orgasm vid analsex
Min tjej får oftast bara orgasm vid analsex, vilket både hon och jag tycker är lite mystiskt. Har ni någon bra förklaring?
Min tjej får oftast bara orgasm vid analsex, vilket både hon och jag tycker är lite mystiskt. Har ni någon bra förklaring?
Nu är jag inte så förtjust i analsex, men det känns ju MER än vaginalt. Det spänner, gör lite ont i början, känns djupare på nåt sätt... Även om jag som sagt inte är ett stort fan så kommer jag (med hjälp av lite gnugg på klittan) eftersom jag måste vara sprängkåt för att det ens ska gå att genomföra rent fysiskt och för att jag ska vilja ha det. Och är man dunderkåt kommer man så klart lättare, oavsett om något samtidigt sker som är lite obehagligt. Så är det för mig iaf.
Nu är jag inte så förtjust i analsex, men det känns ju MER än vaginalt. Det spänner, gör lite ont i början, känns djupare på nåt sätt... Även om jag som sagt inte är ett stort fan så kommer jag (med hjälp av lite gnugg på klittan) eftersom jag måste vara sprängkåt för att det ens ska gå att genomföra rent fysiskt och för att jag ska vilja ha det. Och är man dunderkåt kommer man så klart lättare, oavsett om något samtidigt sker som är lite obehagligt. Så är det för mig iaf.
En förklaring kan vara att ringmuskeln oftast bara krampar reflexmässigt i någon minut om den införda penisen och att den sen slappnar av. Den avslappningen gäller då större delen av bäckenbottenmuskulaturen och om hon då också är rejält sexuellt upphetsad, blir då blodgenomströmningen maximal. Det skulle kunna vara så att hon annars omedvetet kniper till så att blodet inte riktigt kommer till. Den ökade blodgenomströmningen vid anal penetration, gör då att klitoris blir mer erigerad. Det kan till och med vara så att inte bara den synliga delen av klitoris utan också dess "rötter" långt in blir helt styva. Klitoris inre delar kan då stimuleras vid analsamlaget. Hon kanske egentligen har en slags erektionsproblem, vilket är svårt att se på kvinnor. En halvstyv man har ju också svårigheter att få orgasm.
Jag känner igen mig i din beskrivning från en mans perspektiv...det förutsätter ofta att man är liksom en nivå kåtare än vanligt..det tillsammans med att det är lite förbjudet och extra trångt gör det extra härligt. Ni kvinnor brukar också stöna lite mer annorlunda än annars...mer innerligt och djupare på något sätt (ni kvinnor kan jag nog inte säga...kvinnor jag upplevt är nog en bättre beskrivning)
En förklaring kan vara att ringmuskeln oftast bara krampar reflexmässigt i någon minut om den införda penisen och att den sen slappnar av. Den avslappningen gäller då större delen av bäckenbottenmuskulaturen och om hon då också är rejält sexuellt upphetsad, blir då blodgenomströmningen maximal. Det skulle kunna vara så att hon annars omedvetet kniper till så att blodet inte riktigt kommer till. Den ökade blodgenomströmningen vid anal penetration, gör då att klitoris blir mer erigerad. Det kan till och med vara så att inte bara den synliga delen av klitoris utan också dess "rötter" långt in blir helt styva. Klitoris inre delar kan då stimuleras vid analsamlaget. Hon kanske egentligen har en slags erektionsproblem, vilket är svårt att se på kvinnor. En halvstyv man har ju också svårigheter att få orgasm.
Jo jag har fått den förklaringen med..att njutningen är smärtblandad. Jag tycker det är sjukt sexigt när kvinnan vill ta det stegen...att bli inbjuden till det. Det ger ett väldigt konkret kvitto av man tillsammans jobbat upp en exceptionell nivå av kåthet. Vilket är det skönaste sexet enligt din mening?
Tänk vad man lär sig på FL. Hade nån frågat mig för några år sedan hade jag aldrig trott på att en kvinna kunde få orgasm av samlag bakvägen.
Man lär sig så länge man lever...
Kul att ha fakta om det skulle bli några intressanta diskussioner hemma...
Bara för att förtydliga. Det finns två ringmuskler. Den yttre som kan styras av viljan. Samt den inre som består av glatt muskulatur och reagerar på tryck. Den kan inte styras av viljan men kan slappna av om personen känner sig bekväm och avslappnad. Det förklarar varför en del misslyckas med att komma in då den yttre slappnar av men sedan tar det stopp in liten bit in. Så att tro att bara man har kommit så är det är det bara att köra på är fel. Hur smärtsamt det kan vara är att jämföra med de kramper man kan få om man är extremt nödig för nr2. Självklart är förmågan att kunna slappna av personlig likaväl som lusten till analsex. En del har det, andra inte. En som inte gillar det eller absolut inte vill kan inte omvändas.
Jag vet de som älskar analsex. Jag vet de som avskyr det. Både män och kvinnor. Det får man respektera. Sen vet jag de som har försökt och försökt men inte lyckats eller så har det känts obehagligt eller obekvämt. Kan bero på att de inte är typen som klarar av det helt enkelt. Finger eller en smal vibrator - kanske. Men en kuk och samlag - nej.
Att vissa inte känner någon tillstymmelse till smärta är väl bara att gratulera. Men det finns de som upplever en typ av smärtblandad njutning som för en del är en del av grejen. Teknik, erfarenhet, "rätt person" och storlek kan underlätta men fixar inte alla. Men som tur är så finns det så mycket annat skönt att göra. :)
Jag har upplevt två kvinnor som fått oerhört starka orgasmer vi analsex och jag tror det ligger mycket i vad du skriver...båda hade mycket närvaro och god förmåga att leva sig in i njutningen och blev vansinnigt kåta av analsex, dessutom beskrev dom hur den anala stimulansen ledde dom till djupare orgasmer snarare än ytliga klitorisorgasmer vilket märkte väldigt tydligt