Inlägg från: Anonym (villrådig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villrådig)

Dottern önskar sig strings i julklapp

Har en flicka på 11 år som nu inget hellre vill ha än ett par stringtrosor. Hon har tjatat sedan i somras. Först trodde jag hon skulle ge sig och tröttna när hon märkte att det inte spelade någon roll hur mycket hon än tjatade, men hon har fortsatt. Och nu står de alltså högst på hennes önskelista.

Jag tycker hon är för ung. Hon säger att hon provat hemma hos en kompis, och att hon vill ha det för hon tycker det är skönt, men jag misstänker att det bara är ett svepskäl, att hennes kompis sagt "om inte din mamma ger dig, säg att du vill ha det för bekvämlighetens skull". Typ så.

Jag tror hon vill ha string för att få uppmärksamhet från killarna i klassen. Hon är tidig i utvecklingen både mentalt och fysiskt, men 11 år är för ungt tycker jag.

Samtidigt vill jag inte se henne besviken på julaftons kväll. Hur kan jag genom samtal övertala henne om att hon är för ung för att ha strings?

• Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp
  • Anonym (villrådig)
    Nyfiken gul skrev 2014-11-29 12:05:03 följande:

förklara för henne vad ett par stringtrosor egentligen står för om du tar det ur den sexxuella synvinkeln.   Kanske dags att ha ett prat om kropp, mens och sexualitet?   

Det har jag faktiskt redan talat om, men då säger hon bara att det inte är därför hon vill ha det, utan för att det är så skönt.

Jag är ganska säker på att hon ljuger, men vad säger man liksom?
  • Anonym (villrådig)
    Anonym (Alltså.) skrev 2014-11-29 12:09:36 följande:

Man säger "Jag är vuxen, du är ett barn. Du lyder mig - jag tycker inte att du ska ha string - för att...här förklarar du... - och det får du finna dig i, tills du är stor nog att förstå min vinkel. Då kan vi prata om det igen" 

Och då hatar hon mig :(
  • Anonym (villrådig)

Haha, jag är väl bara en mesig förälder helt enkelt. Får skärpa till mig och bli lit tuffare! :)

• Anonym (villrådig)

Vi har haft en lång och utförlig diskussion nu, och hon vill fortfarande ha för hon tycker hon är "vuxen" nu. Jag har vänligt men bestämt berättat att det är hon inte alls, men då blev det ett väldans liv.

Kan hon redan kommit in i trotsåldern fast hon bara är 11?

Nu har hon dessutom börjat dra upp sina vanliga trosor mellan skinkorna, liksom bara för att protestera mot mitt förmynderi.

Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp