Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Är det ok att bära palestinasjal på jobbet

Vad är olämpligt med din klädsel?
    Så länge du är hel och ren och fri från politiska budskap så kan ingen säga vad du skall ha på dig eller inte. 
    Påverkar det din förmåga till utlärning? INTE?? Nä då skall de inte heller vara så snabba med att tycka o tänka. 

Stå på dig och byt aldrig stil för inskränkta föräldrars skull!

Och nej jag anser inte att en sjal har ett politiskt budskap! Bär gärna såna själv och har haft dem på jobbet i hemtjänsten när jag jobbade med det. 

• Majsan70
    Anonym (Ty) skrev 2014-11-23 13:03:04 följande:
    Palestinasjal ÄR en politisk markering vad du än anser. Bär man palestinasjal så är man antingen 1. Pro-Palestina eller 2. Politiskt helt okunning och naiv.
    Anonym (Ty) skrev 2014-11-23 13:03:04 följande:
    Palestinasjal ÄR en politisk markering vad du än anser. Bär man palestinasjal så är man antingen 1. Pro-Palestina eller 2. Politiskt helt okunning och naiv.

En gång i tiden ja, men inte nu! Bara se på utbudet som finns.  Och jo jag känner människor som är just Palestina anhängare.  med. Ungefär samma som att bära den Afghanska hatten, det går i modet så att säga. 
  • Majsan70
    Anonym (Ty) skrev 2014-11-23 17:44:14 följande:
    Och judarna i din bekantskapkrets hålller med? Bara ett modeplagg? Inget ställningstagande?
    Jag har faktiskt judar i min bekanskapskrets som bär just palestinasjalen som ett modeplagg.  Det är ett PLAGG, en sjal helt enkelt. De har valt att inte se nåt politiskt inslag i sina klädesplagg.
Svar på tråden Är det ok att bära palestinasjal på jobbet