Inlägg från: Anonym (anka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anka)

Dottern önskar sig strings i julklapp

hon är 11 år och bör få saker lämpliga för en 11-åring. Det bestämmer du som är vuxen vad som är lämpligt.  Ett nej är ett nej även på julafton.  Det finns många saker man kan önska sig men inte är möjliga att få, nästa år är det något annat hon tjatar om och kanske inte heller får.  
    Sånt är livet.  Det får hon börja lära sig. 

hur välutvecklad man än  är finns det ingen anledning att börja sexualisera sig som  11-åring.  Det känns inte okej.  

Det finns många andra trosor lämpliga för henne som kan vara mer bekväma och kännas mer "vuxet" om hon är ute efter att kasta bort barnsliga trosor. 

jag har en dotter på 10 år och hade hon börjat tjata om string utifrån perspektivet att en kompis har så hade jag nog blivit oerhört lessen och förskräckt och funderat över om kompisen är så lämpligt sällskap.  

• Anonym (anka)

Fick du allt du ville ha när du var 11 år ts?

Förmodligen inte.. Så varför skulle det vara annorlunda nu med ditt eget barn?

• Anonym (anka)

när jag var 11 år argumenterade jag mig blå för att få bära tangatrosor.   String var på den tiden knappt uppfunnet och man kunde hitta stringen i typiska porrmiljöer. Att bära ett sånt plagg var över huvud taget inte tänkbart oavsett ålder.  Tangan däremot var "THE" plagg som alla ville ha. 

jag fick höra då samma argument mot tangan som dagens diskussion mot string. 

Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp