Anonym (logik) skrev 2014-11-25 18:37:32 följande:
Vilket missbruk?
rfoto skrev 2014-11-25 18:27:01 följande:
Vänligen visa svenska (inte amerikanska) sjukvårdens kriterier.
Med tanke på att svensk vård använder sig av DSM så kan det vara lite svårt att peka på nått strikt svensk när diagnosen kom från usa.
Nu i DSM V finns inte ens missbruk som diagnos, en anledning till borttagande var att folk använde diagnosen som slagord, nått du gör här själv.
Sveket som hände här kan inte beskrivas me m¨ånga andra ord men du kan försöka.
Ser inte riktigt hur man "hjälper" genom att ge brottsregister, skada partner och sig själv ekonomisk, riskera hans jobb, skapa problem med körkort, det är inte att hjälpa, det är att stjälpa allt vad man kan.
Med såna vänner behöver man i princip inga fiender, tyvärr så finns det vissa som anser att skada är bra förebyggande åtgärd...
Du menar att du gärna ser fler drograttfyllor före att ens sambo anmäler en? Jag ser hellre fler anmälningar än fler dödade
barn, men du kanske tänker annorlunda i din värld? Alla är vi förstås olika, men eftersom jag sett mycket ond bråd och framför allt onödig död i trafiken p.g.a. drograttfyllor är jag inte positiv till att ha sådana människor ute på vägarna. Jag har personligen mött en sådan bilist på samma körfält som jag kört i. Du kanske inte har sett tillräckligt mycket lidade ännu?
Eftersom det rör sig om ett missbruk har arbetsgivaren ingen rätt att säga upp den anställde. Tvärtom ska det utföras en rehabiliteringsplan. Något som krävs om den anställde ska kunna ta sig upp på egna ben och inte isoleras.