• Äldre 28 Nov 10:39
    3118 visningar
    18 svar
    18
    3118

    Familjelivs julkalender: Lucka 8

    Idag vill jag att du tar ett kort som symboliserar ljus och glädje. Du väljer motivet och det kan vara ett foto på i princip vad som helst som du förknippar med ljus och glädje. Posta bilden här i tråden och berätta kort om varför du valde den bilden. Skriv också en motivering varför du vill vinna.


    Tävlingen öppnar 8/12 och pågår fram till midnatt 8/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 9/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte

  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 8
  • Äldre 8 Dec 07:48
    #1

    Glädje kan vara så mycket, men ett av mina minnen är från i somras då yngsta dottern fick träffa sin absolut största idol PIPPI. Den lycka som lyste i hennes ögon då är obeskrivlig.

    Min motivering:
    Då yngsta dottern har börjat tycka det är roligt att sitta still och bygga med lego, men aldrig får låna storasysters lego så hade det varit roligt att få ge henne ett alldeles eget lego som bara hon får röra och inte behöver dela med sig av.



     

  • Äldre 8 Dec 10:26
    #2



    Denna höst har jag nog varit riktigt mörk och trist och jag har så känslig för det. Får jag för lite sol så blir jag genast trött och lite nere.
    Denna bild är därför ljus och glädje för mig. Lite sol och snö skulle göra mig pigg och glad.


     


    Min son skulle bli överlycklig över detta. Han springer alltid runt och leker brandbil. Han har ingen och då får han vara en själv. Gladast skulle jag nog ändå bli, för då slipper jag känna trumhinnorna vibrera av hans ljusa tonval ;)


     


    Mille & Nattis
  • Äldre 8 Dec 11:55
    #3


    Du är morgon solen mitt hjärta, du lyser upp dagen för mig. Du är absolut den underbaraste lyckligaste glädjen i mitt liv. Att få hålla om dig för första gången efter 36 veckor i magen var den häftigaste känslan jag någonsin upplevt. Efter all smärta och all krystande man fick stå ut med, glömde jag genast bort när jag ditt ansikte fick se!

    Idag är du 9 månader oohh aldrig viste jag att jag kunde älska någon såååååå här mycket. Varje morgon då du ler, varje dag ditt skratt jag hör, varje natt vi sover tillsammans oooh jag vill alltid alltid föralltid vara nära dig.

    Jag älskar dig min dotter!!!!!!
  • Äldre 8 Dec 11:57
    #4

    [quote=74485162][quote-nick]Maliqi skrev 2014-12-08 11:55:58 följande:[/quote-nick]

    Du är morgon solen mitt hjärta, du lyser upp dagen för mig. Du är absolut den underbaraste lyckligaste glädjen i mitt liv. Att få hålla om dig för första gången efter 36 veckor i magen var den häftigaste känslan jag någonsin upplevt. Efter all smärta och all krystande man fick stå ut med, glömde jag genast bort när jag ditt ansikte fick se!

    Idag är du 9 månader oohh aldrig viste jag att jag kunde älska någon såååååå här mycket. Varje morgon då du ler, varje dag ditt skratt jag hör, varje natt vi sover tillsammans oooh jag vill alltid alltid föralltid vara nära dig.

    Jag älskar dig min dotter!!!!!!

    Vinner jag så får min systers son presenten då han älskar lego!

  • Äldre 8 Dec 12:30
    #5

    Min son är mitt ljus o glädje.
    Han är den enda familj jag har o varje dag med honom är ett äventyr.
    Jag skulle inte kunna få barn, men så som en oväntad men välkommen överraskning kom han för snart 9 år sen.
    Bilden är tagen på ölands djurpark där han som vanligt gärna vill undersöka allt o lite till.Skrattande


    Lego är något vi båda tycker om att bygga med.
    Fritt fram för fantasin.


