• Anonym (..)

oro för mitt barn

Nej, att barn inte vill åka ifrån någonstans där de trivs är normalt men att skrika och må så dåligt hade gjort att jag slagit upp ögonen. Men ett så litet barn kanske är mer mammigt om de bor mest hos dig. Försök att fråga vad det är pappan och barnet gör när han/hon är där. Varför är barnet ledsen? Kanske kan ni träffas med pappan båda två, om barnet känner mer trygghet när du är med? Har du någongång märkt av att mannen skulle kunna vara elak mot barnet? (Och nu menar jag intr elak för att han säger till honom eller henne att inte smaska vid matbordet utan mer olämplig).

• Anonym (..)

Säg till pappan att du är beredd att dra upp umgänget inför tingsrätten där du yrkar på att du ska ha barnet boendes hos dig på heltid och umgänge sker med kontaktperson. Men då krävs det att det är bäst för barnet. Om man inte kan bevisa attt barnet far illa kan det vara svårt att bevisa. I regel lyssnar man inte på så små barn Heller då de inte vet sitt eget bästa och mycket väl kan vara ledset för att det hellre vill va med dig, inte för det far illa hos pappan.

Svar på tråden oro för mitt barn