• Längtan 34

Ivf start december! Någon mer ?

Hejsan!
    Jag hoppar in här! Spännande då jag är i samma fas som vissa av er :). Återförde ett embryo i onsdags och har testdag den 2/1. Kändes verkligen speciellt vid återföringen. Särskilt då vi fick se bild på embryot och då de visade när det satts på plats i mig. Blev mer verkligt. Nu hoppas vi på att det ska fastna och stanna kvar!!

Mår fint men har molvärk, halsbränna och väldigt ömma bröst. Håller tummarna för oss alla!!

• Längtan 34
    Anermu skrev 2014-12-19 20:34:33 följande:
    Tar du progesteron nu också dagligen ? Återförde du 2,3 lr 5 dagars?
    Ja, jag tar Crinone varje morgon så det är väl det som ger alla känningar. Vi återförde en tvådagars. De sa att ett av embryona stack ut så de ville sätta tillbaka det redan dag 2 på grund av att det då placeras i mest optimala miljön.

Hela processen har gått bra och jag har inte mått dåligt eller tyckt att något varit hemskt. Är ju så olika hur man reagerar på behandlingen. Skönt att det gått fint för er med! Det är så himla nervöst att vänta. Hoppas ju så himla mycket på att det är vår tur nu!
  • Längtan 34
    Anermu skrev 2014-12-20 10:24:54 följande:
    Nu håller vi tummarna ! Och hoppas dagarna går fort !!! Själv här är det nu väldig mensvärk samt lite bubblig i magen ! Hur mår du ?
    Ja det gör vi...hårt :)!!
    Jag har haft mensvärk till och från men inte så mycket idag. Det sticker dock till rätt ordentligt ibland. Känner det just nu faktiskt! Sen har jag haft en konstig känsla när jag blir kissnödig. Har gjort lite ont. Det har dock blivit bättre idag.

Försöker verkligen att inte känna efter så mycket men så fort man känner något som avviker från det normala reagerar man och börjar fundera Skrattande. Har fortfarande halsbränna vilket jag aldrig brukar ha.
  • Längtan 34

Haha jag känner igen det där med tuttarna Skrattande. Fick en kommentar från sambon för en stund sedan. Är ju superspända och ömma som bara den. De brukar dock vara det även då jag väntar på mens. Läste också att en vanlig biverkning när man använder Crinone är just ömma bröst.

Mensvärken har kommit tillbaka nu ikväll. Det är så jobbigt att känna den värken eftersom jag brukar känna så innan mens. Dock har jag ju känt värk från och till ända sedan äggplocket. Det borde väl vara fullt  möjligt att känna graviditetssymtom nu. Läste att embryot vanligen fastnar 2-4 dagar efter återföring och symptomen kan ju komma tidigt. Du har ju verkligen ökat chansen då du återförde 3 embryon. Hade jag fått välja hade jag återfört 2. Får hoppas på att de hittade guldägget och att det fastnat inne i mig nu.

Åh man vill ju verkligen ha besked typ idag. Men det är bara att vänta och se. Skönt att man är ledig nu i vart fall. Vi har inget särskilt planerat och ska bara ta det riktigt lugnt under jul och nyår! Var det 1/1 som var din testdag?

• Längtan 34
    Anermu skrev 2014-12-20 21:45:41 följande:
    Japp den 1/1 ska vi till kliniken ta blodprov , antagligen för att jag återfört så många så han kan se på hcg resultaten om det kanske kan handla om flera bebisar ! inte alltid det ökar så snabbt hcg vid fler bebisar men det kan hända , vilket låter ganska sannolikt , men jag kommer nog inte hålla mig undan gravtest själv här hemma ! Vill nog gärna testa kanske redan slutet av nästa vecka ! hir ska du göra ?
    Vi ska göra hemmatest den 2:e och rapportera resultatet till RMC. Jag tror inte att jag kommer att kunna hålla mig tills dess. Jag tänker dock inte testa alltför tidigt! Kommer att vara så himla nervöst när man ska testa. Usch man kommer både att vilja och inte vilja testa. Jag kommer att vänta och se hur allt utvecklas, hur jag mår och hur allt känns. Kanske kommer man att känna på sig hur det kommer att sluta.
  • Längtan 34
    Cina01 skrev 2014-12-27 19:13:34 följande:

Hej :) hur mår ni? Hoppas att julen har varit bra!

Usch vad jag tycker att dagarna går långsamt nu, vill bara testa!! Kommer ni att kunna hålla er till ert testdatum?

Jag har fortfarande "mensvärk" till och från, och ömma bröst men annars känner jag inget annorlunda alls. Ibland har jag känslan av att vi lyckats o ibland är känslan att vi misslyckats, men egentligen har jag ingen aning!! känns frustrerande att inte veta.

Hur går det med er Lutinus? Jag tycker det känns ganska obehagligt o ofräscht när det helt plötsligt bara börjar rinna. Trosskydden räcker inte alls, utan jag kör med binda för att vara säker på att det inte läcker nu. Känns som att det blir mer o mer för varje dag som går.

Hejsan!
    Julen har varit fin! Var många år sedan jag tog det så lugnt :). Hoppas din varit bra den med!!

Ja dagarna sniglar sig fram nu. Jag har varit frestad att testa men har bestämt mig för att vänta. Det kan ju vara helt missvisande och kan då medföra onödigt tänkande och analyserande. När har du testdatum? Jag har den 2/1.

