Inlägg från: Anonym (Kitty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kitty)

Dottern önskar sig strings i julklapp

Förklara att du inte vill ge bort saker som rimmar illa med dina egna värderingar. Stringtrosor, cigarettändare, kaststjärnor, äkta pälsmössa eller vad det nu kan vara.

Det finns flera saker jag pga egna värderingar aldrig skulle ge bort till någon. Pälsgrejor, kött som är uppfött för slakt, vapen, en porrtidningsprenumeration.

Jag kan inte hindra folk från att själva köpa dessa saker. Jag tänker dock inte bidra till denna konsumtion.

Så tror jag att du skulle kunna förklara det för din dotter.
    Jag hade förstått det när jag var 11.

Om hon sedan själv köper stringtrosor -gör ingen stor grej av det. Säg bara att du tycker att plagget står för en kvinnosyn du inte delar (eller vad det nu är du tycker) och stå för det.
    Jag tror att det skulle få din dotter att se saken ur din synvinkel, även om hon vill prova det spännande, stringtrosan.

Tänk att det kunde varit värre.
    Hon kunde önskat sig ett askfat. Typ.

• Anonym (Kitty)
    Anonym (anka) skrev 2014-11-30 21:13:38 följande:

när jag var 11 år argumenterade jag mig blå för att få bära tangatrosor.   String var på den tiden knappt uppfunnet och man kunde hitta stringen i typiska porrmiljöer. Att bära ett sånt plagg var över huvud taget inte tänkbart oavsett ålder.  Tangan däremot var "THE" plagg som alla ville ha. 

jag fick höra då samma argument mot tangan som dagens diskussion mot string. 

Minns det precis så, jag också. Jag fick tangatrosor när jag var 11, antagligen av mina äldre systrar. Ingen big deal.
    Det som förvånar mig mest egentligen är att tjejer i så ung ålder fortfarande vill ha string, jag trodde det var helt ute och bara bars av halvgamlingar, som är vana vid dem från unga år.
    De som är lite yngre än jag själv, således.
Svar på tråden Dottern önskar sig strings i julklapp