Inlägg från: nissenorge |Visa alla inlägg
  • nissenorge

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

smulpaj01 skrev 2014-11-23 22:52:55 följande:
    Han kommer vara arbetslös i 10 år, så länge finns han i belastningsregistret.

Nu kommer han troligen verkligen sjunka ner i drogträsket, han förlorar ju allt!
    Varför tror du han skulle va arbetslös i 10 år? Han är jurist inte präst...
  • nissenorge
    Anonym (logik) skrev 2014-11-24 22:42:02 följande:

Satte han sig själv i skiten genom att sköta sitt liv som det passade han eller satte ts han i skiten genom att hugga han i ryggen med en polisanmälan?

Behöver inte vara en raketforskare för att räkna ut svaret där.

Lite underförstått att man går med på att bemanna fordon nykter när man tar körkort och godkänner dessa regler men man kna inte blunda för att det finns droger som försämrar körförmågan som alkohol bland annat och det finns droger som gör en bättre förare genom att ex skärpa sinnen eller förändra körstilen till mer försiktig och defensiv.

Vad händer när han kört bil i 40 min o snubben vill fylla på? Han har då fan inte skarpa sinnen eller en defensiv körstil..... Om de nu va kokain du tänkte på? Jag har testat en o annan sak när jag va lite yngre men skulle nån anmäla mig för ja satte mig i trafiken påtänd så i efterhand skulle jag säga tack och ta mitt straff! 80 timmars samhällstjänst, mer än så har ja svårt o tro att han får för en drograttfylla och ringa narkotikabrott om han är ostraffad. Och är han straffad sen tidigare och inte berättat det för den blivande modern till hans barn så får han fan skylla sig själv för sånt berättar man
  • nissenorge
    Anonym (logik) skrev 2014-11-25 15:11:31 följande:

nissenorge skrev 2014-11-25 06:07:00 följande:
    Vad händer när han kört bil i 40 min o snubben vill fylla på? Han har då fan inte skarpa sinnen eller en defensiv körstil..... Om de nu va kokain du tänkte på? Jag har testat en o annan sak när jag va lite yngre men skulle nån anmäla mig för ja satte mig i trafiken påtänd så i efterhand skulle jag säga tack och ta mitt straff! 80 timmars samhällstjänst, mer än så har ja svårt o tro att han får för en drograttfylla och ringa narkotikabrott om han är ostraffad. Och är han straffad sen tidigare och inte berättat det för den blivande modern till hans barn så får han fan skylla sig själv för sånt berättar man

Vad ska hända menar du?

Annars så vet du vist inte mycket om vad som händer i moraldrabbade Sverige när man ditsäts som "knarkare" speciellt om man har en lite mer känslig position i samhället.

Skulle han åka dit på det vid en kontroll så skulle han väl inte ha nått val än att ta konsekvens och se glad ut, nu däremot blev han inte det, han blev i princip förråd av den han skulle kunna sätta sitt liv i händerna på, ingen bra grogrund för vidare relation om man inte kan lite ett skit på den man älskar och delar liv med.

Jo jag vet! Har själv haft en advokat som är dömd för både misshandel och ringa narkotikabrott, jag har rökt brajja med han som skulle representera mig i rätten. Jurist får jobb, inte som åklagare men advokat eller notarie, ja de finns massor
    Och det jag menar ska hända är att efter 40min så slutar kokainet ha sin verkan, återdoseringssuget kommer och han kör inte bil så bra längre! Tycker man att man blir förråd för hon sätter dit han när han ska ut i trafiken påtänd så är han en idiot men tydligen så tyckte han ungefär som mig. Precis som vilken vettig människa som helst, bara lortiga jävla gamla tjackpundare som tycker hon gjorde fel.
  • nissenorge
    smulpaj01 skrev 2014-11-26 12:16:20 följande:
    Trist bara om denna tråd får andra sambosar att vända sig till myndigheter istället för att lösa problem inom familjen
    Din lilla lilla hjärna kanske börjar tänka annorlunda när någon i din närhet är den som råkar stå ivägen för en narkoman i trafiken.....
  • nissenorge
    Carnitas skrev 2014-11-26 17:14:21 följande:

Läste du inte att TS skulle få en son om 4 veckor, men fick en dotter igår med normal vikt bara två dagar senare.

O de skulle vara nåt konstigt me den saken? Du tror inte dom tagit fel på ultraljud nångång? Ganska så jäkla vanligt skulle jag vilja säga. Och sen ca 400 gram under "normalvikt" är absolut inte heller konstigt med ca 4 veckor kvar. Läs på o lär dig lite innan du anklagar nån.
Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.