Inlägg från: Anonym (rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • Anonym (rädd)

Och jag var i vecka 14 när detta uppdagades.

• Anonym (rädd)

Tack för alla svar. Jag vet inte var jag fick modet ifrån men tog och berätta allt för en stund sedan. Reaktionen var oväntad och jag är så otroligt glad nu att jag anmälde honom för nu ska jag citera vad han sa. - Jag vet att det var du. Och jag hoppades på att du skulle våga berätta så jag skulle få chansen att tacka dig för att du fick paletten att trilla ned. Hans byrå och arbetskamrater vet också då han berättat varför han inte har körkort. Och han har redan pratat med åklagaren som i princip lovade honom endast betalningsföreläggande om han gick med på att lämna urinprov i 15 månader. Och 90 dagsböter cirka. Jag blev inte dumpad jag fick en kram och tårar och ett förlåt. Han är trots allt 36 år och vill ta vara på sitt liv och familj. Jag är lättad och lite förvånad.

• Anonym (rädd)

Och efter att jag räddat hans liv efter en överdos och haft otaliga diskussioner om hans leverne och flera varningar om vad jag skulle göra om han inte sökte hjälp så är jag nog en av få modiga. Jag tycker inte att man ska sätta sig och köra bil med 5 olika narkotika i kroppen. Och ni som tycker jag gjorde fel. Tänkte på att jag kan ha varit den som räddat era barn eller er själv från att bli överkörd och dödad. Droger och alkohol är skit så långt ögat når. Och hade jag inte anmält honom och han kört ihjäl sig eller någon annan, då hade inte jag setat här nu.

• Anonym (rädd)

Hej. Jag är den ni pratat om. Jag som körde drogonykter. Sedan universitetet har jag missbrukat kokain och rökt cannabis istället för att supa på fester. Jag kommer inte lämna min sambo och min dotter. Jag kommer ta vara på denna chans till ett vanligt liv. Jag har mer att förlora än vad ni kan förstå. Jag skäms för mitt tidigare dåraktiga liv och jag vill inte svika den jag älskar och mamman till mitt barn. Gör om och gör rätt.

• Anonym (rädd)

Om ingen hade tagit ansvar när jag vägrade så hade jag säkert haft ett värre liv än jag har nu. Och kanske andras också. Och ni som inte tror jag blev påverkad och körde som en gud med skit i kroppen, det fanns en anledning till att jag tog droger, jag ville bli hög och just påverkad. Min sambo gjorde rätt, alla kategorier. Jag har inget till mitt försvar, men hon har massor. Jag valde att spendera över 500.000 kr på knarket är sjukt. Men jag har tur som får behålla mitt jobb och jag kommer aldrig mer ta uppdrag när det gäller att försvara idioter som mig. Jag har allt. Och om jag måste ta om körkort och betala dyra dagsböter och bevisa min nykterhet så är det ett litet pris jag får betala. Jag har mitt liv kvar. Och ni som tänker som jag gjorde, tänk om. Jag har ju knappast någon annan att skylla på än mig själv? Och att jag då skulle lämna den människan som har räddat mitt liv, seriöst? Ni som skulle det är sjuka. Äg era problem. Det gör jag och jag har inget till mitt försvar.

• Anonym (rädd)

Och ni som tycker JAG har blivit dåligt behandlad, ni är ju sjukare än mig. Om man älskar någon gör man exakt så som min älskade Molly. Jag har en evig tacksamhetsskuld till henne. Hon ville ge mig ett liv och det är det livet jag omfamnar nu. Stureplan med kokain i vart hörn tillhör ungdomen om det nu ska tillhöra någon ålder. Jag är 36 år och blivande pappa. Hur kan ni tycka att min sambo gjorde fel? Hon varnade mig, hon bad mig, hon grät , hon var ett vrak pga mig och gravid

