I mitt senaste inlägg blev det visst flera frågetecken istället för en blinkande smiley.
Anonym (Lite samma.) skrev 2014-12-05 00:58:16 följande:
Jag har också misstänkt mig ha den sjukdomen då jag har den i släkten samt även många andra reumatiska sjukdomar.
Mitt problem är att jag inte kommer ngn vart inom sjukvården. Får inte ta det där blodprovet då min läkare säger att man slutat ta det för att så många är positiva utan att ha sjukdomen. En slätröntgen är utförd efter att en kiropraktor skickat remiss. MR verkar helt uteslutet. Har gått hos en sjukgymnast som ansåg att han inte kunde göra mer utan att läkaren fick ta vid men det gjorde denne alltså inte. Har nu börjat hos en annan sjukgymnast som säger att det beror på stela höftböjare. Skulle vara helt underbart om det var ngt så banalt! Är skeptisk men tänker naturligtvis genomföra behandlingen och hoppas på det bästa. Hör gärna av dig om du kommer ngn vart!
Jobbigt att du inte får hjälp inom sjukvården, kan du byta läkare igen? Vet att det även går att skicka egenremiss, kan ju vara en chans. Beskriv dina besvär och att det finns reumatiska sjukdomar i släkten, kanske du kan få träffa en reumatolog.
Vore ju toppen om din sjukgymnast har rätt och det enbart beror på stela höftböjare.
Jag har en väldigt bra läkare som lyssnar och förklarar. Men att träffa rätt sjukgymnast har tagit lite tid, och flera byten har varit nödvändiga. Nu har jag en sjukgymnast jag träffar 2 ggr i veckan som jag tränar avslappning och rörlighet med. Och en annan sjukgymnast 2 ggr i veckan på varmvattenbad och där fokuserar jag på styrka och balans. Sen har jag flertalet hemuppgifter och tar 3 promenader om dagen. Det går framåt nu, kan gå utan hjälpmedel och jag klarar oftast att ta på och av mig själv.