• Queenxiter

Efter återföring av fryst embryo

Hej, detta är mitt första försöke med ivf.

Jag är inte så påläst, då jag inte velat stressa mig ännu mer utan har försökt ta det som det kommer.

Men nu undrar jag över en sak som jag inte hittat svar på.

Återföringen var i onsdags, idag har det gått två dagar eller två och en halv kanske. Men jag har börjat få lite ont, typ som det känns när jag har ägglossning nästan. Det gör ont mer på sidan och lite högre upp än vanlig mens.

Någon som har upplevt detta?

Kram lotta

• Svar på tråden Efter återföring av fryst embryo
  • tomsfru

Jag har gjort totalt fem o de två som vart bebisar av kändes det så med när embryot fastnade. Jag gjorde med femdagars blastocyst. Tror det tar lite längre tid med tvådagars.

• Queenxiter

Åh, det låter ju fantastiskt om det är så. Vill inte hoppas för mycket heller, eftersom det är första försöket. Har två kvar i frysen, dom är alla 5 dagar.

Var två månader sedan jag tog ut dom.

När jag läst här på forumet verkar det som många fått rådet att ta det jättelungt efter återföring. Mina sköterskor och läkare sa inget alls om det, dessa två dagar har jag jobbat som vanligt.

Tänkte kanske att det är vaginal tabletterna som påverkar livmodern på något vis, att de är det som känns. Men det var bara en tanke jag hade. Känns inte så mycket längre.

Beskriv gärna hur det kändes för dig dom första dagarna innan grav testet.

Kram

• Queenxiter

En annan sak jag tänkte på, på sjukhuset efter återföringen sa dom att jag skulle ta vaginal tabletterna morgon och kväll. Men på förpackningen står det 3ggr dagligen, har tagit morgon och kväll som dom sa. Men varför står det så på förpackningen?

• Queenxiter

Kan ni inte beskriva hur ni kunde er efter återföringen? Jag har BMI på söndag om 3 dagar , har fått anvisning att testa på måndag om 5 dagar. Det har inte känts så mycket dom sist dagarna, men idag dag 8 efter återföringen börjar det göra lite ont igen. Jag är så sugen på att testa nu, men vet att det kan visa fel åt båda hållen.

• mocha8676

Jag kommer ihåg att jag redan efter nån vecka efter FET kände mig gravid. Fick ömma bröstvårtor och lite svag molande värk. Jag började innan testen gå upp och kissa på nätterna och bröstvårtorna blev mörka! Och jag fick positivt test på testdagen :)

• Queenxiter

Tack för svar.

Jag har lite ömma bröstvårtor faktiskt, men inget jag reagerat så mycket på. Brösten är inte svullna och ömma som dom brukar vara innan mens, om den nu skulle komma om tre dagar. Men har molande värk liknande mensvärk fast det går inte i vågor som mensvärk gör. Någon som hade skrivit att det kunde kännas såhär ungefär av hormonet i vaginaltabletterna, men då skulle ju alla känna det.

Detta är mitt första försök till min första graviditet så har inget att jämföra med.

• Queenxiter

Jag plussade idag, beräknad mens imorgon. Det har gått 10 dagar sedan återföringen. I testet stod det 2-3 veckor.

Kan det stämma?

• mocha8676
    Queenxiter skrev 2014-11-29 15:14:57 följande:

Jag plussade idag, beräknad mens imorgon. Det har gått 10 dagar sedan återföringen. I testet stod det 2-3 veckor.

Kan det stämma?

Åh! Grattis! Det stämmer nog! När jag tog ett digitalt test på min testdag fick jag 2-3 veckor.
  • Queenxiter

Tack snälla du, jag vågar knappt tro att det är sant. Dom var så noga med att förklara chanserna för att det ska lyckas på ett försök att jag inte ens vågade hoppas.

• plopp76

Grattis! Vad roligt att det tog sig på första!

Jag har korta cykler och man kan ju inte jämföra en normal cykel och en stimulerad. Men om du fick tillbaka ett 2-dagars och du testade på den 10 dagen efter återföring bör ju vara på 12 dagar? 

Fick du en blasto så är du väl då på dag 15? Tänker jag fel? 

Hur som helst :) Jag fick svaga streck på ÄL+ 10 och sen fick jag 2-3 på dag 12 och tänkte inte mer på det då jag antar att testen kanske inte är så exakta heller. På VUL i vecka 8 så visade det sig vara tvillingar :) Troligen därför som jag plussade så tidigt och att veckoindikatorn visade att jag var lite längre gången.

Nu menar jag ju inte att det måste vara tvillingar för att du fick 2-3 på testet, men så var det för mig iallafall :)

Fick du tillbaka ett 5-dagars så är du ju på dag 15 och då stämmer ju veckoindikatorn.

Svar på tråden Efter återföring av fryst embryo