jag anmälde min sambo för narkotika brott.
Jag skulle separera, sälja huset och aldrig mer prata med människan!
Varför inte berätta innan rättegången? Det är väl iaf det minsta man kan begära?!
Vidrigt!
Jag skulle separera, sälja huset och aldrig mer prata med människan!
Varför inte berätta innan rättegången? Det är väl iaf det minsta man kan begära?!
Vidrigt!
Vad tror man sig att uppnå, genom detta?
Härligt att göra sitt ofödda barn faderslös.
Jag kan tänka mig att han kommer lämna dig, efter han fått reda på att du har anmält honom.
Så får du flytta.
Så enkelt är det nog.
Sen varför ser man bara att göra ingenting eller skicka in atombomben, som enda alternativ?
Missade helt att vi diskuterade alkohol vs droger! Den gamla dängan!
Finns fler skäl att anmäla.
Hon gjorde nåt bra, nåt som förhoppningsvis fick honom att tänka till.
Den delen glömde jag nämna, det där huset som de har nu(om nu de råkar fortsätta att vara tillsammans).
Kan han inte längre ha råd med, eller ska hon betala detta med sin frisörslön?
Stigma och kan inte ta jobb där man tar ut belastningsregister, och det lär nog vara alla jobb han söker dom gör det.
TS, kanske har en stol över till honom i frisörsalongen.
Men risken är väl TS tar en koll i belastningsregistret, och inser att han är lagförd.
Så inget jobb där heller.
Problemet är, att en del verkar inte greppa vad som sker.
Och när dom får reda på det, så tycker dom det är jätte bra ändå.
För knarkare ska man sparka på.
Sen hur man får ihop, att man älskar en person och samtidigt sparka på den samma.
Det får jag inte ihop alls
Jag förstår att det är av kärlek du gjorde det. Paniken att din kärlek ska skada sig själv eller någon annan. Hur han kommer reagera när det uppdagas att det var du är svårt att förutspå..
Jag tycker att det var starkt av dig att göra det. Jag gissar att du tog chansen när den kom och han kanske väljer att bli fri från droger. Du ger honom även om det är ofrivilligt en chans till ett nytt liv. Han ska bli pappa och oavsett vad som händer mellan er har du gjort något för enat ofödda barn.
Ta kontakt med missbrukarvården där du bor och fråga var du som anhörig kan vända dig. Då kan du kanske hitta rätt stöd och få chansen att prata om allt med personer som är kunniga inom området.
Lycka till!
Kanske pratat själv, i allra första hand.
Känns lite mer som, att som sambon blir en het potatis, och man släpper potatisen omgående.
Och låter någon annan ta hand om det, det måste vara höjden av lathet.
Och det ska föreställa en person man älskar, behandlar man på detta vis.
Ni skulle få en son om 4 veckor, men fick en dotter i går???
Helt fantastiskt.
Och normalvikt också, hur är detta fysiskt möjligt?
Och jag som trodde ett tag, att det var detta lyckliga undantaget, som man så sällan träffar på.
Man blir lite besviken faktiskt, just att det är så sällan man träffar på dessa.