Gravid eller skengravid?! Vad har ni för symptom?
Hade mens den 6/11 och den tog slut 11/11. Min mens har inte riktigt kommit igång men min nuvarande menscykel är på 19 dagar. Bim är alltså nästa söndag.Den 20/11 fick jag en ljusrosa flytning som sedan försvann. Fick också jätteont i tjejmagen och det spände när jag låg ner.
Jag har sedan dess haft en molande värk, typ mensvärk (eller om jag fick det innan den ljusrosa flytningen), är tröttare, det sticker i magen på vänster sida ibland, jag har varit lös i magen 2 ggr, lite illamående ibland, lite ont i svanken, har just nu vita lite geggiga flytningar. Min sambo har även påpekat att min mage varit lite svullen (nåde honom om jag bara är skengravid...haha)
Det som får mig att misstänka graviditet är framförallt för att jag har haft en konstant "mensvärk" sedan jag hade mens inprincip. Har hunnit ta två test som båda visa negativt.... Är ju såklart för tidigt att se men kunde helt enkelt inte hålla mig. Med min första graviditet kände jag av symptom jättetidigt (fast förstod inte då att det var pga graviditet.) Igår kväll fick jag en spänning långt ner i tjejmagen som gjorde ont och det spände ännu mer när jag sträckte på mig/tryckte där. Magen var också svullen.
Finns det fler som känner som jag? Kan jag vara gravid eller är ju helt enkelt väldigt SKENgravid? Vad hade ni för symptom? Och var ni gravida eller skengravida? Snälla dela med mig av era erfarenheter och vad tror ni, gravid eller skengravid?! TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-25 19:53
Jag har också haft obehagliga hjärtklappningar två gånger senaste veckan.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-25 20:07
Glömde även nämna att jag varit väldigt yr och haft yrsel..