Det är jag som kunnat förstöra min familj och det har jag gjort delvis. Idiot. Finns ingen bättre förklaring på beteende. Det fanns inte ens nån egentligen anledning för mig att droga. Jag har haft en bra uppväxt, jag har ALLT. Det är jag som ska vara rädd att Molly ska lämna mig nu. För hennes spänning har släppt nu. Hon är arg och gråter, instängd på toaletten med dåligt samvete. Är det fortfarande någon som tycker hon ska ha det? Iskall är ni antagligen liberala när det gäller droger och tycker det tillhör vardagen. Och tack alla som varit på Mollys sida, ni inger hopp för framtiden. Och om någon sitter i den situation Molly gjorde ANMÄL! OM DEN Personen hatar och lämnar dig är hon förlorade ändå. Inget att ha.

• Anonym (rädd)
    Carnitas skrev 2014-11-23 22:57:48 följande:

TS, kanske har en stol över till honom i frisörsalongen.

Men risken är väl TS tar en koll i belastningsregistret, och inser att han är lagförd.

Så inget jobb där heller.

Problemet är, att en del verkar inte greppa vad som sker.

Och när dom får reda på det, så tycker dom det är jätte bra ändå.

För knarkare ska man sparka på.

Sen hur man får ihop, att man älskar en person och samtidigt sparka på den samma.

Det får jag inte ihop alls

Har jag sparkat på Min sambo? Jag rädda hans liv, jobb som jurist och ska ge honom ett barn? Nu när det löst sig till det bästa, är jag så otroligt glad över att jag anmälde honom. Varför skulle jag låta honom åka under radarn när jag älskar honom och vill ha honom kvar i livet. Och det bästa av allt, han är tacksam så han gråter. Frågor?
  • Anonym (rädd)

( den anmälda) Sista ordet är sagt. Det finns olika missbrukare, de som vaknar efter en sådan händelse som detta andra kör racet hårdare och väntar på döden och känner sig som offer. Jag tillhör inte den kategorin. Jag har bettet mig vidrigt. Och nu är det min tur att ta ansvar och ta hand om min familj.

• Anonym (rädd)
    Carnitas skrev 2014-11-23 22:10:23 följande:

Vad tror man sig att uppnå, genom detta?

Härligt att göra sitt ofödda barn faderslös.

Jag kan tänka mig att han kommer lämna dig, efter han fått reda på att du har anmält honom.

Så får du flytta.

Så enkelt är det nog.

Sen varför ser man bara att göra ingenting eller skicka in atombomben, som enda alternativ?

Det jag ville uppnå är det jag uppnått nu. Frågor på det?
  • Anonym (rädd)
    Anonym (-) skrev 2014-11-24 08:21:56 följande:

rattfulla människor oavsett om det är narkotika eller alkohol har INGET på våra gator att göra och självklart ska man anmäla vare sig det det är en anhörig ellr inte.

otroligt skrämmande att man skulle låta en rattfull människa köra på våra gator, skäms!

Du har 100% rätt!!!! Jag skäms också för de risker jag utsatt andra för. Som tur ÄR hann ingen bli skadad. Inte ens bilen och det beror inte på att jag kör bättre påverkad, det handlar om ren tur.
  • Anonym (rädd)
    Carnitas skrev 2014-11-23 22:42:55 följande:

Den delen glömde jag nämna, det där huset som de har nu(om nu de råkar fortsätta att vara tillsammans).

Kan han inte längre ha råd med, eller ska hon betala detta med sin frisörslön?

Stigma och kan inte ta jobb där man tar ut belastningsregister, och det lär nog vara alla jobb han söker dom gör det.

