• EnFru

100 års fest med 40-tals tema?

Hej!

Behöver hjälp med tema, tips och inbjudningar. Jag och min pappa ska fira våra födelsedagar ihop. Han fyller 70 och jag 30. Börjar snart vara dags för inbjudningar men min fantasi är på noll. Tänkte köra med 40-tals tema, men hur få fram det i inbjudningar och på själva festen? Min mamma sa nånting om att ha en fest för "100 åringarna som INTE försvann", vilket också lät kul. Men hur få fram ett sånt tema?

Svårt det här, men vet ju att här på fl finns en massa uppfinningsrika medlemmar. Tack på förhand ifall nån har lust att hjälpa oss på traven lite.

• Svar på tråden 100 års fest med 40-tals tema?
  • Alexi

Skani bjuda släkt och vänner blandat? Måste ni ha ett tema?

• Paulina P P

Jag tycker att 40-talstema låter jättekul! Jag hade gärna blivit bjuden på en sån fest. I och för sig var det krig då och ont om det mesta då, så ska ni göra det riktigt tidstypiskt blir det väl selleribiff till huvudrätt, ingen grädde, ingen smör, inget socker och inget kaffe. Men det kanske bara dekorationer och musik som ska vara 40-tal?

Som inbjudan hade jag tagit en bild från 40-talet - en reklambild eller filmaffisch - och satt dit våra ansikten istället för tex Sickan Carlsson och Thor Modéns .

• EnFru

Släkt och vänner blandat ja.

Tack Paulina P P, ska kolla in din länk.

• EnFru

...och ja, mest kläder, dekorationer och musik som kommer vara enligt tema.

Svar på tråden 100 års fest med 40-tals tema?