Det är tillräckligt jobbigt med känslorna nu. Jag har precis som du haft mensvärk och ömma bröst. Utöver det har jag haft stickningar i magen och blivit riktigt varm/svettig vid några tillfällen. Detta försvann dock för någon dag sedan och jag kände plötsligt ingenting. Idag kom mensvärken tillbaka och rätt rejält också. Ont i både mage och rygg. I morse såg fick jag pyttelite blod på Crinonestickan. Blev riktigt nedstämd och nervös :(. Sedan dess har det inte kommit något blod och värken har avtagit. Hoppas så in i norden att detta var en normal blödning och inget konstigt. Jobbigt för psyket detta!!

Jag har Crinone och tycker inte att det varit så farligt som jag trodde att det skulle vara. Har ju läst om precis det du beskriver. Håller dock med om att det blivit lite mer de senaste dagarna. Vet inte om det kanske är skillnad på de två olika medicinerna.

• Längtan 34
    Cina01 skrev 2014-12-29 20:38:28 följande:
    Jo, julen var varit lugn och skön här också. Har slappat riktigt rejält hemma hos mina föräldrar :)

Vi har testdatum den 3:e, på lördag. Känns som en evighet dit. Vi har en liten speciell dag den 2:a, så jag funderade först på att tjuvtesta en dag tidigare men samtidigt är jag rädd att förstöra dagen om det är negativt... Jag är lite kluven faktiskt.

Hur har det gått? Inte kommit något mer blod hoppas jag?
    Låter som en fin jul :)!

Ja. visst har tiden gått sakta nu?!
    Tyvärr tror jag att det är kört för vår del denna gången :(. Igår kom det mer blod och det känns som om mensen kom igång...fast ändå inte riktigt. Jag har inte alls haft lika riklig som jag brukar. Brukar blöda jättemycket de två första dagarna. Dock antar jag att den mängd som kommit inte är någon bra mängd. Jag har även haft väldigt ont i magen och ryggslutet. Grät nästan hela dagen igår. Gör ju så ont när man inte lyckas. Denna gången känns det dessutom värre efter att man gått igenom denna processen.

I morse tog jag ett test bara för att. Det visade faktiskt positivt så detta är kanske (rätt troligt) ett tidigt missfall. Delade känslor när man sitter med testet i handen och tittar på pluset. Så glad för att det visar ett plus för det betyder ju att det fungerar men ändå så ledsen för att första gången vi såg ett plus skulle det ju leda till att vår dröm blev sann.

Jag kommer att testa igen om ett par dagar men har inte mycket hopp :(.

Vilket dilemma med testdagen. Kan ju bli ett fantastiskt tillskott till er speciella dag men förstår att du är tveksam ifall att det skulle vara negativt. Fast det ska det så klart inte vara :)!! Har du känt av några gravsymptom? Himla klurigt det där då medicinen kan luras.
  • Längtan 34
    Cina01 skrev 2014-12-29 22:21:30 följande:
    Åh vad jag hoppas att det inte är kört för er!! Det finns ju fortfarande hopp så länge testet visar positivt!! Men jag förstår att det känns riktigt tungt...hoppas att du och din man har bra stöd i varandra! För mig känns det väldigt viktigt att jag o min sambo kan stötta varandra o prata om allt som händer även om vi hanterar det på lite olika sätt.

Jag försöker att inte analysera symptom, men det är svårt att låta bli. Idag blev jag illamående när jag åkte bil o tåg, vilket jag aldrig blivit förut. Har även känns mig yr till o från sedan igår kväll. I övrigt är det som tidigare med mensvärk o trötthet. Min sambo säger att det måste vara bra tecken, men jag försöker vara försiktigt positiv o tänka att det lika gärna kan vara pga Lutinus. Svårt att veta vad man ska tro, vill bara testa nu!
    Åh jag hoppas verkligen att symptomen du känner är tecken på graviditet :D!!

Blödningen varade bara i två dagar och var helt borta igår. I morse tog jag ett nytt test och ett starkt plus visade sig efter bara några sekunder :D! Mycket starkare än det jag fick i måndags. Jag är alltså graviiiid!! Helt sjukt och jag kan inte förstå det men är så jädra glad!

Håller verkligen tummarna för att ditt test visar positivt och att år 2015 blir ett fantastiskt år!

Gott Nytt År och kram på dig!!
  • Längtan 34

I morse gjorde jag ett test som visade ett tydligt plus Skrattande!! Trodde att det var kört när jag fick en blödning men det gick vägen. Är verkligen överlycklig för om allt går som det ska kommer år 2015 att bli det bästa året någonsin!!

Hoppas verkligen att allt går bra för er alla och att nästa år blir ett guldår för oss alla!

Gott Nytt År och stor kram till er!!

• Längtan 34
    hokus pokus skrev 2014-12-31 17:58:18 följande:
    grattis! själv har jag tjuvtestat idag och också plussat!! sååå galet!

igår var jag sååå illamående att jaginte kunde äta lunchen, trots att jag var så hungrig innan. blev jobbigt eftersom vi var på restaurang, men bara jag tänkte på att äta så fick jag kräkkänslor...efter det kände jag mig ganska hoppfull. idag hugger det ordentligt i höger sida ibland. lyyyyycka till nu alla som har testdag snart
    Åhh va underbart! Stort grattis :D! Känns helt ok att må illa när man vet orsaken ;). Jag har inte haft så mycket illamående men värk i mage och svank till och från samt lite humörskiftningar. Känner mig dessutom konstigt hungrig nästan hela tiden. Inte så att jag har så stor aptit men jag känner det i magen :). Märkligt hur snabbt det börjar hända saker i kroppen.
Svar på tråden Ivf start december! Någon mer ?