  • ELLEoC­lara
    Äldre 8 Dec 14:49
    #6


    Min dotter med sin morfar, tycker man verkligen kan se glädjen och värmen mellan dessa två. Kortet är taget en solig och fin september dag.

    Dottern älskar lego, men ekonomin tillåter inte till så stora fina byggsatser som denna.
  • Äldre 8 Dec 15:23
    #7


    Julens ljus och syskonkärlek. Förra årets försök till foto med två leende barn framför granen, tagning åtta. För att julen är ljus och att det är en glädje att ha syskon, även om de inte fattat det än ;)

    Elsa är värd mer LEGO, hennes bror delar inte med sig och brandkåren är kul! Vi har Kråke på brandstationen som bok hemma, den är en favorit.
  • Äldre 8 Dec 17:46
    #8


    Jag vill gärna vinna till min systersons son Noel :) Han skulle bli väldigt glad 
  • Äldre 8 Dec 20:14
    #9



    Att få rida älsklingsponnyn i nysnö!  Det är glädje!


     


    Att få möjlighet att gläda en liten grabb med ett legopaket. För lego är det bästa han vet

  • Äldre 8 Dec 20:21
    #10

    Min yngsta son på 3 år är väldigt bestämd av sig och han gjorde klart redan i november att han skulle vara stjärna på luciatåget. Hjälp tänkte jag och hans mamma, hur gör man en stjärna.

    Efter mycket klurande tillsammans har han och hans mamma fixat en stjärndräkt till honom. Han har på den hela tiden hemma och han längtar så han nästan går sönder till fredag och förskolans luciatåg.

    Han, hans storebror, kommande lillebror och min fru är ljus och glädje för mig. Jag älskar deras klurighet och att vi har det så bra tillsammans. Vi bygger mycket lego, ibland efter ritning och ibland helt fritt och det är alltid lika kul. Det skulle passa utmärkt med lite enklare lego för sonen, som börjar känna sig stor för duplo, men som tycker vanligt lego är svårt. 

  • Äldre 8 Dec 21:22
    #11

    När man inga syskon har och är liten så är lyckan för moster och liten att ha en fabtastiskt älskad storkusin  som är 23 och vill sova över och leka i ens Riddarborg

  • 880215
    Äldre 8 Dec 21:46
    #12

    Jag har SÅ många underbara glädjebilder på min lilla solstråle, så det var väldigt svårt att välja endast EN bild.
    Varför jag valde just denna bild är för att den visar på hur glad min son är i bilar- i synnerhet brandbilar (han älskar brandbilar).
    Här är han i ett garage, klädd i sitt brandmans-galonställ (tyckte att det passade väldigt bra som bidrag till dagens luck-vinst) och tittar på bilar med sin pappa. Lycka! Solig

    För mig symboliserar denna bild verkligen ljus och glädje!

    Motivering:

    Min son älskar brandbilar. När han blir stor vill han bli brandman (eller polis, vaktmästare, lokförare, skogsvaktare, rörmokare eller bagare). Flört
    Han fyller fyra år idag, och då detta Lego är från just fyra år, så skulle det ju passa honom alldeles ypperligt bra! Glad

  • Äldre 8 Dec 23:17
    #13

    Å min son Mitt ljus , hans leende hans personlighet gör oss varma i detta hus . Vad skulle inte passa bättre en överraska min lilla med en brandkår , ni skulle förstå hur lycklig han blir om han denna vinst får . Han och blåljus har något tillsammans, så jag hoppas att han på detta har en chans . Så nu till jul vill jag se ögon tindra och höra barnens skratt , lika vackert som en stjärnklar vinternatt .

    I detta paket från familjeliv finns det något som i leken kan rädda liv , öppna och se vad vi vill överraska dig med ??

    Bilden är tagen bär det brann i vår trappuppgång och sedan dess är det polisen och brandkåren som det pratas mycket om ????

