Var i Sverige är det bäst att bo?
Alingsås, Partille, Lerum, Kungälv, Kungsbacka kanske skulle kunna funka?
Alingsås, Partille, Lerum, Kungälv, Kungsbacka kanske skulle kunna funka?
Åland är fint.
Intressant att du väljer bort allt ovanför Gävle på grund av att du inte vill ha ett kyligt klimat. Jag bor långt ovanför gävle och tycker alltid det är kallt när jag besöker specifika orter nedanför Gävle. Både sommartid och vintertid. Senaste gångerna jag varit i Stockholm har jag nästan frysit ihjäl och det har varit en lättnad att komma hem till norr.
Söderköping är en söt liten stad, det är ca 1 mil till Norrköping.
Jag säger uppsala. Lagom stor stad, nära till Stockholm men utan det superhöga storstads tempot.
Måste det vara i Sverige? Det låter som du (liksom jag) inte gillar kyla så det kanske skulle vara bättre att flytta lite mer söderut? Spanien är ett land som jag själv trivs mycket i och skulle kuna tänka mig att flytta till när barnen "flyttat ut".
Jag kan tipsa om Karlstad! Där finns allt man behöver i shopping- och nöjesutbud samtidigt som det ligger strategiskt till om man vill åka till antingen Stockholm, Göteborg eller Oslo!
Karlstad har mycket fin natur väldigt nära centrum, det är vackert med Klarälven och allt vatten, ligger vid Vänern och det är dessutom inte omöjligt att få jobb här!
Dessutom lyser ju alltid solen här! ;)