• EBS1

    Köpa leksaker/barnartiklar på nätet?

    Vi är 5 tjejer som går en yrkesutbildning i Stockholm och jobbar nu med ett grupparbete med inriktning e-handel och föräldrars köpvanor på nätet inom 5 år.

    Vi skulle verkligen uppskatta om ni som är föräldrar eller är blivande föräldrar tog er tiden och delade med er av era tankar kring era köpvanor på nätet när det kommer till leksaker och barnartiklar. 

    - Handlar ni leksaker/barnartiklar på nätet idag? Om inte, varför?
    - Är det något som ni handlar mer än annat? Om ja, vad?
    - Tror du att du kommer handla mer på nätet de närmaste 5 åren?
    - Vad hindrar dig att handla på nätet idag? (leverans, dyrt, osäkert, betalningssätt, m.m)

    Vi ser fram emot era svar och funderingar!

  • Svar på tråden Köpa leksaker/barnartiklar på nätet?
  • Almina

    - Handlar ni leksaker/barnartiklar på nätet idag? Om inte, varför?

    Ja.

    - Är det något som ni handlar mer än annat? Om ja, vad?

    Mest leksaker.

    - Tror du att du kommer handla mer på nätet de närmaste 5 åren?

    Ja.

    - Vad hindrar dig att handla på nätet idag? (leverans, dyrt, osäkert, betalningssätt, m.m)

    Ibland leveranskostnaden.

  • EBS1
    Almina skrev 2014-11-27 12:09:58 följande:

    - Handlar ni leksaker/barnartiklar på nätet idag? Om inte, varför?

    Ja.

    - Är det något som ni handlar mer än annat? Om ja, vad?

    Mest leksaker.

    - Tror du att du kommer handla mer på nätet de närmaste 5 åren?

    Ja.

    - Vad hindrar dig att handla på nätet idag? (leverans, dyrt, osäkert, betalningssätt, m.m)

    Ibland leveranskostnaden.


    Hej Almina; Skulle uppskatta om du kunde utvecklade dina svar lite till. T.ex. vad för slags leksaker handlar du? Varför tror du att det kommer ske mer näthandel för leksaker/barnartiklar inom 5 år? Och vad är det du vill ändra med leveranskostnaden?

    Tack för ditt svar!
  • Alexi

    Jag handlar allt som går på nätet. Vissa saker vill man ju klämma på först och då handlar jag i butik. Ibland orkar man inte vänta på leveranstiden. Och är frakten för dyr så handlar jag inte där.

  • Gladskit

    - Handlar ni leksaker/barnartiklar på nätet idag? Om inte, varför?
    Ja!

    - Är det något som ni handlar mer än annat? Om ja, vad?
    När han var yngre var det blandat, både kläder, leksaker och tillbehör (åkpåse och skötväska bl.a.).
    Nu är han snart nio år och kläder är svårt för det skiljer så mycket på storlekar. Så det är mest leksaker och annat. Han samlar på pokemon-kort tex. och gillar Lego och då kan man ofta få det bra mycket billigare om man beställer från utlandet, tex. från Amazon eller liknande.

    - Tror du att du kommer handla mer på nätet de närmaste 5 åren?
    Inte mer, men som idag ungefär.

     - Vad hindrar dig att handla på nätet idag? (leverans, dyrt, osäkert, betalningssätt, m.m)
    -Jag känner mig fullt säker med allt kring nätshopping. Handlar man från stora sajter så är det inga problem.

  • Almina
    EBS1 skrev 2014-11-27 12:17:03 följande:

    Hej Almina; Skulle uppskatta om du kunde utvecklade dina svar lite till. T.ex. vad för slags leksaker handlar du? Varför tror du att det kommer ske mer näthandel för leksaker/barnartiklar inom 5 år? Och vad är det du vill ändra med leveranskostnaden?

    Tack för ditt svar!


    Jag har bl a köpt leksaksspis, gunghäst, xylofon, leksaksbil med ljud, lära-gå-vagn...

    Men jag har även köpt andra barnartiklar som barnvagn, bilbarnstol, fårfäll till vagnen, vinterkängor, begagnade kläder på Tradera, barntallrik...

    Jag svarade iofs bara på att jag tror att JAG kommer köpa mer på nätet, och det är väl mest för att det i regel är billigare. Men också för att man kan shoppa hemma i lugn och ro där man även kan läsa recensioner och liknande. Men av liknande skäl kan man ju tänka sig att näthandeln kommer att öka.

    Jag gillar när det är fri frakt! Även om väl den kostnaden då ligger i själva varan istället så tycker jag att det blir mer överskådligt vad jag kommer få betala. Det är ok när det är fri frakt över en viss summa (om inte summan är alltför hög).
Svar på tråden Köpa leksaker/barnartiklar på nätet?