Luciatåg
Hej. Nu vill jag ha lite tips då det snart är Luciatåg på dagis. Har en tjej på 2år. Hur ska ni göra? Ska eran tjej vara Lucia eller tärna?
Hej. Nu vill jag ha lite tips då det snart är Luciatåg på dagis. Har en tjej på 2år. Hur ska ni göra? Ska eran tjej vara Lucia eller tärna?
min 3åring ska vara pepparkaksgubbe!
om din flicka ska vara lucia kan jag rekommendera att du köper en mjuk luciakrona från Oscar&Ellen - smidigt för de små!
Tomte
Mina barn har varit lite äldre, så de har vetat själva vad de vill vara. De har provar lucia, tärna, stjärngosse och tomte. Aldrig pepparkaksfigurer, kanske för att vi inte haft sådana kläder? Annars är ju det också rätt vanligt nu.
På vår förskola har personalen bestämt vad varje barn ska vara, eftersom dom ska spela upp en pjäs i samband med lussandet. Lite trist tycker jag, som hellre hade sett att barnen själva fick välja.
Mina har alltid fått välja själva och väljer alltid tomte. Fantastiskt smidigt. Inga ljus som kan gå sönder.
Vår son har blåvägrat att ens vara med i luciatåget både när han var 2 år och när han var 3 år. Det ska bli spännande att se om han vill vara med i år när han är 4 år... I så fall får han bestämma själv vad han ska vara.
Min tjej som är 2,5 om ett par månader kom hem och sa att hon vill vara " löd (röd) tomte med tomteluva på lufiatåge". Blev lite förvånad över att hon hade koll på det men de hade tydligen pratat om det på förskolan och tittat på bilder.
Mina har haft absolut noll koll vid två års ålder och inte fattat något alls. Vi har satt på dem något bara, lucialinne eller tomtetröja. Ett ljus att hålla i handen är perfekt.
Min snart treåriga unge ska vara tomte. Här får barnen lyckligtvis välja själva, fattar inte varför dagis ska lägga sig vad småungar vill klä ut sig till, det är ju bara på kul.