Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Vad ge för julklapp till min soc-tant?

Man får inte ta emot gåvor som räknas som kostsamma. Hembakat eller tex hemstickade sockar är okej.

Ps som soctant kan jag säga att utbildningen är lija lång och avancerad som civilekonom, sjuksköterska och lärare går. Skillnaden är att civilekonomer har dubbla lönen o halva arbetsbördan.

Jag skulle bli överlycklig för ett tack och en kram av en tacksam klient just eftersom det är så tunga dagar och man bara får skit

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (..) skrev 2014-12-11 23:22:46 följande:

Är det bara jag som blir helt chockad över att folk försöker förgifta soctanterna????

Om du visste hur folk kan reagera. Vi får inte ha...eller bör inte ha öppna profiler på nätet tex. Dödshot är vardagsmat för att folk inte får de pengar de anser sig ha rätt till eller när ett barn blir LVUat så händer det att föräldrarna visar sin olämplighet genom att söka upp Socialsekreteraren i hemmet...eller hotar med att sätta eld på sig själv inne på handläggarens kontor. Skrämmandeen sant även om det inte skrivs om det....

Därför skulle nog viljen soctant som helst bli glad över en blomma eller en teckning som ett barn gjort.
Svar på tråden Vad ge för julklapp till min soc-tant?