• manu88

hjälp att tyda ÄL-test!

Hej!

Vi försöker bli med barn. Det är andra månaden vi försöker och den här månaden använde jag ÄL-tester.
    Hade min senaste mens den 11-16 nov 2014. Började med ÄL-tester dag 10 på min cykel och fick vad jag trodde en nästan positiv test den 25/11 (hade även sex). Den 26/11 var båda strecken lika starka i färgen fast svagare än förra testet. Positivt?

Testade igen på kvällen den 26/11 och då var testet negativt. (Sticka nr 3 på bilden). Under gårdagen kände jag att jag hade lite ont i tjejmagen (brukar ha det vid ÄL)

Testade imorse också och då var testet negativt.

Kan det vara så att jag hade ÄL under gårdagen någon gång?

Kan det räcka med att ha haft sex när vi hade det?

Här har ni bilder.
    Vill även säga att bilden på dem två första stickorna är tagna flera timmar efter och att färgen var starkare när jag tog testerna.

Tredje Stickan är ca 15 min efter.

Sista bilden är tagen 5 min efter.

• Svar på tråden hjälp att tyda ÄL-test!
  • manu88

Hej! Jag skulle nog säga att strecken ska vara nästintill lika starka. Jag tkr det där testet ser positiv ut och du bör ha ÄL ganska snart. Sexa på! :)

• tolate

Åh tack för du ger mig hopp! :)

Bara hoppas på att det tar sig nu då, och att jag har äl så inte testet bara spökar med mig :p

• manu88
    tolate skrev 2015-01-06 01:37:04 följande:

Åh tack för du ger mig hopp! :)

Bara hoppas på att det tar sig nu då, och att jag har äl så inte testet bara spökar med mig :p

Om du vill vara extra säker kan du köpa CB ÄL tester och testa när du ser att strecken ser ut sådär.

Som du kanske såg i mina bilder så var strecken inte lika starka. Jag brukar även känna av ÄL. Testa annars tre ggr per dag så kan du se stegring.
  • tolate

Ja jag får nog göra det :p

Jo, den bilden såg jag.

Efter mitt missfall så har jag haft nå känningar, antar att det kan vara älkänningar, kände aldrig nått innan mf. Och kände dom runt dagarna när jag gjorde testet.

Tror jag har kort stegring eller nått för jag testar 2-3 ggr/dag. Och förra gången jag testade ältest så såg jag det bara 1 gång om jag minns rätt.

• manu88
    tolate skrev 2015-01-06 14:00:10 följande:

Ja jag får nog göra det :p

Jo, den bilden såg jag.

Efter mitt missfall så har jag haft nå känningar, antar att det kan vara älkänningar, kände aldrig nått innan mf. Och kände dom runt dagarna när jag gjorde testet.

Tror jag har kort stegring eller nått för jag testar 2-3 ggr/dag. Och förra gången jag testade ältest så såg jag det bara 1 gång om jag minns rätt.

Jag önskar dig lycka till :)
  • tolate
    manu88 skrev 2015-01-07 14:53:56 följande:

Jag önskar dig lycka till :)

Tack! :)
  • manu88
    Annasofia01 skrev 2015-01-08 00:24:32 följande:

Tycker ni det hör ser ut att vara positivt ?

php96ZrXN45425.jpg

Har du några andra bilder från före eller dagen efter?

Jag har faktiskt aldrig testat med dem där
  • Tildalina

Kan någon hjälpa mig tolka mina äl-test blir inte klok på dem!

Testade en första period och tyckte jag fick utslag den 13, sen hörde jag att strecket ska va starkare än kontrollstrecket så då började jag testa igen på dag 20, och fick följande resultat.. Hade jag aldrig ÄL runt den 13, utan fick den mycket senare, så måste det va? :)

?

Svar på tråden hjälp att tyda ÄL-test!