• Anonym (vega)

Vad ge för julklapp till min soc-tant?

Jag skulle nöja mig med att skriva ett kort eller ett brev där jag tackar henne för allt stöd och all hjälp och önska henne en God Jul och Gott Nytt! Hon är ju trots allt en myndighetsperson och då tycker inte jag att det passar att köpa en personlig gåva.

• Anonym (vega)
    Anonym (Fyll i anonym signatur) skrev 2014-11-24 19:52:19 följande:

Inte hembakat och inget som har mer än ett obetydlig värde. Hembakat slänger vi ändå av princip eftersom det förekommit förgiftningsförsök. Har en gåva mer än ett obetydligt värde så tar vi inte heller emot det.

Låter sunt.
  • Anonym (vega)
    nozpa skrev 2014-11-25 13:32:39 följande:

Beställ en tårta dit hon jobbar. Så blir det lite fika på jobbet. Så har vi gjort vid vissa tillfällen när man inte vill vara för personlig osv. Tårta till jobbet. Det uppskattas av alla.

Ngn här ovan talar om att det förekommit förgiftningsförsök mot socialkontor så jag tror ingen vill äta den tårtan!
  • Anonym (vega)
    nozpa skrev 2014-11-25 14:26:57 följande:
    Men en beställd tårta från ett konditori. Alltså dom får hämta den själva, alt få den levererad. Kanske ett presentkort på en tårta för X-antal personer. Bör ju vara safe.
    Ja det borde fungera men kanske har man regler om att inte ta emot sådant öht?
Svar på tråden Vad ge för julklapp till min soc-tant?