  • Äldre 8 Dec 23:18
    #14

    Visste inte symboler gjorde frågetecken :)

  • Äldre 9 Dec 10:23
    #15

    Oj oj oj!
    Denna gången har juryn haft svårt att välja därför att alla bidrag sprider kärlek, ljus och värme. Alla bidrag är så fina. Tack för att du delar med dig Solig

    Dagens vinnare är:


    Heru skrev 2014-12-08 20:21:25 följande:
    Min yngsta son på 3 år är väldigt bestämd av sig och han gjorde klart redan i november att han skulle vara stjärna på luciatåget. Hjälp tänkte jag och hans mamma, hur gör man en stjärna.

    Efter mycket klurande tillsammans har han och hans mamma fixat en stjärndräkt till honom. Han har på den hela tiden hemma och han längtar så han nästan går sönder till fredag och förskolans luciatåg.

    Han, hans storebror, kommande lillebror och min fru är ljus och glädje för mig. Jag älskar deras klurighet och att vi har det så bra tillsammans. Vi bygger mycket lego, ibland efter ritning och ibland helt fritt och det är alltid lika kul. Det skulle passa utmärkt med lite enklare lego för sonen, som börjar känna sig stor för duplo, men som tycker vanligt lego är svårt. 
    Ett stort grattis till HERU!Skål
    Härligt att sonen redan i unga år är klurig och tänker utan för boxen. En riktigt strålande stjärna.
    Mejla dina kontaktuppgifter till redaktionen@familjeliv.se
    Skriv vinnare julkalender i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vad du vann och vilken lucka. Solig

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411569-familjelivs-julkalender-lucka-9

    Lycka till! Tomte
  • 880215
    Äldre 9 Dec 12:04
    #16
    Heru skrev 2014-12-08 20:21:25 följande:

    Min yngsta son på 3 år är väldigt bestämd av sig och han gjorde klart redan i november att han skulle vara stjärna på luciatåget. Hjälp tänkte jag och hans mamma, hur gör man en stjärna.

    Efter mycket klurande tillsammans har han och hans mamma fixat en stjärndräkt till honom. Han har på den hela tiden hemma och han längtar så han nästan går sönder till fredag och förskolans luciatåg.

    Han, hans storebror, kommande lillebror och min fru är ljus och glädje för mig. Jag älskar deras klurighet och att vi har det så bra tillsammans. Vi bygger mycket lego, ibland efter ritning och ibland helt fritt och det är alltid lika kul. Det skulle passa utmärkt med lite enklare lego för sonen, som börjar känna sig stor för duplo, men som tycker vanligt lego är svårt. 


    GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}
    Superfin stjärna!
  • Äldre 9 Dec 14:28
    #17
    Forumvärd skrev 2014-12-09 10:23:13 följande:

    Oj oj oj!
    Denna gången har juryn haft svårt att välja därför att alla bidrag sprider kärlek, ljus och värme. Alla bidrag är så fina. Tack för att du delar med dig Solig

    Dagens vinnare är:


    Ett stort grattis till HERU!Skål
    Härligt att sonen redan i unga år är klurig och tänker utan för boxen. En riktigt strålande stjärna.
    Mejla dina kontaktuppgifter till [email protected]
    Skriv vinnare julkalender i ämnesraden och glöm inte att berätta för oss vad du vann och vilken lucka. Solig

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här hittar du dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411569-familjelivs-julkalender-lucka-9

    Lycka till! Tomte
    Stort tack! sonen kommer bli väldigt glad över att han vunnit pris för sin stjärna!
  • 880215
    Äldre 9 Dec 14:54
    #18
    Heru skrev 2014-12-09 14:28:32 följande:
    Stort tack! sonen kommer bli väldigt glad över att han vunnit pris för sin stjärna!
    Den var otroligt fin!
    Orkar du skriva här, eller PM:a mig och berätta hur du gjort och vilka material du använt? Vore superschysst! Glad
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 8