Om vi har råd med vårt hus eller inte kan ju du inte avgöra. Du vet ju knappast vad som finns på mitt konto, vad jag tjänat och ärvt? Jag kan köpa tre hus kontant, men det känns onödigt. Jag har Heller inte förlorat mitt arbete. Ni ska ju inte tro att ingen misstänkte att jag använde? Nu har jag deras fulla stöd. Jag är sen innan ostraffad, och jag har tur som får fortsätta mitt arbete som jurist efter visad drogfrihet. Hade jag dock inte varit ärlig med mitt problem hade jag inte haft jobb kvar och svårt att få ett nytt då ingen vill anställa en som mig. Men även om scenariot varit så. Så har jag kunnat levt gott med min familj på de pengar som finns i så många år att mitt Brott varit borttaget ur belasningsregistret 3 ggr om.
  • Anonym (rädd)

Summa summarum. Allt gott slutet gott. Inga mer påhopp på min sambo som var modig. Ingen har tryckt in droger i käften på mig, jag gjorde det frivilligt. Det är jag som ska skämmas! Jag tackar min sambo för att jag lever och att jag inte dödat eller skadat någon på våra gator. Om jag hade kört på någon så hade jag absolut inte haft de förutsättningar jag har nu. Då hade JAG gjort min dotter faderlös. Jag äger ALLT. Jag har ingen Annan att skylla på. Jag är skyldig samhället att vara drogfri. Jag är skyldig min familj det och mig själv. Jag är inget offer, jag var en idiot. Nu ska jag planera julen med min kommande dotter och min sambo i vårat nya hus. All denna turbulens som blev igår efter att hon vågar berätta gjorde att hennes vatten gick inatt. 4 veckor för tidigt. Nu åker vi till BB. Och jag kommer visa er ett foto på vårat underverk.

• Anonym (rädd)
    Ganyca skrev 2014-11-24 09:48:08 följande:

Kan inte för mitt liv förstå hur Carnitas och smulpaj resonerar öht. Helweird.

I alla fall, till TS och dennes sambo (inkl kommande barn) - önskar er all lycka i framtiden! 

Tack du vettiga människa. / Juristen
  • Anonym (rädd)
    milkimi skrev 2014-11-24 10:15:29 följande:

Håller verkligen med! Min pappa blev för några veckor sedan påkörd av en drog-rattfull människa. Först påstod han som körde på att han helt enkelt inte såg pappa, men sen erkände han att han var påverkad av droger och hade noll koll på trafiken  Då blev jag ännu mer förbannad! Hela pappas bil blev totalt kvaddad, men lyckligtvis nog så klarade pappa sig utan en enda skråma, vilket är det viktigaste. Men det kunde ha slutat riktigt illa...

( Juristen) Fruktansvärt att inse att JAG hade kunnat varit den som körde på din far. Och jag tackar min gud att inget sådant hann drabba någon medan jag höll på. Jag skäms över mitt beteende. Särskilt mkt när jag läser detta och sitter på BB nu och väntar mitt första barn med människan som räddade andras och mitt liv.
  • Anonym (rädd)

Hej alla! Det är TS. Jag och min drogfria sambo har fått en flicka. 47cm 3167g. Vackert barn såklart, hon mår bra och det gör jag och pappan också. Däremot gjorde han inte det den kvällen han körde med kokain, Thc och Bensodiazepin (Xanor) i blodet. Han är glad att han inte kört ihjäl någon eller sig själv, för då hade inte vår Lilla Lovisa inte haft en pappa. Han säger själv att en anmälan från mig var det som fick poletten att trilla ned. Vårt scenario är nog inte vanligt. I de flesta fall tror jag den anmälda ser det som ett svek istället för en räddning. Och det kan bara bero på EN sak. Han/Hon har inte knarkat klart, och då är det ju ändå game over. Jag uppmanar ALLA att anmäla brott om det så är din sambo/ syster eller bror. Det kan rädda flera liv. Tack alla som önskat lyckatill.

• Anonym (rädd)

Jag ser det finns dem som tvivlar på min verklighet. Det gör mig inget. Jag är glad för alla fina svar från andra. Vad det gäller frågetecknet (könet på mitt barn, som gör min verklighet otrolig) Jag som mamma var säker på att det var en pojke, men det va ju inte det, och hon vägde enligt SIN kurva. Så ni som varit trevliga har ej slösat med er tid. Tacksam för peppade svar. Vi fortsätter att må bra, hela familjen. Av en anledning. Jag anmälde min sambo för narkotika brott. Lycklig

Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.