarande lika hel som när vi köpte den. Bara så du vet ;)
  • MissJP
    Fippla skrev 2015-03-04 17:32:51 följande:

Drömde om bäbis i natt!!

Gick runt i huser, kände att jag plötsligt skulle föda, lätt som en plätt kom bäbis ut, men till min besvikelse var bäbis en katt!!! Lite halv jobbigt faktiskt....

Inte riktigt som jag tänkt men ändå!

Sambon tyckte det var jättekul när jag berättade i morse men jag får fortfarande ångest när jag tänker på det!! :-P

Det där har jag drömt om med, fast i förra graviditeten. En fullvuxen svart katt i en dröm och en katt som sa till mig att dennes pappa var i min mage i en annan dröm. Det kanske är något speciellt samband mellan foster och katter :p
  • MissJP
    Lilo skrev 2015-03-04 20:00:42 följande:

Haha!! Läskigt!

Gravid drömmar är INTE att leka med!

Jag drömmer oftast helt sjuka mardrömmar, och vaknar ofta halvt panikslagen..

Nej det kommer saker i drömmarna som man aldrig trodde. Känner igen det där! Och otrohetsdrömmar där min stackars fästman får höra både det ena och det andra när jag vaknar fly förbannad!

Såna där drömexperter säger att det kan bli bättre om man skriver ner sina drömmar/mardrömmar eller ritar av dem. Jag tänker om man får problem och faktiskt mår dåligt på nätterna.
  • MissJP
    doccah skrev 2015-03-04 20:13:44 följande:

Haha på tal om katter och foster hittade jag en helkul bild på instagram!! Haha!

Men herregud så lustigt och obehagligt haha
Svar på tråden Bf Augusti 2015