Inlägg från: Utlandssvensk |Visa alla inlägg
  • Utlandssvensk

Vill du äta GMO?

Äter helst ekologiskt och undviker genmodifierad mat. Särskilt produkter från Monsanto bojkottar jag helt - en riktig bov.

• Utlandssvensk

Äter helst ekologiskt och undviker genmodifierad mat. Särskilt produkter från Monsanto bojkottar jag helt - en riktig bov.

• Utlandssvensk
    Iarwain skrev 2014-11-23 13:47:44 följande:

Vi måste väga förmågan att rädda folk från svält mot att kanske slå ut vissa arter. Vi måste väga förmågan att få fram effektiv odling mot att kortsiktigt bli tvungna att tillföra pesticider.

Vi kan inte offra vår hälsa och inte heller vår miljö. Inte ens pâ kort sikt. Vi har inte råd med det. Och för att hamna var någonstans? Hur kan du vara så säker på att det ens skulle leda till någonting hållbart på sikt?

Hållbar utveckling är det vi måste koncentrera oss på nu idag, såväl inom jordbruket som inom andra områden:

www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/svar-pa-tal-om-ekologiskt-och-svalt
  • Utlandssvensk
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-11-24 17:41:03 följande:
    Nej, det kan vi inte. Det är därför det bedrivs intensiv forskning på området och inga stora och välgjorda studier har visat på några negativa hälsoeffekter av GMO. Och studier har gjorts, stora och välgjorda.
    Utlandssvensk skrev 2014-11-24 11:57:21 följande:

Vad är det som Monsanto gjort som gör de till en "bov"?
    Tillåt mig tvivla pâ att Monsanto är intresserade av miljö och hälsa. Angående stora och välgjorda studier, vem finansierades de av? Glad Det är där "boven" kommer in.

Men det finns många mânga indikationer angående negativa effekter på miljö och hälsa. Den som tittar efter lite kan inte undgå att se det. Men kanske saknas det intressenter för att finansiera en självständig och mer objektiv "stor och välgjord studie". Vem har intresse av det förutom de som fallit offer för Monsanto och det är inte särskilt troligt att de kommer att ha pengar till detta.

Svar på tråden Vill du äta GMO?