• Molls

Mammor i Hörby???

Hej!
    Är det någon som tittar in i den här tråden tro?
    Jag är relativt nyinflyttad i Hörby och skulle gärna träffa lite föräldralediga mammor. :) Har två barn, ett på 2 år och ett som är 5 veckor.

• Molls

Full rulle med tre stycken kan jag tänka mig. :) Brukar du gå på någon Öppna förskola och i så fall vilken?
    Vi har inte varit iväg än eftersom lillan bara är 2 månader, men till våren blir det nog.

• Molls

Little Miss L -  Då är våra tjejer nästan lika gamla. Glad Vår dotter är född 8/10.

Jag har varit på ÖF både på Aktivitetshuset och i Församlingshemmet, ett par gånger på varje ställe med vår stora tjej när hon var kring 1 år. Det var bra på båda ställena tycker jag. Vårt problem var att komma upp i tid på morgonen så att vi hann dit...

Suck... ja vi har en stor tjej, 2 år, som blev förkyld med feber och hosta i förra veckan och hon hostar så smått fortfarande, men är pigg och ok i övrigt. Hon var på dagis idag och fick lekt av sig lite. Inte så skoj hemma med lillasyster som begränsar mig vissa dagar.

Vi bor inne i Hörby och har bott här i ett år ungefär, men har inte lärt känna någon som man kan umgås med på dagarna tyvärr. Inte så lätt när man kommer ny till ett litet samhälle.

• Molls

När jag var på Aktivitetshuset så var det ett par mammor där med riktigt små barn. Man går ju dit mest för sin egen skull i början, men jag är lite nojig nu vid den här årstiden vad gäller rs-virus och annat skräp. Visserligen drar väl storasyster hem en del från dagis, men det känns som att en del som har halvfriska barn gärna går till ÖF.

Mannen är inte medlem i Svenska kyrkan, men jag har inte kommit mig för att gå ur än. Lång startsträcka... ;) Så än så länge utnyttjar jag vad jag betalar för. Sjunger dock inte med i alla sånger...

• Molls

Aktivitetshuset är öppet tisdag-torsdag 9-12, men har stängt när skolorna har lov.

Det är mycket möjligt att vi gick i samma föräldragrupp. Var det en tvillingmamma med i din grupp?

• Molls

Ja. men då vet jag nog vem du är :) Skoj att ses här!

Har ni börjat på någon föräldragrupp på BVC? Vår BVC-sköterska har satt upp mig på listan och förhoppningsvis blir det en grupp till våren.

• Molls

Verkar ju som att det mest är vi här inne. ;) Hade definitivt varit skoj att ses! :) Frågan är om vi hinner innan jul?

• Molls

Ja, det känns som att det är en del att stå i i veckan som kommer. Kan tänka mig att det är mycket att fixa med för din del då. :) I år åker vi till Ystad och firar med mannens familj. Ska bli ganska skönt att slippa ordna med massor med mat, men nog blir det julbord och allt annat här ändå.

• Molls

Åh, smidigt av dem! ;)

Vi kan väl se om vi kan få till en träff efter helgerna?!

Svar på tråden Mammor i Hörby???