Dottern önskar sig strings i julklapp
Det är problematiskt när ens egna värderingar och tankar blir ett socialt problem för ens dotter.
Min egna erfarenhet från detta i den åldern var att de som inte hade string blev utsatta och ibland retade och fick en lägre status. Det var vanligt att tjejer köpte hemliga stringtrosor och handtvättade själva, vilket ur en renlighets/infektionsaspekt är värre. Flera klippte till och med egna string.
Även om din dotter förstår dina tankar kring sexualiserande och porr-referenser, hjälper det henne om hon blir retad? Om hon får en lägre social status, kommer det kännas bättre bara för att hon vet att hon inte är sexualiserad? Det är svårt när man vet hur jävliga barn kan vara mot varandra. En del föräldrar vill kanske att barnen ska ha det lätt socialt och passa in, medan andra vägrar tumma på egna ideal. Öppen dialog är väl alltid det bästa, att hon då känner att hon kan prata med dig. När min mamma förvägrade mig saker och jag blev retad kände jag skam för det och vågade inte heller berätta för henne.